پرفروش ترین کابینت های سال ۲۰۲۱ (کابینت مدرن ، کابینت ام دی اف)

۱۴۰۰/۰۱/۲۸ - ۱۰:۵۱:۴۶
کد خبر: ۱۱۶۶۱۰۳
پرفروش ترین کابینت های سال ۲۰۲۱ (کابینت مدرن ، کابینت ام دی اف)
انتخاب سبک طراحی کابینت آشپزخانه به علایق افراد مختلف باز می گردد در نتیجه ممکن است تعدادی از افراد سبک کلاسیک و تعدادی به مدرن علاقه داشته باشند. در این مقاله قصد داریم تا شما را با دو سبک پرطرفدار یعنی سبک کابینت مدرن و کابینت ام دی اف آشنا کنیم.

به گزارش برنا، کابینت ها اجزایی از آشپزخانه هستند که تاثیر بسزایی در دکوراسیون  داخلی شما می گذارند مخصوصا در خانه های ایرانی که این امر بسیار برای خانم ها حائز اهمیت است. انتخاب سبک طراحی کابینت آشپزخانه به علایق افراد مختلف باز می گردد در نتیجه ممکن است تعدادی از افراد سبک کلاسیک و تعدادی به مدرن علاقه داشته باشند. در این مقاله قصد داریم تا شما را با دو سبک پرطرفدار یعنی سبک کابینت مدرن و کابینت ام دی اف آشنا کنیم.

کابینت مدرن چیست؟

کابینت های مدرن دارای طراحی بسیار ساده ای هستند. به  طول کلی ویژگی اصلی کابینت های مدرن سبک ساده آن هاست. همان طور که می دانید کابینت های کلاسیک از این نظر کاملا بر خلاف کابینت های مدرن هستند.

ویژگی های اصلی کابینت مدرن آشپزخانه:

طبق مد روز:

با این که می توان کابینت کلاسیک را نیز بر طبق مد روز طراحی کرد ولی وقتی حرف از سادگی طراحی در میان باشد، کابینت های مدرن حرف اول را می زنند. کابینت مدرن سبکی بسیار نو و تازه است که با این ویژگی خود می تواند دکوراسیون داخلی خانه شما را زیبایی خاصی بخشد.

سادگی کابینت مدرن:

در طراحی کابینت مدرن از سبک ساده ای استفاده شده است و در آن به هیچ وجه از نقش ها و طرح های پیچیده استفاده نشده است.

امتداد داشتن کابینت مدرن تا سقف:

کابینت مدرن از سایر کابینت ها بلندتر است و گاهی اوقات حتی تا سقف نیز امتداد دارند. انواعی از کابینت های مدرن هستند که به دلیل سادگی بیش از اندازه خود شبیه دیوارهای آشپزخانه بنظر می رسند مخصوصا انواعی از کابینت های مدرن که دستگیره ندارند.

کابینت مدرن بدون دستگیره یا با دستگیره ساده:

کابینت های مدرن می توانند در نوع دستگیره دار یا بدون دستگیره طراحی گردند. به دلیل این که کابینت های مدرن دارای سبکی ساده هستند نباید در طراحی دستگیره آن ها از مدل های پیچیده و پر نقش و نگار استفاده کرد و اگر کابینت مدرن شما  دارای دستگیره باشد باید از انواع ساده آن استفاده کرد.

 اگر شما هم از جمله افرادی هستید که سادگی طراحی کابینت برای شما حائز اهمیت هست می توانید از کابینت مدرن بدون دستگیره استفاده کنید. در کابینت های مدرن بدون دستگیره از مگنت هایی استفاده می شود که با فشار باز و بسته می گردند. جالب است بدانید که نوعی از کابینت های مدرن هستند که در آن ها از دستگیره های مخفی استفاده می شود.

پرفروش ترین کابینت های سال 2021 (کابینت مدرن ، کابینت ام دی اف)

کابینت ام دی اف

ام دی اف یک کلمه انگلیسی است که به تخته فیبری با چگالی متوسط اشاره دارد.

ورقات MDF  در ساخت کابینت های آشپزخانه یا سایر وسایل چوبی مثل تخت مورد استفاده قرار می گیرند. تخته فیبر ها با تراکم های مختلف از فیبرهای چوبی ساخته می گردند. در واقع در ساخت تخته فیبر از چوب های سخت و نرم استفاده می شود. برای ساخت تخته فیبر تکه های چوب با رزین و موم ترکیب می شوند و بعد از حرارت دیدن فشرده شده و محصول نهایی حاصل می گردد.

برای توضیح دقیق تر می توان گفت که اگر تخته فیبر دارای چگالی پایینی باشد از آن به عنوان خرده چوب یا نئوپان یاد می شود. در ساخت نئوپان از خرده چوب هایی استفاده می شود که  دارای اندازه کوچکتری نسبت به چوب های به کار رفته در ام دی اف هستند. یکی از دلایلی که باعث می شود تا نئوپان از ام دی اف ارزان تر باشد این است که در ساخت نئوپان از خاک اره استفاده می شود. اما همین امر باعث می گردد که تا نسبت به ام دی اف ضعیف تر باشند. حال اگر در ساخت ورقات ام دی اف از تخته چوب هایی با تراکم بالا استفاده کنیم از آن به عنوان اچ دی اف یاد می کنند. ورقات HDF در مقایسه با ام دی اف نیاز به حرارت و فشردگی بیش تری دارند. با این که اچ  دی اف ها مقاومت بالایی دارند اما به دلیل این که قیمت آن ها از ورقات ام دی اف بیش تر است استفاده از ورقات ام دی ام به صرفه تر می باشد.

کاربرد ام دی اف:

بیش ترین کاربرد ام دی اف استفاده از آن در کابینت ام دی اف است.

به دلیل این که کابینت های ام دی اف می توانند با روکش های مختلف و در رنگ ها و نقش های مختلف طراحی گردند محبوبیت بالایی در بین مشتریان دارند. از ام دی اف در وسایلی همچون تخت، کمد و سایر وسایل چوبی استفاده می شود.

مزیت های استفاده از کابینت ام دی اف:

استفاده از کابینت های ام دی اف به دلیل این که در ساخت آن ها از خرده چوب استفاده می شود بسیار ارزان تر از سایر ورقات است.

به دلیل این که در ساخت کابینت ام دی اف از چوب های بازیافت شده استفاده می گردد در نتیجه به محیط زیست آسیبی وارد نمی شود.

تنوع رنگی کابینت ام دی اف به دلیل استفاده از روکش های مختلف از سایر کابینت ها بیش تر است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز