پنج ساحل زیبای شمالی از بندر انزلی تا کلارآباد

۱۴۰۰/۰۲/۲۶ - ۱۳:۵۹:۴۵
کد خبر: ۱۱۷۹۷۵۵
پنج ساحل زیبای شمالی از بندر انزلی تا کلارآباد
در این مطلب همراه ما باشید تا با ۵ ساحل زیبای شمال از بندر انزلی تا کلارآباد آشنا شوید. سواحلی که هر یک زیبایی منحصر به فردی دارند و نیک ‌منظری دریا را چندین برابر می‌کنند.

به گزارش برنا، کمتر کسی است که به شمال کشور سفر کرده باشد و از تماشای دریای پهناور خزر و ساحل زیبای آن لذت نبرد. شمال کشور به دلیل داشتن چنین دریای زیبایی در کنار آب و هوای معتدل و جنگل‌های سرسبز تبدیل به یکی از نقاط گردشگری ایران شده است. تفاوتی ندارد که در کلارآباد باشید یا بندر انزلی، هر ناحیه از کنارهٔ خزر سواحل زیبایی دارد. سواحلی که نشستن در شن‌های نرم و روان آن و تماشای موج‌های زیبای دریا در روزهای مختلف سال را بسیار لذت‌بخش می‌کند. اگر شما هم جزو آن دسته از افراد هستید که از تماشای دریای شمال لذت می‌برید، در این مطلب همراه ما باشید تا با ۵ ساحل زیبای شمال از بندر انزلی تا کلارآباد آشنا شوید. سواحلی که هر یک زیبایی منحصر به فردی دارند و نیک ‌منظری دریا را چندین برابر می‌کنند.

ساحل چمخاله

ساحل چمخاله یکی از زیباترین سواحل شمالی کشور در استان گیلان است. این ساحل جزو سواحل کم‌خطر محسوب می‌شود و امکانات مناسبی هم دارد. به طوری که برای پیاده‌روی، دوچرخه‌سواری، اسب‌سواری، موتور چهارچرخ، شنا و قایق‌رانی بسیار مناسب است. به همین دلیل این ساحل دومین قطب جذب گردشگر در شمال کشور است. در کنار این ساحل زیبا،‌ منطقهٔ جنگلی خرما، لیلا کوه و اطاقور نیز قرار دارد که به جاذبه‌های این ساحل اضافه کرده است.

پنج ساحل زیبای شمالی

ساحل کلارآباد

کلارآباد یکی از شهرهای زیبای استان مازندران در کنارهٔ دریای خزر واقع شده و ساحل بسیار دیدنی و تمیزی دارد. البته ناگفته نماند که در بیشتر شهرک‌های کنار ساحل این منطقه پلاژهای اختصاصی نیز وجود دارد که لذت آب‌تنی و ورزش‌های آبی را در محیطی امن چندین برابر می‌کند. ساحل کلارآباد ساحل پهناوری است و ویلاهای زیادی در محدودهٔ خط ساحلی آن ساخته شده است. به همین دلیل خرید و فروش زمین  در این منطقه رونق خوبی دارد.

ساحل چابکسر

یکی دیگر از سواحل زیبای شمال در استان گیلان، ‌ساحل چابکسر است که در ۵ کیلومتری شهرستان رامسر قرار گرفته است. این ساحل در نزدیکی جنگل‌های سرسبز شمالی بوده و همین ویژگی آن را از دیگر سواحل شمالی، متمایز می‌کند. خط ساحلی شهر چابکسر ۷ کیلومتر بوده و فاصلهٔ آن از جنگل حدود ۱۳۰۰ متر است. این ساحل زیبا کمتر دستخوش تغییرات زندگی شهری شده و بکر بودن بیشتری در آن مشاهده می‌شود. ساحل اوشیان، ساحل گلسرخ و ساحل طلایی قاسم‌آباد از جمله ساحل‌های زیبای چابکسر است. این سواحل خدمات تفریحی مناسبی دارند و بیشتر بخش‌های آن‌ها برای شنا و آب‌تنی در دریا مناسب‌اند.

ساحل بندر انزلی

یکی از زیباترین ساحل‌های کشور، در بندر انزلی است. ساحلی که در پر باران‌ترین شهر ایران قرار دارد و طول نوار ساحلی آن حدود ۴۲ کیلومتر است. در این ساحل امکانات مختلفی مانند؛ آلاچیق، زمین فوتبال و والیبال ساحلی، قوایق‌سواری، پلاژ، اسکی روی آب برای گردشگران فراهم شده است. همچنین این ساحل امکانات رفاهی دیگری مانند، پارکینگ، رستوران، سرویس بهداشتی و امداد و نجات ساحلی دارد که برای گذراندن اوقات فراغت گردشگران شرایط خوبی را فراهم کرده است. ساحل بندر انزلی از طریق میدان شهدای ۲۳ مهر، بلوار آیت الله نجفی، بلوار اطبا قابل دسترسی است.

اسکلهٔ ساحلی بندر انزلی نیز جزو یکی از مناطق بسیار زیبای این شهر است. این اسکله در بوستان ساحلی بندر انزلی در بلوار ساحلی قدس واقع شده است. در این اسکله چشم‌انداز زیبایی از تاسیسات بندری و کشتی‌های بارگیری، گردشگران زیادی را جذب خود می‌کند.

ساحل متل قو

یکی از سواحل زیبای شمال در سلمان‌شهر استان مازندران به نام متل قو شهرت پیدا کرده است. این ساحل با نمایی زیبا از دو برج دوقلو به نام قو الماس خاورمیانه، منظره‌ای تماشایی پیش روی گردشگران قرار می‌دهد. در ساحل متل قو امکانات رفاهی و تفریحی مناسبی برای گردشگران وجود دارد. از جمله این امکانات؛ رستوران، کافی‌شاپ، مرکز خرید، قایق‌سواری، اسب‌سواری و دیگر تفریحات آبی است. ساحل ماسه‌ای متل قو برای انجام ورزش‌های مختلف مانند والیبال و فوتبال ساحلی بسیار مناسب است. در این ساحل تفریحات آبی مانند؛ پاراسل، جت‌اسکی، قایق‌های تندور و شاتل دریایی برای گردشگران اوقات پرهیجانی را فراهم کرده است.

پنج ساحل زیبای شمالی

ساحل خلج رامسر

در بین سواحل زیبای شمال کشور، ساحل خلج را می‌توان به عنوان یکی از بهترین سواحل شمالی کشور دانست. چرا که این ساحل بسیار تمیز بوده و دارای امکانات متعددی است. از طرفی چشم‌انداز آن بسیار دیدنی است و آرامش غیرقابل وصفی در آن حکمفرماست. این ساحل دارای امکاناتی نظیر هتل، فروشگاه‌ صنایع دستی، رستوران، کافه، قایق‌سواری و پلاژهای متعدد و استاندارد است. به همین دلیل ساحل خلج رامسر در بین گردشگران بسیار پرطرفدار است و در بیشتر ایام سال میزبان گردشگرانی از شهرهای مختلف ایران است. این ساحل زیبا در استان مازندران، جنب هتل خلج واقع شده و در اطراف این ساحل، درختان نخل زیبا به همراه مناظر سرسبز بسیار تماشایی است. این ساحل در تمامی ایام سال مناظر زیبایی را پیش روی گردشگران قرار می‌دهد و پیاده‌روی صبحگاهی در خط ساحلی آن بسیار لذت‌بخش است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز