فروش ابزار دقیق

۱۴۰۰/۰۳/۰۷ - ۰۹:۰۳:۲۸
کد خبر: ۱۱۸۵۰۴۳
فروش ابزار دقیق
فروشگاه ابزار سنجش آریا فروشنده انواع مختلف ابزار دقیق از جمله گیج دما و گیج فشار بوده و این محصولات را با بهترین کیفیت عرضه می کند.

به گزارش برنا، فروشگاه ابزار سنجش آریا فروشنده انواع مختلف ابزار دقیق از جمله گیج دما و گیج فشار بوده و این محصولات را با بهترین کیفیت عرضه می کند.

گیج دما

گیج دما نوعی ابزار دقیق است و به نام های دیگری مثل ترمومتر آنالوگ و دما سنج عقربه ایی نیز معروف می باشد. این وسیله یکی از ساده ترین ابزارهایی است که تا به حال همه افراد به روش های مختلف با آن سر و کار داشته اند. در حقیقت گیج دما یکی از مهمترین ابزارهایی است که با استفاده از آن می توان دمای محیط یا دمای یک جسم را به طور دقیق اندازه گیری کرد. این ابزار قالب های متفاوتی داشته و این توانایی را دارد که به شکل های مختلف درجه حرارت را اندازه گیری کند.

نحوه عملکرد گیج های دما با توجه به مدل های مختلف آن متفاوت است. در حقیقت می توان گفت کارکرد دما سنج جیوه ایی برای تشخیص تغییرات ناشی از حرارت، با نحوه کار کردن آن در دما سنج های لیزری و دیجیتالی متفاوت می باشد. از ساده ترین مدل های گیج های دما، می توان به دما سنج های جیوه ایی و الکلی اشاره نمود. عملکرد این دو گیج شبیه به هم بوده و مبنای کار آنها بستگی به تغییر حجم ماده درون دما سنج دارد.

گیج دما از نظر کاربرد دارای تفاوت هایی با ترانسمیتر دما است. ساده ترین نوع دماسنجی که در بازار موجود است، دماسنج هایی جیوه ایی هستند و معیار اندازه گیری آنها، تغییر حجم جیوه به خاطر گرما می باشد.  گیج دمای آنالوگ که به عنوان ترمومتر آنالوگ یا دما سنج عقربه ایی نیز شناخته می شود، تا حد زیادی در پتروشیمی مورد استفاده قرار می گیرد زیرا گیج های دمای آنالوگ بر خلاف گیج های دمای دیجیتال، از جریان الکتریسیته  برای اندازه گیری دما استفاده نمی کنند. زیرا این امکان وجود دارد جریان برق در شرکت های پتروشیمی، منجر به انفجار شود.

گیج دما کاربردهای متنوع و مختلفی دارد. یکی از متداول ترین کاربردهای گیج دما، استفاده از این ابزار در پروژه های پزشکی برای اندازه گیری دمای بدن و تب است. علاوه بر این گیج دما در پروژه های آزمایشگاهی برای اندازه گیری دمای محیط و همچنین دمای محل انجام واکنش نیز قابل استفاده است. گیج دما همچنین در لوازم و تجهیزات خانگی از جمله مایکروفر و تجهیزات آشپزی مورد استفاده قرار می گیرد.

گیج فشار

گیج فشار یکی از مهمترین انواع ابزار دقیق بوده و به منظور اندازه گیری مقدار فشار سیالات در سیستم های لوله کشی مورد استفاده قرار می گیرد. تمامی گیج های فشار به یک فشار سنج دقیق مجهز هستند در غیر این صورت اگر فشار به طور ناگهانی افزایش پیدا کند، ممکن است مشکلات زیادی برای دستگاه به وجود آید. اگر از دستگاه گیج فشار به درستی استفاده شود، سیستم های هیدرولیک با مشکلاتی از جمله نشتی و همچنین تغییرات ناشی از فشار مواجه نمی شوند. گیج فشار دارای یک حسگر و یک نشانگر است  و در صورتی که تغییراتی در این دو ایجاد ایجاد شود، عددی به دست می آید که این عدد نشان دهنده تغییرات ناشی از فشار است. دستگاه گیج فشار باید به طور دقیق و به درستی استفاده شود، در غیر این صورت سیستم های قدرت مایع قادر نخواهند بود کار خود را به درستی انجام دهند و در نتیجه مشکلاتی ایجاد می شود.

خرید گیج فشار از ابزار سنجش آریا

سیستم هیدرولیکی موجود در دستگاه گیج فشار به گونه ایی طراحی شده است که قادر است در مجموعه ایی از دامنه های فشار فعالیت کند. گیج های فشار هیدرولیک، در بیشتر مواقع نزدیک به ورودی فشار پمپ نصب می شوند اما با این وجود می توان آنها را در بخش های دیگر دستگاه مانند زیر شیر کاهش دهنده فشار نیز نصب نمود. به طور کلی می توان گفت گیج های فشار بیشتر در سیستم هایی استفاده می شوند که دارای فشار مایع است. با توجه به این که تکنولوژی روز به روز در حال پیشرفت است، طرح های جدیدی از گیج های فشار در حال وارد شدن به بازار هستند و استفاده از این ابزار روز به روز در حال افزایش می باشد. یکی دیگر از ابزارهای ذقیق، پرشر سوئیچ است. برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد این محصول به صفحه پرشر سوئیچ سر بزنید.

ابزار سنجش آریا + ابزار دقیق + گیج دما + گیج فشار

گیج های فشار در دو مدل عقربه ایی و دیجیتال در بازار موجود می باشند. گیج فشار دیجیتال دارای یک مبدل و همچنین یک ترانسدیوسر است و این ترانسدیوسر اطلاعات مکانیکی و آنالوگ را تبدیل به داده های دیجیتالی می کند. در حقیقت می توان گفت نیروی وارد شده بر سنسور دستگاه، فشار است و در مبدل به اختلاف پتانسیل و شدت جریان خروجی تبدیل می شود. در نتیجه اطلاعات به دست آمده به صورت واضح  و به شکل داده های دیجیتالی نمایش داده می شود. یکی دیگر از مهمترین مزیت های گیج فشار دیجیتال این است که این گیج می تواند به راحتی به سیستم های دیگر و سیستم های انتقالی متصل شود و به همین دلیل می تواند مثل یک تراتسمیتر فشار کار کرده و نتایج به دست آمده را به اتاق کنترل گزارش دهد.

گیج فشار دیجیتال نسبت به گیج های فشار عقربه ایی، بسیار دقیق تر بوده و به همین دلیل نتایج به دست آمده را با کیفیت بهتری گزارش می دهد. گیج فشار دیجیتال به خاطر دقیق بودنش، در صنایع زیادی مورد استفاده قرار می گیرد. گیج فشار دیجیتال برای اندازه گیری و سنجش فشار، از مکانیزم های زیادی مثل مکانیزم دیافراگمی، سیتم بیلوز، المنت و لوله بوردن استفاده می کند. بزرگترین مزیت گیج فشار دیجیتال نسبت به گیج های فشار عقربه ایی این است که این گیج نتایج به دست آمده را دقیق تر نشان می دهند، در نتیجه در صنایعی که از حساسیت بیشتری برخوردارند، بهتر است از گیج فشار دیجیتال استفاده شود.

در حقیقت می توان گفت گیج های فشاری که طراحی دیجیتالی دارند، در مقایسه با سایر گیج های فشار،  دارای سیستم عامل های دقیق تری هستند، در نتیجه به راحتی می توان آنها را تنظیم کرد. با استفاده از گیج های فشار، می توان به آسانی نشتی های حاصل از فشار را کنترل و اندازه گیری کرد. گیج فشارهای در صنایع مختلف و همچنین پالایشگاه ها نقش بسیار مهمی داشته و رخ دادن بسیاری از حوادث جلوگیری می کنند. از آن جایی که فشار نقش بسیار مهمی در واکنش های شیمیایی دارد و با تغییر آن بسیاری از واکنش های شیمیایی نیز دچار تغییر می شود، استفاده از گیج فشار امری ضروری محسوب می شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز