۵ روش تضمینی برای دریافت اقامت کانادا از طریق سرمایه گذاری

۱۴۰۰/۰۶/۰۳ - ۱۵:۱۰:۴۶
کد خبر: ۱۲۲۴۷۱۵
۵ روش تضمینی برای دریافت اقامت کانادا از طریق سرمایه گذاری
روش‌های مختلفی برای دریافت اقامت کانادا از طریق سرمایه گذاری وجود دارد که در این مقاله قصد داریم شما را با آن‌ها آشنا کنیم.

به گزارش برنا، بیشتر افراد تصور می‌کنند که دریافت اقامت کانادا از طریق سرمایه‌گذاری تنها از طریق یک ویزا انجام می‌شود. در صورتی که این‌طور نیست. روش‌های مختلفی برای دریافت اقامت کانادا از طریق سرمایه گذاری وجود دارد که در این مقاله قصد داریم شما را با آن‌ها آشنا کنیم. سالانه تعداد زیادی از متقاضیان، از طریق 5 روشی که در این مقاله معرفی می‌کنیم وارد خاک این کشور می‌شوند. اگر شما هم شرایط اقامت از سرمایه گذاری را داشته باشید، می‌توانید یکی از آن‌ها باشید.

چطور برای دریافت اقامت از طریق سرمایه گذاری اقدام کنم؟

روش‌های سرمایه گذاری در کانادا متنوع است. بعید است سرمایه کافی داشته باشید؛ ولی راه مناسب خود را برای مهاجرت به این کشور پررونق پیدا نکنید. البته این در صورتی است که شما شرایط عمومی مهاجرت را داشته باشید. شرایطی مانند عدم سوء پیشینه و ...

یک سری شرایط اختصاصی نیز وجود دارد که با توجه به نوع درخواست، از روشی به روش دیگر متفاوت است. در ادامه به صورت خلاصه‌وار به آن‌ها اشاره خواهیم کرد.

برای دریافت اقامت از طریق سرمایه‌گذاری، اولین چیزی که اهمیت دارد انتخاب درست است. شما باید در رابطه با انتخاب روش مناسب خودتان به درستی عمل کنید. انتخاب این روش باید بر اساس شرایط، امکانات و استعدادهای شما انجام شود. بعد از آن، نوبت به تهیه مدارک و ارائه درخواست می‌رسد. اگر قدم‌های خود را آگاهانه و با اطلاعات کامل و کافی برمی‌دارید نیازی نیست بابت چیزی نگران باشید. در غیر این صورت؛ بهتر است از تخصص افرادی استفاده کنید که این مسیر را بارها و بارها طی کرده‌‌اند و به نتیجه رسیده‌اند.

اگر برای دریافت اقامت کانادا از طریق سرمایه گذاری به yun.ir/datnw3 مراجعه کنید متوجه می‌شوید که با همراهی افراد خبره، گرفتن اقامت کانادا چندان هم کار سختی نیست.

روش‌های دریافت اقامت از طریق سرمایه‌ گذاری

کانادا دارای یکی از عمده‌ترین منابع طبیعی جهان مانند نفت، فلزات و چوب است که توانسته با برنامه ریزی دقیق و هوشمندانه مسئولان خود در زمینه جذب مهاجران خارجی در اعتلا و پیشرفت اقتصادی گامی عظیم بردارد و نگرانی در رابطه با کمبود جمعیت دوران آینده را هم به خوبی برطرف کند. سرمایه‌‌گذاری یکی از روش‌های مورد علاقه کانادا است. مهاجرینی که از طریق سرمایه‌ گذاری وارد کانادا می‌شوند، بیشتر از سایر مهاجرین می‌توانند به پیشرفت و ترقی کانادا کمک کنند و به همین خاطر کانادا، برنامه‌های مختلفی برای پذیرش این دسته از مهاجرین در نظر گرفته است.

  1. مهاجرت از طریق سرمایه‌گذاری

شما می‌توانید برای سرمایه‌گذاری در استان‌هایی که نیاز به سرمایه‌گذار دارند، برای اقامت اقدام کنید. در حال حاضر استان‌های زیر از این طریق اقدام به پذیرش مهاجر می‌کنند:

  • کبک
  • نیوبرانزویک
  • بریتیش کلمبیا
  • پرنس ادوارد

وقتی به شرایط اقامت از سرمایه‌گذاری هر یک از این استان‌ها نگاه کنید، متوجه می‌شوید که تفاوت‌ زیادی بین آن‌ها وجود دارد. مثلاً در میزان سرمایه‌، تحصیلات مورد نیاز یا مهارت‌های زبانی. این یک خبر خوشحال‌کننده است و به این معنی است که می‌توانید فارغ از محدودیت‌های معمول، اقامت دریافت کنید. به عنوان مثال اگر قصد سرمایه‌گذاری در کبک را داشته باشید، نیازی به داشتن مدرک انگلیسی و آیلتس ندارید.

5 روش تضمینی برای دریافت اقامت کانادا از طریق سرمایه گذاری

  1. مهاجرت به کانادا از طریق استارت آپ

اگر یک ایده استارت‌آپی داشته باشید، کانادا می‌تواند جای خوبی برای عملی کردن ایده شما باشد. به راحتی می‌توانید ایده خود را در این کشور به یک کسب و کار تبدیل کنید و به این طریق مقیم کانادا شوید. ایده شما باید مبتکرانه باشد، بتواند در مقیاس جهانی حرفی برای گفتن داشته باشد و علاوه بر این‌ها برای شهروندان کانادایی نیز ایجاد شغل کند. 

نکته مثبت ماجرا در رابطه با ویزای استارت آپی، این است که شما نیاز به سرمایه مالی زیادی ندارید. سرمایه اصلی شما، ایده شما است. بسته به اینکه به صورت فردی مهاجرت می‌کنید یا خانوادگی و اینکه چند نفر هستید باید چیزی حدود 13000 تا 35000 دلار تمکن مالی داشته باشید.  

  1. مهاجرت به کانادا از طریق ثبت شرکت

ثبت شرکت یکی دیگر از روش‌های مهاجرت از طریق سرمایه گذاری است. برای مدیر هستید و می‌خواهید در عرصه بین‌المللی فعالیت کنید، این گزینه مناسب شما است. 4 نوع شرکت وجود دارد که در کانادا قابل ثبت است:

  • خصوصی
  • مشارکتی
  • سهامی
  • تعاونی

شرکت‌های خصوصی ساده‌‌ترین نوع مدریت را دارند و توسط یک نفر اداره می‌شوند؛ ولی مدریت شرکت‌های دیگر همراه با اندکی پیچیدگی است. سرمایه مورد نیاز برای سرمایه گذاری از طریق ثبت شرکت حداقل یک میلیون و 600 هزار دلار کانادایی است. 

  1. مهاجرت به کانادا از طریق خوداشتغالی

خوداشتغالی نیز از روش‌های پرطرفدار مهاجرت از طریق سرمایه گذاری است. ویزای خوداشتغالی را در ایران به نام‌های ویزای هنرمندان و ویزای ورزشکاران می‌شناسیم.

اگر استعداد و مهارت هنری یا ورزشی دارید و در این زمینه دارای سابقه هستید و می‌خواهید فعالیت‌‌های خود را در کانادا ادامه دهید، می‌توانید از طریق ویزای خوداشتغالی اقدام کنید.

این روش مهاجرتی نیز نیاز به سرمایه زیادی ندارد. در اصل سرمایه شما، هنر و توانایی‌ای است که با خود به کشور کانادا می‌برید. با این حال باید تمکن مالی به میزان پرداخت هزینه‌های 6 ماه اول زندگی خود را داشته باشید.

  1. مهاجرت به کانادا از طریق کارآفرینی

افراد بامهارتی که می‌توانند کارآفرینی کنند و ایجاد شغل نمایند در کانادا از ارزش بالایی برخوردارند. اگر از این دسته افراد هستید می‌توانید از طریق برنامه کارآفرینی اقدام به مهاجرت کنید.

میزان سرمایه مورد نیاز شما وابسته به این که چه جایی را برای کارآفرینی انتخاب می‌کنید متفاوت است. در کمترین حالت ممکن شما باید چیزی حدود سیصد هزار دلار کانادایی برای کارآفرینی در کانادا سرمایه داشته باشید.

سایر برنامه‌های مهاجرتی با سرمایه گذاری

برنامه‌های موجود در زمینه سرمایه گذاری ممکن است دچار تغیر شوند. به آن‌ها اضافه شود یا از آن‌ها کم شود. به عنوان مثال تا قبل از آپریل 2021 مهاجرت به کانادا از طریق خرید بیزنس امکان پذیر بود. ولی از یک اپریل به بعد این برنامه بسته شد و فعلاً نمی‌توان از طریق آن اقدام کرد. برنامه خاصی هم برای اقامت کانادا از طریق سرمایه گذاری با خرید ملک هم در نظر گرفته نشده است. در حال حاضر شما تنها می‌توانید از طریق روش‌های ذکر شده در این مقاله برای مهاجرت خود اقدام کنید.

نظر شما