آیا خرید و نصب درب ضد سرقت به معنای امنیت ۱۰۰ درصد است؟

۱۴۰۰/۰۷/۰۶ - ۱۴:۰۱:۱۱
کد خبر: ۱۲۳۹۶۲۴
آیا خرید و نصب درب ضد سرقت به معنای امنیت ۱۰۰ درصد است؟
فروشگاه درب ضد سرقت راسان درب از معتبرترین مراکز فروش و پخش انواع درب ضد سرقت، درب داخلی در ایران است. برای خرید و اطلاع از قیمت انواع درب اتاقی و ضد سرقت با راسان درب تماس بگیرید.

به گزارش برنا، در دنیای امروز امکانات و تجهیزات بسیاری به منظور ایجاد امنیت برای ساختمان ها و افراد ساکن در آن تولید شده است. از جمله تجهیزات و راه کارها برای حفظ این امنیت می توان به این موارد اشاره داشت: استفاده از انواع دوربین مداربسته یا استخدام نگهبان تمام وقت، قفل های ضد سرقت مقاوم و همچنین نصب درب ضد سرقت. نصب درب ضد سرقت ارزان ترین و بهترین روش به منظور ایجاد امنیت در ساختمان ها می باشد. این درب ها از بهترین تجهیزاتی است که تا کنون برای مقابله با سارقان ساحته شده است. در ضد سرقت در مدل های مختلف و برای مکان ها و کاربردهای مختلف تولید می شوند. در ادامه این مقاله با ما همراه باشید تا با این درب به طور کامل آشنا شوید و بتوانید بهترین راه حل برای ایجاد امنیت برای منازل خود را انتخاب کنید..

درب ضد سرقت چیست؟

 درب ضد سرقت دربی است که با استفاده از ساختاری متفاوت و مقاوم تر از سایر درب ها می تواند راه نفوذ سارقین به منازل شما را ببندد. این درب ها دارای استراکچر فولادی و قفل های باکیفیت می باشند و در صورت نداشتن کلید به سختی می توانید درب را باز نمایید. این دربها با استفاده از ساختار خود در برابر فشار، اهرم نمودن و بریده شدن مقاوم هستند. با نصب درب ضد سرقت با خیال راحت می توانید به مسافرت بروید و دیگر نگران به سرقت رفتن اموال خود نباشید. نوع درب انتخابی باید با محل مورد نصب سازگار و بتواند جوابگوی نیاز آن محل باشد. به طور مثال درب مورد استفاده در ویلا و کارخانه ها و ادارات باید دارای امنیت و مقاومت بیشتری نسبت به درب منازل و درب آپارتمانها باشد، در ساخت این دربها از ورق فولادی ضخیمتری نسبت به درب منازل استفاده شده است. دربهای ضد سرقت دارای عایق صوتی، عایق حرارت و  ضد اسید می باشند. فروشگاه درب ضد سرقت راسان درب از معتبرترین مراکز فروش و پخش انواع درب ضد سرقت، درب داخلی در ایران است. برای خرید و اطلاع از قیمت انواع درب اتاقی و ضد سرقت با راسان درب تماس بگیرید.

در هنگام خرید درب ضد سرقت باید به چه نکاتی توجه کرد؟

برای اینکه دربی با کیفیت خریداری نمایید باید به یک سری نکات توجه نمایید. مهم ترین این نکات شامل موارد ذیل می باشد:

  • انتخاب یک قفل باکیفیت و مطمئن برای درب. مهمترین قسمت دربهای ضد سرقت، قفل درب است. این قفلها دارای چندین زبانه فولادی هستند که با چرخاندن کلید این زبانه ها در جهات مختلف در چهارچوب درب قرار می گیرند و مانع از باز شدن درب می شود حتی با ضربه های بسیار محکم.
  • جنس رویه درب: رویه درب همان المانی است که موجب ایجاد ظاهر زیبا برای درب ها می شود. این رویه ها باید با توجه به محلی که می خواهید درب را نصب نمایید انتخاب شود. به طور مثال اگر قرار است درب را در بیرون از ساختمان مورد استفاده قرار دهید بهتر است از رویه چوبی استفاده نمایید که مقاوم در برابر رطوبت و تابش نورخورشید است.
  • ابعاد درب ضدسرقت: از مهمترین مسائل که در هنگام خرید درب ضد سرقت باید به آن توجه نمایید ابعاد و سایز درب است. معمولا محل نصب درب دارای سایز استاندارد است و دربها نیز بر اساس همان سایز ساخته می شوند. در این مکانها بر حسب نوع کاربری انواع درب تک لنگه، یک و نیم لنگه و دو لنگه نصب می شود. بنابر این باید سایز مناسب را برای خرید انتخاب کنید تا نیازی به بنایی و تخریب دیوارها نداشته باشید.
  • قیمت درب ضد سرقت: مهم ترین فاکتور پس از امنیت درب، قیمت دربها می باشد. شما می توانید درب را از تولیدکنندگان درب ضد سرقت تهیه، تا آن را با قیمت مناسب بدون واسطه خریداری نمایید. قیمت درب ضد سرقت بسته به نوع جنس درب و امکانات و تجهیزات آن متفاوت می باشد. ارزان ترین مدل درب ضد سرقت، درب چینی و درب ترک گران ترین مدل درب ضد سرقت در بازار می باشد.
  • وزن درب ضد سرقت: وزن درب یکی از موارد نشان دهنده اصل بودن یا نبودن، درب ضدسرقت است. هرچه وزن درب بیشتر باشد دارای کیفیت بهتری است. این دربها معمولا دارای وزنی بین 90 تا 120 کیلوگرم می باشند.
  • در ضدسرقت باید با بتون یا پلاستو فوم پرشود. امنیتی که درب پرشده با پلاستو فوم ایجاد می کنند بسیار بیشتر است هر چند قیمت آن ها گران تر می باشد.

    فروشگاه درب ضد سرقت راسان درب

بهترین مدل درب ضد سرقت کدام است؟

در بازار مدل های مختلف و متنوعی از درب های ضد سرقت موجود می باشد. این درب ها بر حسب کشور سازنده به سه نوع درب ضد سرقت ترک، چینی و ایران تقسیم بندی می شوند. درب ترک در گذشته طرفداران بسیاری داشت اما امروزه به دلیل افزایش قیمت ارز و تولید درب های ایرانی با کیفیت، خرید این درب ها دیگر مثل سابق نیست. در این روزها درب ایرانی با کیفیت از پرفروش ترین محصولات بازار می باشد که درب مدل ونوس و درب ضد سرقت لوکس ایرانی از مدرن ترین و پرفروش ترین مدل های درب در بازار می باشد. درب ایرانی یکی از رقیبان اصلی در ضدسرقت ترک می باشد این درب ها از لحاظ شکل ظاهری بسیار به یکدیگر شبیه هستند. تشخیص این مورد که کدام درب محصول ایرانی است و کدام درب ترک، کار بسیار سختی است. درب های ایرانی از لحاظ کیفیت با محصولات ترک کاملا قابل رقابت می باشند.

درب های ایرانی تولید شده در راسان درب همگی دارای استاندارد و از بهترین متریال و تکنولوژی روز دنیا در ساخت آن ها استفاده شده است. این فروشگاه اقدام به عرضه بهترین مدل های درب داخلی، درب اتاقی و ضد سرقت نموده است شما می توانید این محصولات را قیمت بسیار مناسب از راسان درب تهیه نمایید. 

درب لابی چه کاربردی دارد؟

لابی ساختمانها در طبقه ی همکف قرار دارد و مکان مشترکی برای همه ی واحد ها محسوب می شود. دربهایی با ابعاد بزرگ مانند درب دو لنگه و سه لنگه را می توان در این مکانها نصب نمود که به عنوان درب لابی ضد سرقت شناخته می شوند. این درب ها دارای جنس های مختلفی می باشند که زیباترین و لوکس ترین این درب ها، درب لابی چوبی شیشه خور است. در داخل درب های ضد سرقت لابی از یک ورقه فلزی محکم استفاده شده است که مانع از ورود سارقان می گردد. قفلهای درب لابی ضد سرقت معمولا دارای 11 زبانه می باشد که در سه جهت مختلف عمل می کنند. 

درب ضد سرقت فلزی

در ضد سرقت فلزی یا همان درب چینی از ارزان ترین مدل های درب ورودی ساختمان می باشد. قفل های این دربها بصورت تک قفله می باشد که به راحتی با اهرم نمودن قابل باز شدن می باشند به این دلیل که زبانه های استفاده شده در قفل این درب ها معمولا توخالی و بی کیفیت است. مهم ترین ویژگی این درب ها این است که عایق صوتی و حرارتی می باشند و از معایب آن می توان به عدم تنوع در طرح و رنگ نام برد. درب ضد سرقت رویه فلز معمولا برای ساختمان های ویلایی استفاده می شوند ولی در ضدسرقت چوبی برای درب ورودی آپارتمان مناسب می باشد که رویه بیرون آن به داخل راه پله باز می شود. این درب های به دلیل استفاده از رویه فلزی، در مقابل رطوبت و نور مستقیم خورشید بسیار مقاوم هستند.

در هنگام خرید انواع درب فلزی باید به مواردی مانند مقاومت در برابر فرسایش و هوازدگی درب، جلوگیری از خوردگی و پوسیدگی فلز به کار رفته درب محصول و رنگ آن توجه نمایید. باید این نکته را بدانید که رنگ درب های فلزی حتی با وجود روکوب چوبی، باز هم از پشت درب قابل دیدن است. بنابراین توصیه می شود هنگام خرید این نوع از محصولات، رنگ فلز آن را متناسب با دکوراسیون محل مورد استفاده انتخاب نمایید. به طور معمول اکثر افراد به دلیل زیبایی ظاهری درب چوبی این نوع درب را برای ساختمان خود انتخاب می کنند، اما دربهای فلزی هم می تواند انتخاب بسیار مناسبی برای شما باشند.

فروشگاه درب ضد سرقت راسان درب

امنیت درب ضد سرقت

با توجه به توضیحات بالا شاید این سوال برای شما پیش بیاید که آیا درب ضد سرقت دارای امنیت 100 درصدی می باشد و شما با نصب یک درب از نوع ضدسرقت می توانید با خیال راحت به مسافرت بروید و یا با آرامش در منزل خود استراحت کنید؟

در پاسخ به این سوال باید بگوییم که نصب درب ضد سرقت تا حد زیادی در ایجاد امنیت برای ساختمان شما مفید خواهد بود اما نمیتوان گفت امنیت کامل و 100 درصد را برای شما فراهم میکند. برای ایجاد امنیت بیشتر بهتر است از این درب ها به همراه دوربین مدار بسته و قفل های هوشمند استفاده نمایید. باز هم این کارها موجب امنیت کامل برای منزل شما نمی شود اما تا حد زیادی از ورودی سارقان به منازل جلوگیری می نماید. سارقان تمام راه های ورودی به منزل  شما را بررسی و همواره به دنبال راه حلی برای خرابکاری هستند پس توصیه می شود تمام جوانب امنیتی را رعایت نمایید و از نصب این درب ها به همراه سایر روش های امنیتی غافل نشوید.

نظر شما