کلید لمسی، سهولت در استفاده

۱۴۰۰/۰۷/۱۱ - ۰۹:۳۹:۲۳
کد خبر: ۱۲۴۱۶۳۲
کلید لمسی، سهولت در استفاده
به مرور زمان و با پیشرفت تکنولوژی، کلیدها و پریزها دستخوش تغییراتی شدند، سهولت استفاده و ایجاد زیبایی بصری در داخل منازل از جمله دلایل استفاده از از کلید و پریز لمسی شد. در ادامه به بررسی این نوع نوین از کلیدها و پریزها می پردازیم.

به گزارش برنا، با گسترش استفاده از الکتریسیته، کلید های برق به عنوان یکی از اجزای ساده اما کاربردی در خانه ها و ساختمان ها مورد استفاده قرار گرفت. اما به مرور زمان و با پیشرفت تکنولوژی، کلیدها و پریزها دستخوش تغییراتی شدند، سهولت استفاده و ایجاد زیبایی بصری در داخل منازل از جمله دلایل استفاده از از کلید و پریز لمسی شد. در ادامه به بررسی این نوع نوین از کلیدها و پریزها می پردازیم.

انواع کلید لمسی

  • کلیدهای لمسی پیزوالکتریک
  • کلیدهای لمسی مقاومتی
  • کلیدهای لمسی خازنی

ویژگی استفاده از کلیدهای لمسی

-جایگزینی با کلیدهای فعلی و سنتی شما با کلید لمسی بدون هیچ گونه تخریب و تغییر

-دارای تنوع رنگهای مختلف شامل سفید، مشکی، بژ و رنگهای سفارشی بریا موارد تیراژ بالا

-قابلیت نصب آسان در قوطی کلیدهای موجود در بازار و سازگار با سیم کشی سنتی

-قابلیت کنترل توسط ریموت و تبلت ، موبایل و اینترنت، پیامک و ……

-قابلیت کنترل همزمان هرکلید لمسی با چهار ریموت در آن واحد

-سازگاری با ولتاژ ورودی بین 80 تا 240 ولت برای مناطق مختلف به صورت (مستقیم ، متناوب)

-کاهش هزینه ها و افزایش زیبایی ظاهری در صورت جایگزین کردن کلیدهای لمسی سه پل و چهارپل با کلیدهای تک پل و دوپل

مشخصات فنی کلید لمسی

-جریان خروجی هر پل 4 آمپر می باشد.

-توان مصرفی کلیدها یک وات می باشد.

-محدوده دمای کاری هرکلید هوشمند بین 10- تا 50+ سانتیگراد می باشد.

-محدوده ولتاژ دمای کاری هر کلید هوشمند 100 تا 240 ولت متناوب می باشد.

-ابعاد پنل کلیدهای هوشمند8.5 /8.5 سانتی متر می باشد.

-حداکثر رطوبت مجاز برای کلیدهای لمسی در محل نصب حداکثر 70 درصد می باشد.

فواید کلید و پریز لمسی

- کلید و پریز لمسی علاوه بر شیوه ی لمس مستقیم پل ها می توانند توسط ریموت کنترل و یا در خانه هوشمند، از روی مانیتور لمسی قابل دسترسی باشند.

- هیچ گونه تداخلی در کارکرد مناسب و هماهنگ انواع کلید لمسی های موجود در بازار با طیف گوناگون لامپ های رشته ای، مهتابی، فلورسنتی ، هالوژنی و ال ای دی وجود ندارد.

- نوع دیگری از کلید و پریز لمسی ، کلید های ترموستاتیکی می باشند که قابلیت انتقال دمای محیط به پردازنده مرکزی سیستم جهت برنامه ریزی و نمایش دمای محیط را دارند. علاوه بر این کلیدهای لمسی ترموستاتیک، قابلیت هماهنگ شدن با انواع تجهیزات سرمایشی و گرمایشی منزل را داشته و می توانند با کنترلی هوشمند تاثیر بسزایی بر کاهش مصرف انرژی داشته باشند.

- در ساخت برخی از کلیدهای لمسی از نور LED تحت عنوان(night light) بهره گیری شده و موقعیت این LED ها در صفحه نمایش کلید در نظر گرفته شده است. هدف از قرار دادن این آپشن علاوه بر بحث زیبایی شناسی داشتن دید مناسب در تاریکی می باشد.

کلید لمسی + گروه تابان پارس

اما علاوه بر استفاده از کلیدهای لمسی می بایست در امر سیم کشی ساختمان نیز توجه داشت. یکی از محصولات کاربردی برای استفاده در امر انتقال الکتریسیته در حوزه سیم کشی ساختمانی، سینی کابل نام دارد.

سینی کابل چیست؟

کابل کشی یا سیم کشی ساختمان ها به صورت روکار باعث می شود تا به هم ریختگی و پیچیدگی زیادی را به همراه داشته باشد. این مساله مخصوصا در محیط های صنعتی و شرایطی که کابل های مخابراتی و فیبر نوری، کابل های اتاق سرور و شبکه ها کامپیوتری و لوله های برق کشی ساختمان ها در مسیرهای مختلف هدایت میشوند اهمیت بیشتری پیدا می کند. به منظور ایجاد نظم بهتر با دسته بندی کابل ها و مشخص کردن مسیر هدایت و انتقال هر گروه از سیم ها از تجهیزاتی به نام سینی کابل استفاده می شود.

سینی کابل به سازه های فلزی یا پلاستیکی pvc گفته میشود که در مسیرهای انتقال سیم ها نصب شده و کابل ها در داخل آنها قرار گرفته و در صورت لزوم با بست های مخصوص به کف سینی یا دیواره آن ثابت میشوند. این سینی ها با توجه به محل استفاده و نصب آنها و همچنین جنس کابل و شرایط محیطی و میزان نور و دما دارای تنوع بالایی می باشند. علیرغم تنوع بالا در این محصول، تمام انواع این تجهیزات باید در برابر نم و رطوبت و خوردگی مقاومت بالایی داشته و امکان تهویه و تبادل هوا را برای کابل ها به راحتی فراهم سازند.

چرا باید از سینی کابل استفاده کرد؟

عموماً برای سیم‌کشی هر مکان یک نوع محافظت خاص در نظر گرفته می‌شود . به طور مثال در برخی مکان‌ها سیم کشی را از داخل دیوار عبور می‌دهند تا هم منظم باشد و هم در مقابل خطرات احتمالی ایمن گردد. اما در هنگام خراب شدن کابل‌ها زمان و هزینه زیادی را باید متحمل شد. کارخانه‌ها و ادارات مهم برای محافظت از سیم کشی باید راهی مناسب و ایمن انتخاب کنند که با کمترین هزینه و در کوتاه‌ترین زمان تعمیر گردد. به علاوه زیبایی نسبی و محافظت در برابر شرایط محیطی را برایشان به ارمغان بیاورد. با تمام توصیفات به این نتیجه می‌رسیم که با استفاده از این سیستم کابل کشی مناسب با محیط می‌توان از سیم‌کشی‌ها محافظت کرد. 

یک سیستم ممکن است تحت تأثیر انبساط و انقباض حرارتی قرار گیرد که این موضوع باید در زمان اجرای سینی گذاری مد نظر قرار گیرد. برای تعیین تعداد صفحات اتصال سینی مورد نیاز برای توسعه طول سینی، طول سینی کابل مستقیمی که می‌توان اجرا کرد و تفاوت کل بین حداقل دمای زمستان و حداکثر دمای تابستان را در نظر بگیرید. برای عملکرد درست، صفحات توسعه طول سینی نیاز به تنظیم دقیق فاصله بین سینی‌ها دارند.

کلید لمسی + گروه تابان پارس

قیمت سینی کابل

قیمت سینی کابل با توجه به متریال و جنس سینی، نوع آنها و همچنین اندازه و تعداد شاخه های مورد استفاده در محیط و لوازم جانبی که متناسب با مسیر نصب و شرایط محیطی متغیر می باشند تعیین می گردد. برای استعلام قیمت سینی کابل می توانید با کارشناسان فروش  گروه تابان پارس  به شماره 02188935788 تماس حاصل نمایید.

شرکت تابان پارس عرضه کننده انواع سینی کابل و کلید و پریز لمسی با بهره گیری از تجربیات پرسنل متخصص و فعال تولیدات خود را با کیفیت مورد قبول به صنایع مختلف از جمله صنایع پتروشیمی نفت و گاز شرکت های تجهیزاتی تاسیساتی و عمرانی و مراکز انبوه سازی ساختمان عرضه می نماید . این شرکت قادر به تولید سینی کابل گالوانیزه با آبکاری گالوانیزه آب گرم و سینی کابل رنگی ( گالوانیزه رنگی ) است .شرکت تابان پارس به عنوان یکی از ارائه دهندگان سیستم کابلی ، کیفیت محصولات خویش را بر مبنای استاندارد های جهانی قرار داده است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز