احتمال انتقال ایدز با استفاده از کاندوم چقدر است؟

۱۴۰۰/۰۷/۱۹ - ۰۹:۲۲:۳۴
کد خبر: ۱۲۴۵۰۳۶
احتمال انتقال ایدز با استفاده از کاندوم چقدر است؟
در این مطلب از موتن رو تصمیم گرفته‌ایم به منظور افزایش آگاهی افراد، به بررسی احتمال ایدز با کاندوم بپردازیم و در انتها در خصوص استفاده صحیح از کاندوم اطلاعات مفید و کاربردی را در اختیار شما قرار دهیم. با ما همراه باشید.

به گزارش برنا، همانطور که میدانید، مهم‌ترین نقشی که کاندوم بر عهده دارد، نقش محافظتی است؛ اما جالب است بدانید که اگر از کاندوم به درستی استفاده شود، می‌تواند جلوی انتقال بیماری را نیز بگیرد. به همین دلیل است که در این مطلب از موتن رو تصمیم گرفته‌ایم به منظور افزایش آگاهی افراد، به بررسی احتمال ایدز با کاندوم بپردازیم و در انتها در خصوص استفاده صحیح از کاندوم اطلاعات مفید و کاربردی را در اختیار شما قرار دهیم. با ما همراه باشید.

کاندوم جلوی انتقال چه بیماری‌هایی را می‌گیرد؟

بسیاری از افراد معتقدند کاندوم ابزاری است که تنها جلوی حاملگی در طول رابطه را می‌گیرد، اما خوب است بدانند که علاوه بر جلوگیری از بارداری، کاندوم می‌تواند احتمال ابتلای فرد به بیماری‌های مقاربتی به ویژه ویروس ایدز را نیز کاهش دهد. به طور کلی چنین می‌توان گفت که کاندوم‌ها می‌توانند مانع از انتقال ویروس‌ها و آلودگی‌ها به بدن افراد شوند.

کاندوم‌ها چه نقشی در جلوگیری از ایدز دارند؟

استفاده از کاندوم می‌تواند خطر ابتلا به بیماری‌های جنسی را در خانم‌ها و آقایان کاهش دهد اما به صفر نمی‌رساند. در واقع هیچ روشی وجود ندارد که به کمک آن بتوان خطر ابتلا به بیماری‌های جنسی و ویروس ایدز را به طور کامل از بین برد. تنها راه و مطمئن‌ترین راه برای جلوگیری از عفونت‌ها و بیماری‌های جنسی، نداشتن رابطه جنسی یا برقراری رابطه جنسی تنها با یک نفر (همسر) است.

در چنین مواقعی زن و شوهر از طریق آزمایش می‌توانند مطمئن شوند که هیچ کدامشان به بیماری‌های جنسی مبتلا نیستند. بدون آزمایش، حتی خود فرد آلوده نیز ممکن است متوجه آلوده بودن بدنش به ویروس نباشد؛ چرا که اکثر بیماری‌های جنسی تا مدت‌ها هیچ علامت و نشانه‌ای ندارند و از درون، فرد بیمار را دچار عفونت می‌کنند.

به طور کلی چنین می‌توان گفت که استفاده از کاندوم می‌تواند تا حدود زیادی احتمال ابتلا به بیماری را کم کند، اما به طور 100 درصد نمی‌تواند از فرد در مقابل ابتلا به بیماری‌های جنسی محافظت کند.

اگر کاندوم پاره شود، احتمال ابتلا به ایدز چقدر است؟

مسلما با پاره شدن کاندوم، احتمال ابتلای فرد به ویروس ایدز نیز افزایش پیدا می‌کند؛ هر چند ممکن است با یکبار رابطه جنسی محافظت نشده به این ویروس مبتلا نشد، اما باید همیشه احتیاط کرد شواهدی وجود دارد که نشان می‌دهد برخی از افراد تنها با همان بار اول و داشتن رابطه محافظت نشده به این عفونت مبتلا شده‌اند.

طبق شواهد در اولین ارتباط تنها 0.9 درصد احتمال دارد ویروس از زن به مرد و 1.1 درصد از مرد به زن منتقل شود. پس احتمال اینکه مرد زن را آلوده کند خیلی بیشتر است.

از طرف دیگر، با ورود HIV به بدن، فرد یا حامل ویروس است یا به آن مبتلا شده است. در چنین شرایطی تا زمانی که ویروس در بدنش است می‌تواند سایر افراد را آلوده کند.

آیا با کاندوم می‌توان با فرد مبتلا به اچ آی وی رابطه برقرار کرد؟

در چنین مواقعی ریسک بسیار بالاست و رابطه یک رفتار جنسی ایمن به حساب نمی‌آید. درست است کاندوم نقش جلوگیری از ابتلا را ایفا می‌کند، اما این در حالتی است که پاره نشود، مایع منی به خارج نشت نکند، تاریخ انقضای کاندوم نگذشته باشد و بسیاری از موارد دیگر.

نحوه استفاده صحیح از کاندوم

  • ابتدا پوشش کاندوم را از لبه زیگزاگی آن باز کنید. برای باز کردن این پوشش هرگز از وسایل نوک تیزی همچون ناخن، قیچی و غیره استفاده نکنید؛ زیرا ممکن است خود کاندوم نیز آسیب ببیند.
  • بعد از خارج کردن کاندوم از پوشش، مقدار کمی روی آلت تناسلی روان کننده بریزید تا کاندوم به راحتی روی پوست آلت کشیده شود.
  • زمانی که آلت به طور کامل در حالت نعوظ قرار داشت، سر کاندوم را بگیرید و آن را به آرامی تا انتهای آلت تناسلی بکشید. با گرفتن سر کاندوم، باعث می‌شود هوا درون کاندوم وجود نداشته باشد و احتمال پاره شدن آن حین رابطه کاهش پیدا کند.

چرا خرید کاندوم از موتن رو؟

امروزه خرید آنلاین به دلایل مختلفی همچون امکان دیدن و مقایسه محصولات مختلف، مقایسه قیمت فروشگاه‌های مختلف، عدم اتلاف تایم زیاد برای مراجعه حضوری و غیره، برای بسیاری از افراد به یک عادت تبدیل شده است. کاندوم یکی از موضوعاتی است که اکثر زوجین در خرید آن مشکل دارند؛ زیرا از طرح سوال در مورد انواع و برندهای مختلف خجالت می‌کشند. برای رفع این مشکل فروشگاه اینترنتی آرایشی و بهداشتی موتن رو، روی کار آمده است. این فروشگاه بستری را فراهم کرده است تا تمامی افراد از سراسر کشور بتوانند به راحتی خریدشان را انجام دهند و آن را با بسته بندی کاملا محرمانه درب منزل تحویل بگیرند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز