خرید کتونی و آشنایی با ویژگی‌های کتونی خوب

۱۴۰۰/۰۷/۲۱ - ۱۰:۲۸:۵۱
کد خبر: ۱۲۴۶۰۷۶
خرید کتونی و آشنایی با ویژگی‌های کتونی خوب
در این مقاله قصد داریم تا مزایا و معیارهای خرید کتونی مناسب را بررسی کنیم. اگر شما هم قصد خرید کتونی دارید در ادامه­‌ی مقاله همراه ما باشید.

به گزارش برنا، یکی از انواع کفش‌­ها که به دلیل راحتی و سهولت در استفاده طرفداران زیادی دارد کفش کتونی است. درست است که کفش کتونی را نمی­توان در مجالس مهم و عروسی پوشید اما به دلیل ساختاری که دارند برای استفاده روزمره و استفاده در محیط کار انتخاب مناسبی هستند. به علاوه انواع مختلفی از کتونی در بازار موجود هستند که برای استفاده در ورزش­‌های خاصی تولید و عرضه می­‌شوند و اگر علاقه­مند به فعالیت حرف‌ه­ای در یک ورزش خاص هستید باید معیارهای خرید کتونی مناسب آن رشته ورزشی را بدانید و طبق آن اصول برای خرید کفش اقدام کنید.

خرید کتونی

سلامتی و راحتی پا در کفش نقش مهمی در سلامتی سایر اندام­‌های بدن خصوصا کمر و زانو دارد. با توجه به اهمیت خرید کتونی مناسب در انجام فعالیت­‌های روزانه در این مقاله قصد داریم تا مزایا و معیارهای خرید کتونی مناسب را بررسی کنیم. اگر شما هم قصد خرید کتونی دارید در ادامه­‌ی مقاله همراه ما باشید.

معیارهای خرید کتونی مناسب

راحتی پا داخل کفش کتونی و راحت بودن کفش کتونی

قرار گرفتن راحت و درست پا در داخل کتونی به چندین عامل بستگی دارد، که اولین آن اندازه کتونی است، اندازه  درست کتونی به این معنی است که طول، عرض و ارتفاع کفش ورزشی باید مناسب با اندازه­های پای شخص شما انتخاب شود. اگر پا داخل کفش راحت نباشد پس از مدتی پا دچار تورم و تاول می شود. برای اینکه بفهمید کتونی متناسب با ندازه­ی پای شما است یا خیر باید به چند مورد توجه کنید. مورد اول این است که پا داخل کفش باید طوری قرار داده شود که پا را بتوان راحتی از آن بیرون کشید و در واقع برای خارج کردن پا نیاز به اعمال فشار نباشد.

 نکته دوم این است که کتونی فشار روی سطح پا اعمال نکند، به این معنی که رویه کتونی نباید روی پا را فشار دهد. نکته بعدی این است که به ارتفاع و عرض کفش توجه کنید که نباید بیش از حد باریک باشد و برای اطمینان از اینکه روی کفش کتونی تنگ نیست باید بتوانید یک بند انگشت­تان را داخل کفش قرار دهید. در ارتباط با جنس کفی رویه­ی کفش ورزشی و ارتفاع ارتفاع پارچه ورزشی که باید به گونه‌ای باشد که حداقل یک سانتیمتر فاصله بین انگشت بزرگ و دیوار کفش وجود داشته باشد و انگشت شما می‌تواند آزادانه در داخل کفش حرکت کند. برای اطمینان از اینکه همه این شرایط برآورده می‌شوند بهتر است زمان را برای خرید کفش در شب یا عصر مراجعه کنید در این زمان پا بزرگ تر از صبح است و خرید کتونی بهتر خواهد بود اگر صبح برای خرید کتونی اقدام کنید ممکن است کتونی را بخرید که در عصر و یا شب به نظر شما تنگ باشد.

نوع کفش ورزشی و سبک بودن آن

نکته مهم دیگر در زمان خرید کتونی ورزشی درست، سبک آن است. بهترین کفش ورزشی آن‌هایی هستند که زیاد وزن ندارند و بر روی پای خود احساس سنگینی نمی­کنید و در زمان استفاده می‌توانید  به راحتی و بدون خستگی راه بروید. اهمیت این مساله بسیار بالا است به همین دلیل است که بهترین برندهای ورزشی­ از سبک‌ترین و بهترین مواد برای ساخت و طراحی کفش­های کتونی خود استفاده می­کنند. همین موضوع عاملی برای رقابت در میان تولیدکنندگان کفش‌های ورزشی در جهان شده‌است و در حال حاضر رقابت اصلی بین تولیدکنندگان کفش بین تولید کتونی سبک و با کیفیت است.

 نرمی و انعطاف‌پذیری کتونی

کتونی­ها باید نرم و انعطاف‌پذیر باشند. برای اطمینان از نرمی کفش، می­توانید کفش­تان را به داخل یا به سمت کفی­‌ها خم کنید. اگر به راحتی خم شد و به سرعت به حالت اول برگشت نشان می­دهد که کفش کیفیت بالایی دارد.  می‌توان گفت که اغلب  کتونی­‌های ورزشی انعطاف‌پذیری خوبی دارند. همین مساله می‌تواند به روش دیگری مورد آزمایش قرار گیرد. کافی است که کفش را روی زمین قرار دهید و پاشنه را با گذاشتن پنجه روی زمین بلند کنید. مانند حرکت شروع اول مسابقه‌­ی دو، اگر بتوانید با کفش­تان این حرکت را به راحتی انجام دهید، می­توان گفت که کتونی مورد نظر از مواد و پارچه­ی با کیفیت ساخته شده و میزان انعطاف آن هم قابل قبول و بالا است. اغلب برند­های فعال در حوزه تولید کفش ورزشی اغلب از ماده‌ای به نام "EVA" در لایه میانی کفش‌های ورزشی استفاده می‌کنند که انعطاف‌پذیری خوبی دارد. مهم است توجه داشته باشید که نرمی بیش از حد لایه انتهایی کفش که با محیط بیرون در ارتباط است سبب بروز کمر درد و مشکلات زانو می شود.

خرید کتونی

جنس کتونی

یکی دیگر از ویژگی‌های مهم در انتخاب کتونی مناسب، جنس مواد به کار رفته در هر لایه برای ساخت کتونی است. لایه بیرونی کتونی، که بیرونی‌ترین لایه است و در تماس با هوا و آب قرار دارد باید از موادی ساخته شود که در کنار کیفیت دوام، مقاومت و انعطاف بالایی داشته باشند. در زمان خرید کتونی توجه داشته باشید که مواد به کار رفته در کف کفش نباید از موادی باشند که آب به راحتی بتواند به درون آن ها نفوذ کند. بخش دیگر مهم در کفش های کتونی که باید در هنگام خرید به آن دقت کنید، لایه میانی است که بین انتها و پاشنه­ی کفش قرار دارد.

سازندگان حرفه‌ای کتونی‌های ورزشی در جهان از بهترین مواد انعطاف‌پذیر و سبک در ساخت این بخش از کتونی استفاده می‌کنند. کف بیرونی کفش‌ها معمولاً از انواع ترکیبات پلاستیکی ساخته می‌شوند. برآمدگی­‌هایی که در وسط کف کفش طراحی شده‌اند فشار را در هنگام راه رفتن و دویدن کنترل می‌کنند و اجازه نمی­دهند که ضربات وارد شده از سمت زمین به پا و ستون فقرات آسیب بزند. توجه داشتن به همین نکات ساده در زمان خرید کتونی سبب می­شود تا انتخاب خوبی داشته باشید. علاوه بر این توجه کنید که جنس مواد به کار رفته در ساخت کتونی در برابر قارچ و انواع عفونت­های باکتریایی مقاوم باشند تا در زمان تمرین های مداوم به سبب عرق پا در داخل کفش عفونت و قارچی ایجاد نشود و سلامت پای شما را در معرض خطر قرار ندهد.

در این مقاله نکات کلی که باید در هنگام خرید کتونی مد نظر قرار دهید تا انتخاب درست و بادوامی داشته باشید را بررسی کردیم تا شما در هنگام خرید کتونی بتوانید با آگاهی کاملی کفش موردنظر خود را انتخاب کنید.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز