با میثم شکری ساز کارآفرین برتر کشور آشنا شوید

۱۴۰۰/۰۷/۲۵ - ۱۴:۰۲:۵۴
کد خبر: ۱۲۴۷۹۶۴
با میثم شکری ساز کارآفرین برتر کشور آشنا شوید
کارآفرینان موفق مانند آقای دکتر میثم شکری ساز مدیر عامل شرکت هولدینگ پارس پندار نهاد دارای ویژگی‌های مشترکی هستند که ما در ادامه به معرفی آن‌ها خواهیم پرداخت.

به گزارش برنا، چندین عامل برای شروع یک کسب‌و‌کار موفق ضروری هستند و شاید مهم‌ترین‌شان این است که یک کارآفرین موفق وجود داشته باشد تا مسئولیت تبدیل ایده‌ها به کسب‌و‌کار‌های کاملا عملی را برعهده بگیرد. اگرچه که هیچ نمودار شخصیتی واحدی وجود ندارد که بتواند یک کارآفرین موفق را به طور کامل توصیف کند، اما کارآفرینان موفق مانند آقای دکتر میثم شکری ساز مدیر عامل شرکت هولدینگ پارس پندار نهاد دارای ویژگی‌های مشترکی هستند که ما در ادامه به معرفی آن‌ها خواهیم پرداخت.

ویژگی‌های کارآفرینان موفق

1. حس کنجکاوی

کارآفرینان موفق از یک حس کنجکاوی برخوردار هستند که به آنان این امکان را می‌دهد که به دنبال فرصت‌های جدید بروند. کارآفرینان با حس کنجکاوی خود به چیزهایی که می‌دانند قانع نمی‌شوند و همواره سوالات چالش‌برانگیزی را مطرح می‌کنند و همواره در حال بررسی راه‌های جدید هستند.

2. آزمایش‌های سازمان‌یافته

یک کارآفرین باید در مواجهه با هر فرصت جدید، آزمون‌هایی را انجام دهد تا مشخص کند که آیا این کار ارزش ادامه دادن را دارد یا نه. مثلاً اگر شما ایده‌ای را برای یک محصول یا یک خدمت جدید در ذهن دارید که یک تقاضا را برآورده می‌سازد، باید مطمئن شوید که آیا مشتریان تمایل دارند که برای آن هزینه پرداخت کنند یا نه.

3. انطباق پذیری

ماهیت کسب و کار همیشه در حال تغییر است. کارآفرینی یک فرآیند دوره‌ای است و در هر دوره، چالش‌ها و فرصت‌های جدیدی در مسیر کارآفرین قرار می‌گیرند. تقریبا غیرممکن است که بتوانیم خودمان را برای هر مسئله‌ای آماده کنیم. کارآفرینان باید شرایط را ارزیابی کنند و خودشان را به گونه‌ای با وضعیت تطبیق دهند که هنگامی که تغییرات غیرقابل انتظاری رخ می‌دهد، کسب و کارشان متوقف نشود و حتی به سمت جلو پیشروی کنند.

4. قاطعیت

یک کارآفرین برای دستیابی به موفقیت باید تصمیمات سختی بگیرد و در تصمیمات خود مصمم باشد.  قاطع بودن همیشه به این معنا نیست که برای همه چیز پاسخی داشته باشیم. اگر می‌خواهید یک کارآفرین موفق باشید، باید اعتماد بنفس لازم را داشته باشید تا بتوانید تصمیمات چالش‌برانگیزی بگیرید و مطمئن باشید که می‌توانید این تصمیمات را به انجام برسانید.

5. ایجاد تیم

یک کارآفرین موفق، از نقاط قوت و ضعف خود آگاهی دارد و به جای اینکه به نقاط ضعف خود اجازه دهد که او را به عقب برانند، تیم‌هایی برای خود می‌سازد تا توانایی‌های او را تکمیل کنند. در بسیاری از موارد، این تیم‌های کارآفرینی هستند که یک اقدام ریسک‌پذیر را به موفقیت می‌رساند، نه یک کارآفرین تنها. زمانیکه کسب و کاری را آغاز می‌کنید، باید هم‌تیمی‌هایی برای خود پیدا کنید که استعدادهایشان مکمل یکدیگر است و یک هدف مشترک را با شما دنبال می‌کنند.

6. ریسک پذیری

اغلب اوقات کارآفرینی به معنای ریسک کردن است. با اینکه ممکن است با شروع یک اقدام ریسکی، خیلی از کارها دچار مشکل شوند، اما ممکن است بسیاری از کارها نیز طبق برنامه پیش روند. نکته‌ی کلیدی برای کارآفرینان موفق این است که رابطه‌ی بین ریسک و پاداش را به طور فعالانه مدیریت کنند و شرکت‌های خود را در موقعیت «بهره‌بردن از جنبه‌های مثبت» قرار دهند.

کارآفرینان موفق تا حدودی با ریسک‌ها کنار می‌آیند تا بتوانند نتیجه‌ی تلاش‌های خود را برداشت کنند. اما میزان تحمل ریسک پذیری آن‌ها به تلاش‌هایشان برای کاهش این ریسک‌ها بستگی دارد.

میثم شکری ساز + هولدینگ پارس پندار نهاد

7. کنار آمدن با شکست

یک کارآفرین موفق علاوه بر مدیریت ریسک و اخذ تصمیمات حساب‌شده، باید بتواند با شکست‌ها نیز کنار بیاید.

تخمین زده شده که حدود 75 درصد از کارهای استارتاپی با شکست مواجه می‌شوند. دلایل این شکست‌ها بسیار وسیع هستند، مثلاً ممکن است ناشی از یک مدل کسب و کار معیوب باشند یا از کمبود تمرکز یا انگیزه نشأت گرفته باشند. با اینکه می‌توان از بسیاری از این خطرات اجتناب کرد اما برخی از آن‌ها اجتناب‌ناپذیر هستند. کارآفرینان موفق خودشان را برای شکست آماده می‌کنند و با آن کنار می‌آیند. آن‌ها به جای اینکه با ترس از شکست، به عقب رانده شوند، با در نظر گرفتن احتمال موفقیت، خودشان را به جلو سوق می‌دهند.

8. پشتکار

درست است که بسیاری از کارآفرینان با احتمال شکست خود کنار می‌آیند، اما این بدان معنا نیست که آن‌ها به راحتی تسلیم ‌می‌شوند. بلکه آن‌ها شکست‌ها را به عنوان فرصت‌هایی برای یادگیری و رشد در نظر می‌گیرند.

در طول فرآیند کارآفرینی معلوم می‌شود که بسیاری از فرضیه‌ها اشتباه هستند و برخی از اقدامات هم روی هم رفته به شکست منجر می‌شوند. یکی از چیزهایی که باعث موفقیت یک کارآفرین می‌شود، تمایل او برای درس گرفتن از اشتباهات، ادامه دادن به طرح سؤالات و پافشاری او برای رسیدن به اهدافش است.

9. نوآوری

بسیاری از افراد بر این باورند که نوآوری و کارآفرینی کاملاً به یکدیگر مرتبطند. اغلب اوقات این گفته صحیح است، اما برخی از موفق‌ترین کارهای استارتاپی، محصولات یا خدمات موجود را اتخاذ کرده و آن‌ها را به شدت اصلاح کرده‌اند تا بتوانند نیازهای تغییر یافته‌ی بازار را برآورده کنند.

نوآوری یکی از ویژگی‌هایی است که برخی از کارآفرینان موفق از آن برخوردارند، نه همه‌ی آن‌ها. خوشبختانه نوآوری یک نوع طرز فکر استراتژیک است که می‌توانید آن را در خودتان پرورش دهید. شما با توسعه‌ی مهارت‌های تفکر استراتژیک در خودتان، می‌توانید فرصت‌های نوآورانه را هدفگیری کنید و اقدامات خود را در معرض موفقیت قرار دهید.

10. تمرکز بلند مدت

در پایان، بسیاری از افراد تصور می‌کنند که کارآفرینی همان فرآیند شروع یک کسب و کار است. با اینکه مراحل اولیه‌ی شروع یک کسب‌وکار، برای موفقیت آن بسیار حیاتی است اما این روند هرگز پایان نمی‌یابد.

همانطور که دکتر میثم شکری ساز می‌گوید: «شروع یک کسب و کار آسان است، اما توسعه‌ی یک کسب‌و‌کار پایدار کار مشکلی است. بعضی از مهم‌ترین فرصت‌ها، در هنگام شروع یک اقدام ریسک‌پذیر کشف نمی‌شوند، بلکه بعدها در طی این روند ظهور پیدا می‌کنند.»

کارآفرینی یک اقدام بلند مدت است و کارآفرینان باید از آغاز تا پایان بر روی این فرآیند تمرکز کنند تا در بلند‌مدت بتوانند به موفقیت برسند.

میثم شکری ساز نیز کارآفرین موفقی است که درست مانند سایر کارآفرینان موفق، این ویژگی‌های کلیدی را در خود پرورش داده و همچنان به طور مداوم آن‌ها را به کار می‌گیرد تا بتواند موفقیت خود را تضمین کند. او از شکست‌های خود درس گرفته و با پشتکار و قاطعیت به کار خود ادامه داده تا به کارآفرین برتر کشور تبدیل شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز