چالش های مهاجرت تحصیلی به کانادا چیست؟

۱۴۰۰/۰۷/۳۰ - ۰۹:۴۷:۴۱
کد خبر: ۱۲۵۰۲۶۳
چالش های مهاجرت تحصیلی به کانادا چیست؟
آیا مهاجرت به کانادا سخت و چالش برانگیز است؟ چه مشکلاتی ممکن است در مسیر اخذ ویزای تحصیلی کانادا ایجاد شود؟ در مقاله تحصیل در کانادا از سایت کن اپلای می‌خوانیم: کانادا جزو هشت کشور برتر جهان از نظر اقتصادی و صنعتی است.

به گزارش برنا، آیا مهاجرت به کانادا سخت و چالش برانگیز است؟ چه مشکلاتی ممکن است در مسیر اخذ ویزای تحصیلی کانادا ایجاد شود؟ در مقاله تحصیل در کانادا از سایت کن اپلای می‌خوانیم: کانادا جزو هشت کشور برتر جهان از نظر اقتصادی و صنعتی است. همچنین اختصاص بودجه بالا برای سیستم آموزشی باعث شده تا سطح کیفی تحصیلات در این کشور بالا باشد. به همین دلیل کانادا بهترین انتخاب برای دانشجویان بین‌المللی است.

 

اگرچه کانادا یکی از محبوب‌ترین کشورها برای تحصیل است؛ اما نکات زیادی وجود دارد که دانشجویان بین‌المللی از آن‌ها آگاه نیستند. اطلاعات زیادی درباره مراحل اخذ پذیرش و ویزای تحصیلی، زندگی دانشجویی در کانادا، قوانین کانادا و... وجود دارد که هر متقاضی باید از آن‌ها مطلع باشد. تحصیل در کانادا می‌تواند بسیار هیجان‌انگیز باشد اما در صورت نداشتن اطلاعات کافی، می‌تواند دانشجو را از لحظه ورود به خاک کانادا با چالش‌های مختلفی روبه‌رو کند.

در این مقاله قرار است این چالش‌ها را بررسی کنیم. پس با ما همراه باشید.

اخذ مدرک زبان

یکی از چالش‌های مهاجرت به کانادا بخصوص مهاجرت تحصیلی اخذ مدرک زبان است. برای مهاجرت به کانادا باید به یکی از زبان‌های انگلیسی و فرانسوی مسلط باشید و در آزمون آیلتس نمره خوب اخذ کنید. در هر یک از مقاطع یا دانشگاه‌ها حداقل نمره آیلتس یا تافل متفاوت است. با این حال نمره 7 و بالاتر برای آیلتس شانس شما را برای اخذ ویزای تحصیلی بیشتر می‌کند.

تمکن مالی و هزینه تحصیل

هزینه تحصیل و زندگی در کانادا معقول و مناسب است. بااین‌حال گران بودن دلار در ایران باعث می‌شود هزینه تحصیل در کانادا برای افراد بالا باشد. برای مهاجرت به کانادا شما باید هزینه ترجمه مدارک، اپلیکیشن فی، استادی پرمیت، انگشت نگاری، بلیط هواپیما، شهریه دانشگاه و تمکن مالی را بپردازید.

شهریه ممکن است بین 15 هزار تا 30 هزار دلار و حتی بیشتر نیز باشد. هزینه استادی پرمیت حدود 100 تا 200 دلار، هزینه استادی پرمیت 100 دلار، هزینه پرواز به کانادا حدود 2000 دلار، هزینه اجاره خانه ماهانه حدود 2000 دلار است. هزینه درمان، خورد و خوراک، حمل و نقل و ... نیز بستگی به سبک زندگی هر فرد دارد.

اخذ بورسیه تحصیلی روشی برای کاهش هزینه‌ها

در مقاله بورسیه کانادا از کن اپلای می‌خوانیم: بورسیه، کمک هزینه تحصیلی برای دانشجویان برتر است. در بیشتر مواقع نیازی به بازپرداخت بورسیه وجود ندارد. ممکن است دانشگاه هیچ هزینه‌ای از دانشجو دریافت نکرده یا درصدی از هزینه‌های تحصیل را کاهش دهد. بورسیه اصولا توسط دانشگاه‌ها، دولت‌ها و نیکوکاران برای دانشجویانی که معدل بالا یا رزومه علمی و تحقیقاتی قوی دارند، درنظر گرفته می‌شود. در اینصورت افرادی که شایستگی بالایی برای ادامه تحصیل دارند به علت مشکلات مالی از ادامه تحصیل باز نمی‌مانند. بورسیه‌ها انواع مختلفی دارند. برای مثال وام‌های تحصیلی نیز می‌توانند نوعی بورسیه محسوب شوند.

آیا مهاجرت تحصیلی به کانادا + ویزای تحصیلی کانادا + کن اپلای

ریجکت ویزای تحصیلی

 یکی از مهمترین چالش‌های اخذ ویزای تحصیلی، ریجکت ویزای تحصیلی است. متقاضیان تمام مدارک خود را آماده می‌کنند و پذیرش می‌گیرند و با توجه به شرایط اطمینان دارند که موفق به اخذ ویزا خواهند شد اما با ریجکت ویزای تحصیلی مواجه می‌شوند. شرایط بسیاری می‌تواند در ریجکت ویزا موثر باشد.

برای مثال گپ تحصیلی اگر بدون دلیل خاصی باشد ممکن است باعث ریجکت ویزا شود. بااین حال اگر گپ تحصیلی به دلیل کار مرتبط، خواندن زبان، بیماری و ... باشد تاثیری در روند اخذ ویزای تحصیلی ندارد.

یکی دیگر از دلایل ریجکتی ویزای تحصیلی ضعف در نوشتن استادی پلن است. اگر افسر اداره مهاجرت دلایل شما برای ادامه تحصیل در کانادا را کافی و منطقی نبیند یا حس کند ممکن است شما بخواهید بعد از ادامه تحصیل در کانادا بمانید ویزای شما را رد می‌کند.

بهتر است قبل از اخذ ویزای کانادا چندین سفر به خارج از کشور و کشورهای مختلف داشته باشید. اگر اولین سفر خارجی شما به کانادا باشد امکان رد ویزای تحصیلی بالا خواهد بود.

مدارک شما باید کامل و درست باشد ارائه مدارک جعلی قطعا باعث رد ویزای تحصیلی خواهند شد.

در صورت رد ویزای تحصیلی چه باید کرد؟

در صورت رد ویزای تحصیلی باید شرایط خود را دوباره بررسی کنید و در صورت نیاز مدارک خود را تکمیل یا تصحیح کنید. سپس باید اعتراض خود را نسبت به رد ویزای تحصیلی انجام دهید. برای اعتراض سه روش پیش رو دارید:

  • درخواست بازبینی
  • درخواست تجدید نظر
  • درخواست جدید

بهترین روش این است که از ابتدا از یک موسسه یا افرادی که متخصص هستند و قبلا روند مهاجرت تحصیلی را طی کرده‌اند کمک بگیرید تا به راحتی و در کمترین زمان ممکن ویزای تحصیلی خود را بگیرید. موسسه کن اپلای، CanApply همراه شما در تمامی مراحل مهاجرت تحصیلی به کانادا خواهد بود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز