راه های افزایش هوش مالی و کلامی

۱۴۰۰/۰۸/۱۶ - ۱۰:۳۳:۱۵
کد خبر: ۱۲۵۷۵۴۴
راه های افزایش هوش مالی و کلامی
در این مطلب به معرفی راه های افزایش هوش مالی و کلامی پرداخته ایم و تا با ارائه تکنیک های ساده و کاربردی به رشد مهارت های ثروت آفرینی در انواع کسب و کار کمک کنیم. این مبحث مربوط به آموزش هوش مالی، مناسب تمامی افراد جامعه است.

به گزارش برنا، در این مطلب به معرفی راه های افزایش هوش مالی و کلامی پرداخته ایم و تا با ارائه تکنیک های ساده و کاربردی به رشد مهارت های ثروت آفرینی در انواع کسب و کار کمک کنیم. این مبحث مربوط به آموزش هوش مالی، مناسب تمامی افراد جامعه است تا با بهره گیری از هوش مالی و کلامی بتوانند در جایگاه شغلی که دارد رشد و پیشرفت داشته باشد.

همچنین آموزش هوش کلامی مناسب عموم، به ویژه دارندگان کسب و کار یا کارآفرینانی است که قصد ایجاد مشاغل ثروت آفرین را دارند. علاوه بر این برای استفاده از آموزش های تکمیلی می توانید از خدمات موسسات معتبر نظیر ثروت آفرینان استفاده کنید که در این خصوص اقدام به برگزاری دوره های مرتبط حضوری و غیر حضوری کرده اند.

 راه های افزایش هوش مالی چیست؟

تعریف رابرت کیوساکی از هوش مالی، این است که این هوش مجموعه ای از تفکر و رفتار هوشمندانه برای ثروت آفرینی می باشد. او می گوید هوش مشکلات را حل می کند و پول تولید می کند. اگر پول زیاد داشته باشید ولی از هوش مالی برخوردار نبوده و با تکنیک های این هوش آشنایی نداشته باشید، می توانید مطمئن باشید که به زودی همه آن را از دست خواهید داد.

در این قسمت پیشنهادات و توصیه های ثروتمندترین مردان عصر حاضر برای استفاده از هوش مالی و ثروت آفرینی را می خوانید:

راه های افزایش هوش مالی به اعتقاد کیوساکی:

آموزش هوش مالی

کیوساکی معتقد است که زمانی که می خواهید ثروتمند شوید، لازم است بدانید که چه رفتاری با پول داشته باشید. پول مانند یک سگ دست آموز است که هر گاه تکه چوبی برای آن بیاندازید او آن را برای شما می آورد. رفتارتان با پول به گونه ای باشد که انتظارات شما را برآورده کند.

راه های افزایش هوش مالی به نقل از ریچارد برانسون:

برانسون می گوید به ثروت اندوزی فکر نکنید. بلکه شما نیاز دارید به ایجاد تغییر در زندگی با استفاده از هوش مالی فکر کنید. لازم است راهکارهایی که دیگران به درستی از آن استفاده نمی کنند تغییر داده و به طور موثری از آن بهره ببرید.

توصیه های بیل گیتس:

ذهن عظیم ترین دارایی بشر است که با پرورش هوش مالی می توان به تقویت مهارت آن برای ثروت آفرینی پرداخت.

برایان تریسی:

مهمترین عنصر و کلید ثروتمند شدن در قرن حاضر، تقویت هوش مالی است و این هوش از طریق یادگیری ایجاد می شود. در واقع این هوش بخشی از هوش کلی ما برای حل مشکلات مالی می باشد.

 تکنیک های افزایش هوش مالی برای ثروت آفرینی

راه های افزایش هوش مالی برای ثروت آفرینی شامل راهکارهای متعددی جهت تقویت هوش مالی است که از طریق آن می توانید مسایل مالی را مدیریت کنید.

صرف عاقلانه زمان و تشخیص اتلاف وقت

زمان خود را عاقلانه استفاده کنید و اتلاف وقت نداشته باشید. توجه داشته باشید که استراحت در حد مناسب، اتلاف وقت محسوب نمی شود زیرا به افزایش بهره وری در عملکرد منجر می شود. اتلاف وقت به مجموعه ای از رفتارهای بی ثمر و غیر سودآور است که ضرورتی برای انجام دادن ندارند. توجه داشته باشید که خرج روزانه خود را کنترل کنید اول پس انداز کنید و از باقی مانده پس انداز خود خرج کنید.

تغییر الگوهای ذهنی:

راه های افزایش هوش مالی برای رسیدن به ثروت این است که ابتدا الگوهای منفی و محدود کننده را حذف کنید. روی پس انداز تمرکز کنید نه خرج کردن، باهوش بودن به معنی هوشمندانه تر اندیشیدن است، بنابراین لازم است زاویه دید خود را تغییر دهید.

تغییر زاویه دید برای بررسی موقعیت مالی:

انگیزه ثروت آفرینی را با هدف گذاری ایجاد کنید، لذتی که از رسیدن به هدف می برید متصور شوید. این شیوه چشم اندازی روشن به شما می بخشد که مانع از انحرافات مالی می شود و در نهایت شما را به استقلال مالی می رساند. بنابراین هدف مالی داشته باشید؛ علاوه براین به نکات زیر که کلیدهای طلایی موفقیت افراد باهوش مالی است توجه داشته باشید:

  • بدهی های خود را پرداخت کنید تا فشار روانی شما کاهش یابد.
  • تنها خرید کنید و با صرفه جویی در خرید، هزینه صرف یادگیری و افزایش مهارت های خود کنید.
  •  از راه های افزایش هوش مالی مقابله با ترس های خیالی است. 
  • به جای تمرکز روی کاهش هزینه به افزایش درآمد فکر کنید.
  • خرج کنید تا لذت ناشی از خرج کردن عاقلانه، انگیزه ایجاد ثروت را در شما زنده کند.
  • از دوره های آموزشی تقویت هوش مالی استفاده کنید. 
  • انسانهای موفق را برای همنشینی انتخاب کنید، استفاده از استراتژی های این افراد به ثروتمند شدن شما کمک می کند. 
  • هوش مالی امروز برای هر فردی لازم است؛ بنابراین برای یادگیری و تقویت هوش مالی خود هزینه کنید. 
  • دوره صوتی مبانی هوش مالی ثروت آفرینان یک دوره آموزش صوتی است که می توانید از آن برای تقویت هوش مالی خود استفاده کنید. این دوره برگرفته از نظریات استاد رابرت کیوساکی است. 

راه های افزایش هوش کلامی

آموزش هوش مالی

راه های افزایش هوش کلامی مجموعه ای از تکنیک های بسیار ساده ولی موثر است. می توانید به سادگی و طی تمرینات مداوم هوش کلامی خود را به تدریج افزایش دهید. در این بخش نکات طلایی برای افزایش هوش کلامی را شرح داده ایم. برای تقویت این توانمندی می توانید از دوره های آموزشی نظیر آموزش های هوش کلامی ثروت آفرینان استفاده کنید. 

نحوه ارزیابی هوش کلامی به وسیله‌ی آزمون هوش یا IQ انجام می شود. این هوش نیز به نوعی از از راههای افزایش افزایش هوش مالی است. برای تقویت این توانمندی می توان از گفتار درمانی یا تکنیک های کاربردی زیر استفاده کرد:

  • دایره لغات خود را افزایش دهید و یک لغت نامه با اصطلاحات جدید برای خود تهیه کنید.
  • ساعاتی از روز را به مطالعه اختصاص دهید. 
  • از نحوه استفاده از ساختار جمله در ادبیات فارسی و گفتار خود مطلع باشید. 
  • کلمات جدید را برای خود یادداشت کنید.
  • مقاله بنویسید و آن را ویرایش و بازنویسی کنید.
  • از جدول کلمات متقاطع و معمایی استفاده کنید.
  • صحبت های خود را ضبط کرده و مجددا گوش کنید. 
  • از دوره های آموزش هوش کلامی استفاده کنید.

دوره های آموزش هوش کلامی و هوش مالی ثروت آفرینان

مهارت کلامی، ابزار مهم‌ هر کارآفرین و هر فرد خودساخته‌ به شمار می رود که می تواند پشتوانه ای مستحکم برای ایجاد اعتماد به نفس باشد. با داشتن این مهارت‌ها اکتسابی و تقویت آن از طریق تمرین می توانید گامی موثر در ثروت آفرینی بردارید.

دستاوردهای شرکت در دوره های آموزش هوش مالی و هوش کلامی:

  • با استفاده از این دوره های آموزشی می آموزید که چگونه یک سخنرانی جذاب و اثرگذار را طراحی، تمرین و اجرا کنید.
  • اعتماد به نفس شما به طور چشمگیری افزایش می‌یابد و قادر خواهید بود در مقابل افراد مهم با آرامش و متانت سخن بگویید.
  • در دوره های هوش کلامی نحوه کنترل صدا و بیان جملاتی اثرگذارتر را می آموزید و در شرایط سخت قادر خواهید بود منظور خود را به بهترین شکل بیان کنید. 

** پیشنهاد می دهیم برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه راه های افزایش هوش مالی، ثبت نام در دوره های آموزش هوش مالی و کلامی ثروت آفرینان به نشانی " pms.ir" مراجعه کرده و همچنین می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر از راه های ارتباطی زیر برای برقراری تماس با کارشناسان موسسه ثروت آفرینان استفاده نمایید:

تلفن: ۲۶۴۰۳۷۴۰ ۰۲۱

ایمیل: info@amirmazaheri.com - info@pms.ir 

اینستاگرام:  https://www.instagram.com/dr.amirhosseinmazaheri/

تلگرام: https://t.me/servatafarinan 

لینکدین:  https://www.linkedin.com/in/amir-hossein-mazaheri-seif-5729a836/

واتساپ: 09038539004 - 09038539005

نظر شما