بهترین مسیر برای ورود به بازار فارکس چیست؟

۱۴۰۰/۰۸/۱۶ - ۱۰:۳۹:۴۷
کد خبر: ۱۲۵۷۵۵۴
بهترین مسیر برای ورود به بازار فارکس چیست؟
بازار فارکس یا همان Foreign Exchange مکانی است برای تبدیل ارزهای خارجی به یکدیگر. در دنیا امروز که اقتصاد کشورها به یکدیگر گره خورده و در هر لحظه قراردادهای بزرگی بین کشورهای دنیا بسته می‌شود، قطعا باید جایی وجود داشته باشد تا بتوان ارزش ارز کشورهای مختلف نسبت به یکدیگر را بررسی کرد.

به گزارش برنا، در اکثر بازارهای سرمایه گذاری، شما تنها زمانی می‌توانید با خرید و فروش سود کنید که دارایی مورد معامله‌ی شما، گران‌تر شود. یعنی چیزی را بخرید، انبار کنید و زمانی که قیمت آن بیشتر شد، بفروشید. در همین قانون ساده، دو محدودیت عینی وجود دارد. اول اینکه حتما باید گران شود تا سود کنید و دوم اینکه حتما باید مکانی را برای انبار کردن دارایی خود در نظر بگیرید. به نظر شما اگر این دو محدودیت را برطرف کرده و بازاری را به شما معرفی کنیم که نه تنها محدودیت نداشته بلکه، مزایای بسیاری نیز دارد، همه چیز بهتر و ساده‌تر نمی‌شد؟ اگر قصد سرمایه‌گذاری در هر بازاری را داشته باشید، باید بودجه‌ی قابل توجهی را در همان اول کار داشته باشید تا بتوانید یک کالا را در حجم قابل قبولی خریداری کرده و بعد از گران شدن، آن را بفروشید. باز هم یک محدودیت دیگر! داشتن سرمایه‌ی اولیه‌ی قابل توجه. باز هم از شما می‌پرسم که اگر بازاری باشد که سرمایه‌ی اولیه‌ی مورد نیاز برای آن، به اندازه‌ی یک دلار باشد، بهتر نیست؟! قطعا پاسخ شما مثبت است. بنابراین، اجازه دهید تا بازاری را به شما معرفی کنیم که خیلی بیشتر از هر بازار دیگری در دنیا، جذاب است.

بازار فارکس چیست؟

بازار فارکس یا همان Foreign Exchange مکانی است برای تبدیل ارزهای خارجی به یکدیگر. در دنیا امروز که اقتصاد کشورها به یکدیگر گره خورده و در هر لحظه قراردادهای بزرگی بین کشورهای دنیا بسته می‌شود، قطعا باید جایی وجود داشته باشد تا بتوان ارزش ارز کشورهای مختلف نسبت به یکدیگر را بررسی کرد. در غیر این صورت، دو شرکت در آمریکا (با دلار آمریکا) و آلمان (با یورو) که قرار است با یکدیگر همکاری داشته باشند، از کجا بدانند که هر کدام از آن‌ها چقدر سرمایه برای پیشبرد پروژه‌ها به میان آورده است؟! بازار فارکس یک بازار فیزیکی نبوده، بلکه بیشتر مفهومی است که از دل انبوه معاملات و تراکنش‌های مالی بین‌المللی بیرون کشیده می‌شود. از آنجاییکه همواره ارزهای دلار و یورو در حال تبدیل شدن به یکدیگر هستند، پس هر لحظه میزان عرضه و تقاضا درحال تغییر کردن است. ثبت همین تغییرات، نموداری را در بازار فارکس ایجاد می‌کند که نام این نمودار، نمودار جفت ارز دلار به یورو یا همان USD/EUR است.

تا اینجا با مفهوم کلی اما اولیه‌ی بازار آشنا شده‌اید و فهمیدید که در این بازار غیر فیزیکی، دارایی‌های مختلف به یکدیگر تبدیل شده و ارزش هر کدام در مقایسه با دارایی دیگر، مشخص می‌شود. جفت ارز دلار به یورو، تنها یکی از بیش از 400 جفت دارایی است که در این بازار معامله می‌شود. آیتم‌های دیگر این بازار شامل فلزات گران‌بها (همانند طلا، نقره، مس، پلاتین و ...)، انرژی (نفت خام و گاز طبیعی و ...)، رمزارزها (بیتکوین، اتریوم، لایت کوین و ...)، سهام شرکت‌های معتبر و بین‌المللی (از جمله تسلا، آمازون، فیسبوک، گوگل، پورشه، مایکروسافت و ...)، شاخص سهام بورس‌های بزرگ دنیا (داوجونز، اس اند پی 500، نیویورک، لندن، آلمان، هنگ کنگ و ...) و کالاهای اساسی (شامل گندم، قهوه، کاکائو، سویا، شکر و ...) است. برای آشنایی عمیق‌تر با این بازار، مقاله فارکس را مطالعه نمایید.

چرا بازار فارکس تا این اندازه محبوب است؟

در ابتدای مقاله، راجع به یک سری محدودیت‌ها صحبت کردیم که در تمامی بازارهای سرمایه‌گذاری دنیا وجود دارد. اما فارکس تمام این محدودیت‌ها را از سر راه برداشته است. در این بازار، همه چیز به صورت جفتی معامله می‌شود. مثلا یورو نسبت به دلار، گندم نسبت به دلار، بیتکوین نسبت به دلار، سهام شرکت تسلا نسبت به دلار و ... بنابراین، در هر لحظه می‌توان کالاها را برعکس کرد! یعنی دلار را نسبت به یورو یا بیتکوین یا سهام تسلا و ... معامله کرد. بدین ترتیب، هر زمان قیمت یک دارایی در سراشیبی قرار بگیرد، می‌توانید با عکس کردن جفت معامله، روند را صعودی کرده و آن را بخرید! به همین سادگی توانستیم مشکل بازار را از بین ببریم. در اصطلاح به این ویژگی، دو طرفه بودن گفته شده و بازار فارکس کاملا دو طرفه است.

اگر یادتان باشد، مشکل دوم انبار کردن بود. در بازار فارکس هیچ کالایی وجود نداشته و صرفا قراردادهایی برای مشارکت در کسب و کار ارائه شده است. برای مثال، شما طی یک قرارداد در خرید طلا (بر مبنای دلار آمریکا) مشارکت کرده و اگر کار خوب پیش برود، سود خوبی نصیب شما خواهد شد. بنابراین، هیچ نگرانی‌ای از بابت انبار کردن کالاها و دارایی‌ها وجود ندارد. شما فقط باید به فکر انجام معامله‌ی درست باشید تا سود کنید، در غیر این صورت باید ضررها را انبار کنید! بنابراین، مشکل انبار نیز به این ترتیب حل شد. برای ورود به این بازار، از خدمات بروکرها استفاده می‌شود. بروکرها همان واسط‌هایی هستند که امکان انجام یک معامله طلا بر مبنای دلار را برای شما و سایر تریدرها فراهم کرده‌اند. بنابراین، بروکرها میزبان صدها هزار یا حتی میلیون‌ها تریدر از سرتاسر دنیا بوده و به همین جهت نیز هر فردی با هر میزان سرمایه‌ای (حتی یک دلار!) می‌تواند وارد این بازار شود. اما برای اینکه مطمئن شوید بروکر مناسبی را انتخاب می‌کنید، اجازه دهید دو بروکر از بروکرهای اصلی بازار فارکس را به شما معرفی کنیم.

بروکر آلپاری

کارگزاری فارکس آلپاری یا همان بروکر آلپاری یکی از قدیمی‌ترین واسط‌های بازار بوده که تا کنون بیش از دو میلیون کاربر را به سمت خود جذب کرده است. به همین جهت نیز حداقل مبلغی که با آن می‌توانید از خدمات بروکر استفاده کنید، تنها 1 دلار تعیین شده است! این کارگزاری که در سال 1998 میلادی تاسیس شده، بیش از 250 آیتم معاملاتی مختلف را از طریق پلتفرم‌های معاملاتی رایگان خود (متاتریدر 4 و 5) در اختیار سرمایه گذاران قرار داده است. بروکر آلپاری یکی از بزرگترین بروکرهای دنیاست که به ایرانیان نیز خدمات می‌دهد. همانطور که می‌دانید، ایران در لیست کشورها تحریم شده قرار گرفته و خدمت رسانی به آن، کار دشواری است. اما با این حال، این کارگزاری هنوز هم به مشتریان ایرانی خدمات می‌دهد. برای آشنایی بیشتر با بروکر آلپاری و شناخت خدمات آن، برروی لینک کلیک کنید. در شش حساب معاملاتی Alpari، خدمات متنوعی به کاربران ارائه شده و حتی آموزش‌های فارکس را هم می‌توانید از طریق همین کارگزاری دنبال کرده و گام به گام با آن جلو رفته تا تبدیل به یک تریدر حرفه‌ای شوید. اما به شرطی که به زبان انگلیسی مسلط باشید!

فارکس + بروکر آلپاری

بروکر لایت فارکس

یکی دیگر از بروکرهای قدرتمندی که هنوز هم به ایرانیان خدمات می‌دهد، بروک لایت فارکس است. این کارگزاری از سال 2005 میلادی تاسیس شده و با ایجاد یک تیم قدرتمند پشتیبانی فارسی زبان، توانسته که کاربران ایرانی زیادی را به خود جذب کند. در این کارگزاری، حداقل مبلغ سرمایه برای ورود به بازار، تنها 10 دلار بوده که می‌توانید با استفاده از روش‌های ریالی، پرداخت کنید. بسیاری از بروکرها هیچگونه روشی را برای واریز و برداشت ریالی معرفی نکرده‌اند، چرا که اساسا هیچگونه دسترسی به سیستم بانکداری داخل ایران نداشته (بانک‌های ایرانی تحریم هستند)، اما بروکر لایت فارکس توانسته با کمک شرکای محلی خود و صرافی های معتبر فارکس (مثلا وی شارژ)، امکان واریز و برداشت ریالی را برای علاقه مندان به بازارهای جهانی، فراهم کند. برای آشنایی بیشتر با لایت فارکس و آموزش نحوه افتتاح حساب در آن و شروع به معاملات در سطح جهانی، برروی لینک کلیک کنید. در لایت فارکس، شما می‌توانید بیش از 200 آیتم معاملاتی مختلف را در پلتفرم‌های متاتریدر 4 و 5 مشاهده کرده و حتی از امکان کپی تریدینگ (کپی کردن معاملات تریدرهای حرفه‌ای) استفاده کنید.

فارکس + بروکر آلپاری

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز