بیمه عمر چیست؟ راهنمای خرید بیمه عمر

۱۴۰۰/۰۹/۱۲ - ۱۱:۰۰:۵۸
کد خبر: ۱۲۶۹۰۷۰
بیمه عمر چیست؟ راهنمای خرید بیمه عمر
بیمه عمر به علت داشتن مزایا مختلف یکی از بیمه های پر فروش در دنیاست اما متاسفانه در ایران از بیمه های شناخته نشده به شمار می رود. در ادامه به تمامی قسمت های بیمه عمر خواهیم پرداخت.

به گزارش برنا، بیمه عمر و سرمایه گذاری بیمه نامه ای است که دارای دو قسمت پوشش های بیمه ای و سرمایه گذاری می باشد، و به این معنی است که شما می توانید با پرداخت حق بیمه سالیانه، علاوه بر دریافت پوشش های بیمه ای، سرمایه گذاری نمایید. بیمه عمر به علت داشتن مزایا مختلف یکی از بیمه های پر فروش در دنیاست اما متاسفانه در ایران از بیمه های شناخته نشده به شمار می رود. در ادامه به تمامی قسمت های بیمه عمر خواهیم پرداخت.

آشنایی با بیمه عمر

همانطور که گفته شد بیمه عمر بیمه نامه ای پر کاربرد است که می تواند حوادث مختلفی را مورد پوشش قرار دهد. علاوه بر پوشش های بیمه ای، شما می توانید با خرید بیمه عمر، سرمایه گذاری مطمئن و پر سودی را تجربه کنید.

شما برای خرید بیمه عمر باید به شرکت بیمه گر، حق بیمه پرداخت نمایید، این حق بیمه های پرداختی شما در محلی به نام سبد اندوخته ذخیره می شود و سالیانه به این مبلغ سود تعلق می گیرد. در انتها قرارداد و زمان پایان بیمه نامه شما می توانید این مبلغ را به همراه سود آن به طور کامل یا به صورت مستمری ماهیانه از شرکت بیمه گر دریافت کنید. کمی با مفهوم بیمه عمر آشنا شدیم و فهمیدیم بیمه عمر چیست در ادامه پوشش های بیمه عمر را بررسی خواهیم کرد.

پوشش های بیمه عمر و سرمایه گذاری

همانطور که قبل تر گفته شد بیمه عمر دارای پوشش های بیمه ای گوناگونی است که این پوشش ها عبارت هستند از:

  • سرمایه فوت: پوشش اصلی بیمه عمر سرمایه فوت به هر علت نام دارد و با توجه به این پوشش، سرمایه فوت تا سقف تعیین شده در فرم پیشنهاد بیمه نامه در صورت فوت بیمه شده به ذی نعفان پرداخت می شود.
  • سرمایه فوت در اثر حادثه: در صورتی که بیمه شده در اثر حادثه فوت کند، شرکت بیمه گر علاوه بر پرداخت سرمایه فوت عادی، سرمایه فوت ناشی از حادثه را نیز به ذی نفعان شخص فوت شده پرداخت می کند.
  • غرامت نقص عضو: در صورتی که بیمه شده به علت حادثه دچار نقص عضو و از کار افتادگی شود، شرکت بیمه گر به شخص بیمه شده غرامت پرداخت می کند. لازم به توضیح است غرامت این پوشش برابر با 100 درصد سرمایه فوت به هر علت می باشد.
  • مستمری ناشی از ازکارافتادگی: در صورتی که شخص بیمه شده این پوشش را تهیه کرده باشد، در صورت از کارافتادگی ناشی از حادثه، شرکت بیمه گر به وی مستمری ماهیانه پرداخت می کند.
  • معافیت از پرداخت حق بیمه ناشی از ازکارافتادگی: در این پوشش اگر شخص بیمه شده دچار ازکارافتادگی شود، از پرداخت الباقی حق بیمه های بیمه عمر خود معاف خواهد شد.
  • امراض خاص: اگر بیمه شده دچار بیماری های سکته قبلی، سکته مغزی، عمل قبل باز، سرطان و پیوند اعضا اصلی بدن و عروق کرونر شود می تواند تا سقف تعیین شده از شرکت بیمه گر خود خسارت دریافت نماید.
  • هزینه های پزشکی: در صورتی که بیمه شده به علت رخ داد هر حادثه ای دچار صدمه و آسیب های بدنی شود و نیاز به درمان و فوریت های پزشکی داشته باشد، می تواند از شرکت بیمه گر هزینه های پزشکی خود را دریافت نماید.

این موارد پوشش های مختلف بیمه عمر می باشند که شما می توانید با توجه به نیاز خود، هر کدام از این پوشش ها را خریداری نمایید.

سرمایه گذاری در بیمه عمر

شما با خرید بیمه عمر می توانید سرمایه گذاری پر سودی را تجربه نمایید. سرمایه گذاری در بیمه عمر به این صورت است که به حق بیمه های پرداختی شده در بیمه عمر سود تعلق خواهد گرفت و شما این مبالغ را می توانید در انتها قرار داد دریافت نمایید.

از آنجایی که بیمه عمر یکی از بیمه های بلند مدت است، اگر بیمه عمر خود را از شرکت هایی تهیه کرده باشید که سود بالایی پرداخت می کنند، در بلند مدت قطعا به سود بالایی خواهید رسید.

شرکت های پر سود در بیمه عمر

در صورتی که شما بیمه عمر خود را برای سرمایه گذاری خریداری می کنید، برای این که بتوانید سود بالایی در انتها قرار داد دریافت کنید باید به سود شرکت های بیمه دقت داشته باشید. هر شرکتی که سود متوسط بالاتری داشته باشد، قطعا گزینه مناسب تری برای خرید بیمه عمر و سرمایه گذاری می باشد.

برخی از شرکت های پر سود در بیمه عمر عبارت اند از:

  • بیمه ما
  • بیمه سامان
  • بیمه پارسیان

نکته: دقت کنید شرکت های بیمه ای که سود بالایی دارند همیشه انتخاب مناسبی نیستند زیرا این شرکت ها ممکن است توانگری پایینی داشته باشید که این موضوع باعث شود تا در پرداخت خسارت های شما با مشکل مواجه شوند.

بیمه عمر چیست؟ راهنمای خرید بیمه عمر

موارد مهم در خرید بیمه عمر:

در خرید بیمه عمر باید به برخی از موارد دقت داشته باشید که این موارد عبارت هستند از:

توانگری مالی: توانگری مالی به توانایی شرکت های بیمه در پرداخت خسارت گفته می شود که بهتر است بیمه های خود را از شرکت هایی تهیه کنید که توانگری بالاتری داشته باشند. برای مشاهده توانگری مالی شرکت های بیمه می توانید به وب سایت رسمی بیمه مرکزی مراجعه نمایید.

سود متوسط سالیانه: برای خرید بیمه عمر نباید سود یک سال شرکت های بیمه گر را با هم مقایسه کنید بلکه باید سود متوسط در چندین سال را بررسی نمایید.

مدت بیمه نامه: دقت داشته باشید که بیمه عمر بیمه نامه ای بلند مدت است و زمانی می توانید سود خوبی از این بیمه شاهد باشید که مدت زمان قرار داد شما طولانی تر باشد. بیمه عمر را می توان از مدت 5 الی 30 سال صادر کرد که توصیه می کنیم حتما بیمه عمر 30 ساله را خریداری کنید، زیرا شما می توانید در هر سال که تمایل داشتید بیمه نامه را فسخ کنید اما به طور مثال نمی توانید بیمه عمر 20 ساله را 10 سال دیگر تمدید نمایید.

دریافت وام: شما از سال دوم قرار داد به بعد امکان دریافت وام از بیمه عمر خود را دارید اما هرچه از بیمه عمر خود بیشتر وام دریافت کنید، قطعا در آینده سرمایه گذاری شما کم سود تر خواهد شد.

در این مطلب سعی شد به طور کامل در مورد بیمه عمر و موارد مهم در خرید آن توضیح داده شود.

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز