الحاقیه بیمه بدنه

۱۴۰۰/۱۰/۱۲ - ۱۱:۵۹:۳۲
کد خبر: ۱۲۸۱۳۴۸
به گزارش برنا، امروزه قیمت محصولات، خدمات، کالاها و... روز به روز در حال افزایش است. قیمت خودرو، قطعات اولیه خودرو، دستمزد مکانیک و... هم از این قاعده مستثنی نیستند. از این رو داشتن بیمه بدنه می‌تواند در پرداخت هزینه‌های ناشی از خسارات وارد شده، کمک بسیاری به شما کند.

به گزارش برنا، امروزه قیمت محصولات، خدمات، کالاها و... روز به روز در حال افزایش است. قیمت خودرو، قطعات اولیه خودرو، دستمزد مکانیک و... هم از این قاعده مستثنی نیستند. از این رو داشتن بیمه بدنه می‌تواند در پرداخت هزینه‌های ناشی از خسارات وارد شده، کمک بسیاری به شما کند. با توجه به محتوای موجود در وب‌سایت بیمه باما در رابطه با بیمه بدنه: بیمه بدنه به هیچ عنوان اجباری نبوده اما بسیاری از مالکین خودرو ترجیح می‌دهند به منظور پیشگیری از خسارات وارد شده، آن را خریداری کنند. شاید این سوال برایتان پیش بیاید پس الحاقیه بیمه بدنه چست؟ آیا کاربرد خاصی دارد؟ در ادامه با الحاقیه بیمه بدنه خودرو و انواع آن بیشتر آشنا خواهید شد.

WhatsApp Image 2022-01-02 at 12.01.39 PM

 

الحاقیه بیمه بدنه چیست؟

هرگونه تغییری که در بیمه بدنه انجام شود، نیاز است در رابطه با آن الحاقیه صادر شود. الحاقیه تغییرات ایجاد شده در بیمه بدنه خودرو بوده و ازجمله مواردی که برای آن باید الحاقیه صادر شود می‌توان به افزایش تعهدات، فسخ، ابطال، سرمایه بیمه شده، انتقال بیمه بدنه و.. اشاره کرد. صدور الحاقیه برای بیمه بدنه خودرو نیاز به پرداخت هزینه دارد و در صورت پرداخت آن الحاقیه مورد نظر صادر خواهد شد.

نحوه محاسبه الحاقیه بیمه بدنه چگونه است؟

همانطور که در ابتدای مطلب هم بیان کردیم، صدور الحاقیه رایگان نیست و تنها با پرداخت هزینه ممکن است. شرکت‌های بیمه با توجه به شرایط خود می‌توانند الحاقیه‌های مورد نظر را صادر کنند. هزینه الحاقیه با توجه به نوع شرکت بیمه ممکن است کمی متفاوت باشد.

انواع الحاقیه بیمه بدنه

شرکت‌های بیمه برای هر نوع تغییراتی که در بیمه بدنه انجام می‌شود، الحاقیه‌هایی را در نظر گرفته‌اند. در ادامه با الحاقیه بیمه بدنه بیشتر آشنا خواهید شد:

الحاقیه جایگزینی

یکی از ویژگی‌های بیمه بدنه، قابل انتقال بودن آن است. درصورتی که خودروی جدیدی خریداری کرده باشید، می‌توانید میزان تخفیفات بیمه بدنه خودروی قبلی را، به خودروی جدید منتقل کنید. الحاقیه جایگزین تنها برای این مورد استفاده می‌شود. کارشناس با بازدید خودرو جدید و وارد کردن اطلاعات و مشخصات آن، الحاقیه جایگزینی را با پرداخت هزینه صادر خواهد کرد.

 

الحاقیه اصلاحی

در برخی مواقع ممکن است شماره پلاک، کد ملی، مشخصات اولیه و... به اشتباه و با خطا وارد شود. در اینصورت باید در اسرع وقت به شرکت بیمه مراجعه کنید و درخواست خود را برای اصلاح مشخصات اولیه ثبت کنید. شرکت بیمه با صدور الحاقیه اصلاحی اطلاعاتی که به صورت نادرست وارد شده است را تغییر خواهد داد.

الحاقیه ابطالی

در بسیاری از موارد یکی از طرفین(بیمه‎گذار یا بیمه‌گر) قبل از شروع بیمه نامه قصد باطل کردن آن را دارد. در اینصورت شرکت بیمه مورد نظر باید برای ابطال آن یک الحاقیه با نام الحاقیه ابطالی صادر کند. این الحاقیه تنها در شرایط بسیار خاص صادر خواهد شد، چون بعد از صدور آن حق بیمه پرداخت شده باید به طور کامل عودت داده شود.

الحاقیه اضافی

گاهی اوقات فرد بیمه‌گذار قصد دارد تا قبل از شروع بیمه نامه جدید، میزان سرمایه خود را افزایش دهد و به دنبال آن میزان پرداختی بیمه‌گذار افزایش پیدا می‌کند. در این زمان شرکت بیمه اقدام به صدور الحاقیه می‌کند. هیچ یک از تغییرات بیمه بدنه بدون صدور الحاقیه نباید انجام شود. در الحاقیه اضافی حق بیمه پرداختی با توجه به تعداد روزهای باقیمانده محاسبه خواهد شد.

الحاقیه برگشتی

فرد بیمه‌گذار ممکن است قبل از اتمام بیمه‌نامه منصرف شود، در اینصورت الحاقیه برگشتی باید برای آن صادر شود. در این نوع الحاقیه بخشی از مبلغ پرداخت شده توسط بیمه‌گذار عودت داده می‌شود و به صورت روزشمار محاسبه خواهد شد. البته جاری بودن بیمه بدنه هم در این عامل بی‌تاثیر نیست.

الحاقیه به روز رسانی سرمایه

اگر در تصادفات رانندگی به خودروی شما خسارت وارد شود، شرکت بیمه بدنه آن را پرداخت می‌کند. اما بعد از تعمیر خودرو، دیگر خودروی شما مشمول بیمه بدنه نخواهد بود. در این زمان لازم است که به شرکت بیمه مراجعه کنید و با پرداخت هزینه اضافه‌تر، بیمه بدنه خودرو را فعال کنید. برای این کار معمولا شرکت بیمه الحاقیه به روزرسانی سرمایه صادر می‌کند.

WhatsApp Image 2022-01-02 at 12.01.30 PM

کلام آخر

این الحاقیه‌های صادر شده باعث شده است که تعادل بین بیمه‌گذار و بیمه‌گر برقرار شود. خرید بیمه بدنه با وجود اینکه برای خودرو الزامی نیست، اما بیشتر مالکین خودرو ترجیح می‌دهند به منظور کاهش خسارات وارد شده در زمان تصادفات رانندگی نسبت به خرید آن اقدام کنند. البته بیمه بدنه تمام خسارت وارد شده را پرداخت نمی‌کند، در پرداخت خسارت به آنچه در بیمه نامه عنوان شده توجه کنید. شرکت بیمه به قرار داد بیمه پایبند خواهد بود.

اگر قصد خرید آنلاین بیمه بدنه خودرو صفر یا کار کرده و ... دارید، می‌توانید با مراجعه به وب‌سایت بیمه با ما از خدمات آن بهره‌مند شوید. بیمه باما یک وبسایت مشاوره، مقایسه و خرید آنلاین بیمه نامه است. شما می توانید از طریق گوشی موبایل یا کامپیوتر خود به راحتی از این سامانه استفاده کنید. با کمک بیمه باما و در کمترین زمان شما می توانید قیمت، پوششهای بیمه نامه و سطح خدمات شرکتهای بیمه ی مختلف را با یکدیگر مقایسه و بیمه نامه مورد نظر خود را انتخاب و خریداری کنید. بیمه باما با شرکتهای بیمه مورد تایید بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران از جمله ایران، آسیا، البرز، دانا، پارسیان، پاسارگاد، رازی، کارآفرین، نوین، سینا، دی همکاری دارد. برخی از خدمات بیمه باما عبارتست از: مشاوره تخصصی رایگان امکان مقایسه شرکت‌های بیمه تضمین پایین ترین قیمت ارائه مشاوره در زمان وقوع خسارت ارسال بیمه نامه به سراسر کشور یادآوری زمان تمدید بیمه نامه بیمه باما انتخاب آگاهانه را حق مشتریان می داند و بر همین اساس اطلاعات و امکانات لازم برای انتخاب شما فراهم نموده است.

انتهای پیام/ 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
بانک رفاه
بلیط هواپیما
دندونت
توثیق بانک صادرات
بانک سپه
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
بانک رفاه
بلیط هواپیما
دندونت
توثیق بانک صادرات
بانک سپه
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
بانک رفاه
بلیط هواپیما
دندونت
توثیق بانک صادرات
بانک سپه
سلام پرواز