ورق مولتی استایل چیست (تفاوت مولتی استایل و پلکسی)

۱۴۰۰/۱۱/۱۶ - ۱۶:۴۴:۲۹
کد خبر: ۱۲۹۴۷۸۷
ورق مولتی استایل چیست (تفاوت مولتی استایل و پلکسی)
ورق مولتی استایل، ورق هایی تشکیل شده از دو لایه پلاستیک فشرده و لایه رنگی هستند.

به گزارش برنا، ورق مولتی استایل، ورق هایی تشکیل شده از دو لایه پلاستیک فشرده و لایه رنگی هستند. این ورق ها را از خانواده ورق پلکسی گلاس می دانند و دارای ویژگی های بسیار کاربردی هستند. به طوری کلی می توان گفت که ورق مولتی استایل که یک ورق فلزی متنوع است که به آن ورق abs نیز می گویند. اما حال شاید برایتان سوال پیش بیاید که تفاوت ورق پلکسی گلاس و مولتی استایل چیست؟ هر کدام چه ویژگی و کاربردی دارند؟ با ماه همراه باشید تا در بررسی کامل این ورق کاربردی و مهم بپردازیم.

ورق مولتی استایل چیست و چه کاربردی دارد؟

همانطور که گفته شد ورق های مولتی استایل  به ورق های دو لایه ای معروف هستند که معمولا از جنس جیوه می باشند. این ورق ها را در دو نوع ورق خش دار و ورق براق تولید می کنند که هر کدام در رنگ های مختلف از جمله نقره ای، مسی و طلایی موجو می باشند. از ورق های مولتی استایل به دلیل انعطاف عالی که دارند در صنایغ بسیار گوناگونی استفاده می شود.

ابعاد ورق مولتی استایل:

  • طول: 120 سانتی متر
  • عرض: 60 سانتی متر
  • ضخامت: 5/1 میلی متر

کاربرد ورق های مولتی استایل چیست؟

این ورق ها ممکن است به شکل آینه ای و یا مولتی استایل طلایی خش دار باشد. این ورق ها ظاهری شیک و مسطح دارند. انعطاف پذیری بالای این ورق ها باعث میشود تا این ورق ها در زمینه های مختلفی مورد استفاده قرار بگیرند.

از ورق مولتی استایل می توان در کارهای کوچک و بزرگ استفاده کرد. سطوح خمیده در آینه های معرق را می توان به کمک این ورق ها درست کرد. کاربردهای بیشمار این ورق ها در دکوراسیون باعث شده تا استفاده از آن به یک ضرورت تبدیل شود.

مزایای ورق های مولتی استایل:

از جمله مهم ترین مزیت هی ورق مولتی استایل اینکه …

  • سطح چسبندگی آنها بسیار قوی است. همچنین می توان با چب های مخصوص این ورق ها را چسباند.
  • وزن کمی دارند و سبک هستند.
  • انعطاف پذیری بالایی از مهم ترین ویژگی های مفید این ورق های می باشد.
  • حمل و نقل این ورق ها راحت است و در طرح ها و رنگ های مختلف در بازار وجود و می توان برای کارهای مختلف از آنها استفاده کرد.
  • برش و نصب ورق های مولتی استایل راحت است.
  • یکی از مهم ترین مزیت های این ورق ها این است که قابلیت حکاکی و برش دارند و برای ساخت تندیس ها و پلاک های تبلیغاتی از آنها استفاده میشود.

بهتر است این نکته را یادآور شویم که نباید از ورق های مولتی استایل در مکان هایی که در مقابل تابش نور مستقیم قرار دارند و یا با آب در تماس هستند استفاده نکنید.

انواع ورق های مولتی استایل

ورق براق: این محصول به دلیل ظاهر زیبا و خیره کننده ای که دارد برای استفاده در دکوراسیون داخلی مشهور هستند. از ویژگی مهم ورق های براق این است که در تابش نور خورشید انعکاس بالایی دارد.

ورق خش دار: این محصول به دلیل شیار ها و خش هایی که دارند به ورق خش دار معروف هستند. ویژگی مهم این محصول نیز است که طول عمر بسیار بیشتری نسبت به ورق های براق دارند.

ورق مولتی استایل + پلکسی

ورق پلکسی گلاس چیست و چه کاربردی دارد؟

ورق های پلکسی نوعی ورق ترموپلاستیم هستند که با رنگ بندی های مختلف تولید و به بازار عرضه می شوند. ورق های پلکسی گلاس همان ورق هایی اکریلیک می باشند که با نام تجاری (Plexiglass) شناخته می شود. جنس این محصول خشک است به همین دلیل نمی توانید آن را به راحتی و با دست خم کنید. پس می توان گفت ورق پلکسی گلاس انعطاف پذیر نیست و اگر فشار زیادی برای خم کردن به آنها وارد کنید، اختمال دارد که بشکنند.

کاربردهای مهم ورق پلکسی گلاس:

  • سقف کاذب
  • دکوراسیون داخلی
  • جایگزین شیشه در مکان های مختلف
  • استندهای تبلیغاتی
  • جعبه های هدیه و یا گیف باکس
  • آکواریوم
  • خودرو سازی

انواع ورق های پلکسی گلاس:

  • پلکسی شفاف
  • پلکسی رنگی
  • پلکسی آینه ای
  • پلکسی گلاس ترانسپارنت

تفاوت ورق مولتی استایل و پلکسی گلاس چیست؟

همانطور که گفته شود ورق مولتی استایل از خانواده ورق های پلکسی گلاس هستند که از مواد پلیمری ساخته می شوند. حال که یک توضیح مختصر از این دو ورق برای شما شرح دادیم موقع آن رسیده تا تفاوت پلکسی گلاس و مولتی استایل را به طور کلی توضیح دهیم.

تفاوت در خاصیت

از ورق های پلکسی معمولا به جای شیشه استفاده می کنند، اما ورق مولتی استایل به دلیل ظاهر زیباتری که دارد معمولا در موارد تزئینی استفاده می شود.

تفاوت در شفافیت

ورق مولتی استایل + پلکسی

وقتی از ورق پلکسی به جای شیشه استفاده می شود به این معنی است که شفافیت بالایی دارد و حدود 95 درصد نور را از خود رد می کند اما ورق مولتی استایل 0 درصد نور را از خود عبور میکند پس از شفافیت خوبی برخوردار نیست.

کارایی

ورق های مولتی استایل همانطور که از نامش پیداست، می توان گفت روی صحنه به کار می رود و برای تزئین استایل خانه به کار گرفته می شود. اما ورق پلکسی را می توان گفت در پشت صحنه به کار برده می شود و در شیشه های ساختمان ها به استفاده می شود.

مقاوم

ورق مولتی استایل همانطور که گفتیم به دنبال تزئین و استایل است و مقاومت بالایی ندارد اما پلکسی گلاس از ضخامت های 1 تا 40 در بازار موجود می باشد و مقاومت بسیار بالایی دارد.

نتیجه گیری

همان طور که گفته شد ورق پلکسی گلاس و مولتی استایل هرکدام کاربرد های بسیاری در صنایع مختلف دارند. امروزه در اطراف ما از این محصولات زیاد استفاده شده است که شاید ما به آن ها اصلا توجه نداشته باشیم. ورق های مولتی استایل در زیبا سازی ظاهر خانه تاثیر زیادی دارد اما از ورق پلکسی بیشتر در ساخت سقف و شیشه های ساختمان استفاده می شود. امیدوارم که مطالب خوبی در مورد تفاوت این دو محصول برای شما شرح داده باشیم.

منبع : https://aryaplexy.com/multi-style-sheet/

انتهای پیام/

نظر شما