تاچ ال سی دی چیست؟ انواع تاچ ال سی دی موبایل

۱۴۰۰/۱۲/۱۱ - ۱۶:۰۱:۱۳
کد خبر: ۱۳۰۴۶۳۴
تاچ ال سی دی چیست؟ انواع تاچ ال سی دی موبایل
در این مقاله می خواهیم به این موضوع بپردازیم که تاچ ال سی دی چیست و از چه بخش هایی تشکیل شده است. پس همراه ما باشید.

به گزارش برنا، زمانی که گوشی موبایل خود را بر می دارید تا کارهای روزمره تان را انجام دهید بدون شک در حال استفاده از پیشرفته ترین فناوری دنیا هستید. اگرچه برخی ها پیشرفت فناوری را تنها در موارد پیچیده می بینند اما ظهور گوشی های موبایلی تاثیر بسزایی در زندگی مردم داشت. این روزها دیگر مجبور نیستید برای برقراری ارتباط از روش های قدیمی استفاده کنید. کافیست گوشی تان را بردارید و هر آنچه که نیاز است را در آن بیابید. گوشی های موبایلی از اجزای مختلفی تشکیل شده اند که مهم ترین بخش آن ها، تاچ ال سی دی شان است. در این مقاله می خواهیم به این موضوع بپردازیم که تاچ ال سی دی چیست و  از چه بخش هایی تشکیل شده است. پس همراه ما باشید.

تاچ ال سی دی چیست؟

 قبل از اینکه به سراغ انواع تاچ ال سی دی برویم باید ببینیم این بخش از گوشی از چه بخش هایی تشکیل شده است. بیشتر افراد بر این باورند که صفحه نمایش گوشی همان تاچ ال سی دی است و زمانی که بر روی صفحه نمایش ضربه می زنند در حال استفاده از این بخش از گوشی هستند. با اینحال صفحه نمایش گوشی های پیشرفته امروزی از بخش های مختلفی تشکیل شده اند که بررسی شان خالی از لطف نیست.

تاچ ال سی دی موبایل ها اجزای متفاوتی را شامل می شوند که هر کدام از آن ها وظیفه خاصی را بر عهده دارند. پنج بخشی که در این قسمت از گوشی ها جای داده شده اند عبارتند از:

تاچ ال سی دی

گلس روی ال سی دی

خوب اولین لایه یا اولین بخشی که در تاچ ال سی دی دیده می شود گلس است. بهتر است بدانید که گلس ها معمولا از نوع شیشه هستند و برای محافظت از تمام بخش های ال سی دی ضروری اند. استفاده از گلس به شما کمک می کند از ساختار کلی گوشی تان محافظت کنید و در عین حال جلوی ضربات احتمالی و از کار افتادگی گوشی  را بگیرید. این بخش در بیشتر گوشی ها همچون تاچ ال سی دی آیفون مشترک است.

تاچ یا دیجیتایزر

خوب حالا به دومین بخش از سوال مان یعنی تاچ ال سی دی چیست رسیده ایم. اگر قسمت های مختلف موبایل را باز کنید زیر لایه گلس صفحه نمایش خود بخشی را مشاهده خواهید کرد که افراد متخصص آن را دیجیتایزر می نامند. شاید با خودتان فکر کنید که گلس و این بخش در واقع وظیفه یکسانی بر عهده دارند اما واقعیت چنین نیست.

 این بخش از صفحه نمایش گوشی بسیار حساس است و گرما و فشار دست را به خوبی به قسمت های زیرین منتقل می کند. دیجیتایزر همان قطعه ای است که حرکات لمسی دست را به بخش های مختلف گوشی انتقال می دهد و به شما کمک می کند راحت تر با این فناوری پیشرفته کار کنید.

بهتر است بدانید که نقش دیجیتایزر در تاچ ال سی دی بسیار پر رنگ است. اگر این بخش از گوشی به هر دلیلی از کار بیفتد دستورات و حرکات لمسی با اختلال مواجه می شود.

ال سی دی

نوبتی هم که باشد نوبت به سومین لایه از تاچ الی سی دی می رسد. زمانی که قسمت پایینی دیجیتایزر را بررسی می کنید به یک شیشه با الگویی ویژه می رسید که محتوای نمایشگر را در اختیار شما قرار می دهد. اگر بخواهیم به زبان ساده تر این بخش را به تصویر بکشیم باید بگوییم که ال سی دی به ما کمک می کند تصاویر روی گوشی را واضح تر ببینیم و از آن ها لذت ببریم. به هنگام خرید قطعات موبایل باید توجه ویژه ای به این قسمت داشته باشید. زمانی که صفحه نمایش گوشی سیاه می شود به احتمال زیاد ال سی دی آن آسیب دیده است.

لایه پس زمینه

بعد از ال سی دی نوبت به لایه پس زمینه می رسد. این لایه در خود چراغ هایی دارد که باعث پخش شدن نور می شود و محتوا را بر روی ال سی دی به نمایش می گذارد.

فریم ال سی دی

آخرین و مهم ترین بخشی که در تاچ ال سی دی موبایل ها به چشم می خورد فریم است. این قطعه از موبایل تلاش می کند تمام اجزایی که تا به حال بررسی کردیم کنار هم قرار گیرند و در یک قالب نگهداری شوند.

تاچ ال سی دی

انواع تاچ ال سی دی

حالا که با هم قطعات مختلف تاچ ال سی دی را بررسی کردیم بهتر است به سراغ انواع مختلف ال سی دی ها برویم. همانطور که می دانید با پیشرفت فناوری انواع مختلفی از LCDها تولید و روانه بازار شده اند. اگر اهل اینترنت گردی باشید بدون شک با انواع مختلفی از گوشی های موبایلی روبرو شده اید که هر کدام از آن ها از بخش های مختلف و البته به روزی تشکیل شده اند. برندهای مختلفی همچون سامسونگ و اپل به دنبال ارائه بهترین قطعات و اجزای موبایل هستند و تلاش می کنند نظر مشتریان را به کمک این فناوری ها به سمت خود جلب کنند.

ال سی دی های Super AMOLED ، AMOLED و OLED از جمله فناوری هایی هستند که در گوشی های هوشمند پیشرفته امروزی به چشم می خورند.

تاچ ال سی دی گوشی سامسونگ

زمانی که قیمت تاچ ال سی دی سامسونگ را بررسی می کنید باید قبل از هر چیزی با انواع مختلف این ال سی دی ها هم آشنا باشید. برند سامسونگ به عنوان یک برند پیشرو در زمینه تولید تجهیزات الکترونیکی نقش مهمی در پیشرفت فناوری های موبایلی داشته است. انواع مختلفی از تاچ ال سی دی در گوشی های هوشمند سامسونگ دیده می شود که از جمله آن ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

تاچ ال سی دی OEM

اگر به دنبال تاچ ال سی دی های اصلی هستید و می خواهید به خوبی از این قطعه بر روی گوشی تان استفاده کنید ال سی دی OEM بهترین انتخاب برایتان خواهد بود.

تاچ ال سی دی Change Glass

این گزینه هم می تواند یکی از گزینه های محبوب برای گوشی های سامسونگ باشد. اگر تاچ ال سی دی گوشی تان دچار مشکل شده است می توانید از این گزینه که کیفیت بسیار بالایی دارد استفاده کنید.

تاچ ال سی دی گلس و فلت تعویض

زمانی که گوشی سامسونگ را خریداری می کنید این بخش بر روی دستگاه تان قرار دارد. این نوع تاچ ال سی دی به قطعه درجه سه نیز مشهور است و تعویض آن به یک متخصص نیاز دارد.

تاچ ال سی دی آی سی دار

بیشتر کاربرانی که به دنبال قطعات ارزان قیمت موبایل می گردند به سراغ این محصول می روند. زمانی که این قطعه را بر روی گوشی نصب می کنید تفاوت کیفیت و رنگ نمایشگر را نسبت به تاچ ال سی دی اورجینال احساس خواهید کرد. کیفیت این نوع تاچ ال سی دی زیاد خوب نیست اما برای قیمت های پایین تر می تواند انتخاب خوبی باشد.

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز