قبل از دانستن این نکات میکروفن کنفرانس نخرید

۱۴۰۱/۰۱/۱۵ - ۱۱:۲۵:۴۵
کد خبر: ۱۳۱۴۹۲۳
قبل از دانستن این نکات میکروفن کنفرانس نخرید
فرض کنید آماده برگزاری یک کنفرانس ایده‌آل هستید و همه چیز مهیاست. حال چگونه می‌خواهید مطالب را ارائه دهید و حاضران هم نظراتشان را بیان کنند؟ قطعا بدون وجود میکروفن کنفرانس، شلوغی و همهمه زیادی در جلسه ایجاد می‌شود.

به گزارش برنا، فرض کنید آماده برگزاری یک کنفرانس ایده‌آل هستید و همه چیز مهیاست. حال چگونه می‌خواهید مطالب را ارائه دهید و حاضران هم نظراتشان را بیان کنند؟ قطعا بدون وجود میکروفن کنفرانس، شلوغی و همهمه زیادی در جلسه ایجاد می‌شود.

وجود میکروفون به‌تنهایی برای برگزاری جلسه باکیفیت کافی نیست. شما باید علاوه‌بر انتقال صدای شرکت‌کنندگان، از کیفیت آن هم اطمینان پیدا کنید. این موضوع علاوه‌بر ایجاد اعتمادبنفس در حاضرین جلسه، باعث افزایش کارایی و بهره‌وری کنفرانس نیز می‌شود.

با رعایت نکاتی در مورد خرید تجهیزات صوتی و همچنین داشتن اطلاعات کافی درمورد انواع میکروفون‌های کنفرانس، بهترین ارتباط صوتی بین شما و مخاطبین شکل می‌گیرد.

آشنایی با اجزای میکروفون کنفرانس

این میکروفون‌ها از چه اجزایی تشکیل شده‌اند و چگونه کار می‌کنند؟ یکی از نکات مهمی که قبل از خرید میکروفون کنفرانس باید درنظر داشته باشید، آشنایی با ویژگی‌ها و قطعات مورداستفاده در آن است. تا زمانی که با نحوه عملکرد آن آشنا نباشید، خرید مناسبی انجام نمی‌دهید. اجزای پایه و اصلی میکروفون‌های کنفرانس شامل قطعات زیر می‌شوند:

  • منبع تغذیه
  • کابل‌های ارتباطی
  • کنسول شرکت‌کننده
  • کنسول ریاست جلسه

بهتر است قبل از اقدام به خرید اطلاعات کافی در این زمینه داشته باشید تا بهترین گزینه را برای کنفرانس خود انتخاب کنید.

منبع تغذیه

هسته مرکزی کنترل و مدیریت سایر اجزای تشکیل‌دهنده میکروفون کنفرانس، منبع تغذیه یا Central Control Unit است. با وجود این منبع می‌توانید تمامی تنظیمات؛ مثل شماره‌گذاری کنسول، فرستادن صدا و ... را انجام دهید. منابع تغذیه در سالن کنفرانس داخل رک قرار داده می‌شوند و به‌صورت Rack Mount هستند.

کابل‌های ارتباطی

برای برقراری اتصال بین کنسول‌های ریاست و شرکت‌کننده با منبع تغذیه، وجود کابل‌های ارتباطی سیستم کنفرانس ضروری است. به دلیل این که انتقال صدا در میکروفن‌ کنفرانس باسیم از طریق این کابل‌ها صورت می‌گیرد بنابراین باید هنگام خرید از سالم‌بودن آنها اطمینان داشته باشید.

کنسول شرکت‌کننده

این کنسول‌ها که با نام یونیت شرکت‌کننده نیز شناخته می‌شوند، دسترسی بسیار کمتری نسبت به میکروفون ریاست به سیستم دارند. با استفاده از این میکروفون، حاضرین در جلسه از قابلیت‌هایی؛ مثل رای‌گیری، ترجمه همزمان و ... بهره‌مند می‌شوند.

کنسول ریاست جلسه

این میکروفون همانطور که از عنوانش مشخص است، مخصوص استفاده رئیس یا برگزارکننده اصلی جلسه است. البته ممکن است با توجه به نوع دستگاهی که انتخاب می‌کنید، تعداد آن متغیر باشد. همچنین تمامی امکانات و قابلیت‌های میکروفون شرکت‌کنندگان در این کنسول هم گنجانده شده است. البته میکروفون مدیر جلسه ویژگی‌های بیشتری دارد. یکی از این ویژگی‌ها دادن اجازه صحبت به شرکت‌کنندگان جلسه است.

میکروفن کنفرانس

نکات کلیدی که قبل از خرید میکروفون کنفرانس باید بدانید

همانطور که می‌دانید برگزاری یک کنفرانس با کیفیت، برای شرکت‌های تجاری و سازمان‌ها بسیار مهم است؛ بنابراین بهتر است هنگام خرید سیستم صوتی کنفرانس، نکاتی را رعایت کنید. در ادامه به بررسی چند نکته کلیدی درمورد خرید سیستم صوتی کنفرانس می‌پردازیم.

کیفیت صدا را بررسی کنید

قبل از اقدام به خرید حتما کیفیت میکروفون را درنظر داشته باشید. سیستم‌های قدیمی آنالوگ مقاومت مناسبی در مقابل نویز ندارند و باعث آزار کاربران می‌شوند، اما سیستم‌های دیجیتالی که امروزه مورداستفاده قرار می‌گیرند، مقاومت بالایی در مقابل نویز دارند.

تعداد شرکت‌کنندگان را مشخص کنید

برای این که یک سیستم کنفرانس مطلوب انتخاب کنید، باید تعداد کاربران خود را مشخص کنید. با توجه به کنفرانسی که برگزار می‌کنید، تعداد نفرات و به‌تبع آن میکروفون‌ها متفاوت خواهند بود.

استفاده از میکروفون کنفرانس باید راحت باشد

هدف شما از انتخاب سیستم کنفرانس چیست؟ قطعا استفاده از این تجهیزات باید برای شما و شرکت‌کنندگان راحت باشد تا راندمان جلسه افزایش پیدا کند. به همین دلیل سرمایه‌گذاری روی سیستمی که به‌راحتی قابل‌استفاده نباشد، فایده‌ای برای شما ندارد؛ بنابراین سهولت استفاده از قابلیت‌های میکروفون کنفرانس از اهمیت بالایی برخوردار است.

سیستم کنفرانس را براساس محل برگزاری انتخاب کنید

محلی که کنفرانس شما در آن برگزار می‌شود، نوع میکروفون شما را تعیین می‌کند. تجهیزات صوتی دیگری که در محل برگزاری استفاده می‌کنید نیز در انتخاب نوع میکروفون کنفرانس موثر هستند. با بررسی این ویژگی‌ها مشخص می‌شود که به چه نوع سیستمی نیاز دارید.

میکروفن رومیزی کنفرانس

بررسی انواع میکروفون‌های کنفرانس

برای این که سیستم کنفرانس مناسبی انتخاب کنید، آشنایی با انواع این تجهیزات پرکاربرد ضروری است. برای برگزاری هر کنفرانس کوچک و بزرگی، انتقال با‌کیفیت صدا در اولویت قرار دارد؛ بنابراین باید مدلی را انتخاب کنید که متناسب با کنفرانس شما باشد و نیازهای مخاطبین را برآورده کند.

میکروفون کنفرانس گردن‌غازی

این میکروفون‌ها با وجود این که روی زیبایی فضای جلسه تاثیر می‌گذارند، بسیار پرکاربرد هستند. میکروفون‌های گردن‌غازی کیفیت بسیار بالا و قیمت به‌صرفه‌تری دارند. این میکروفون قابلیت این را دارد که به سخنگو نزدیک شود. همچنین با حذف صداهای اضافی و جلوگیری از ایجاد نویز، صدایی باکیفیت را ارائه می‌دهد.

میکروفون کنفرانس بی‌سیم

این نوع از تجهیزات صوتی کنفرانس از طریق وای فای ارتباط می‌گیرند. میکروفون‌های بی‌سیم از باتری تغذیه می‌کنند و به همین دلیل بهتر است همواره باتری زاپاس همراه داشته باشید. برای این که کیفیت بالایی از سیستم‌های بی‌سیم دریافت کنید، فرکانس‌های کاری آن را بیشتر کنید. به همین دلیل بهتر است فرکانس آن را روی uhf قرار دهید.

میکروفون کنفرانس باسیم

این میکروفون‌ها همانطور که از عنوان آنها مشخص است با استفاده از کابل سیگنال‌های موردنیاز را انتقال می‌دهند. میکروفون‌های سیمی امنیت بسیار بالایی دارند. همچنین قیمت آنها نسبت به میکروفون بی‌سیم کمتر بوده و هزینه نگه‌داری و تعمیر پایین‌تری هم دارند. این نکته را هم به‌یاد داشته باشید که کابل‌های میکروفون باسیم را به‌صورت توکار در سالن کنفرانس نصب کنید.

میکروفن اتاق کنفرانس

میکروفون کنفرانس چندرسانه‌ای

به دنبال میکروفونی هستید که دارای فناوری‌های مدرن باشد؟ میکروفون چندرسانه‌ای که نوعی از میکروفون‌های دیجیتالی محسوب می‌شود، تمامی قابلیت‌های میکروفون‌های معمولی را دارد. همچنین دارای یک صفحه‌نمایش بزرگ است که امکان ارسال، دریافت تصویر و اشتراک‌گذاری آن را فراهم می‌کند.

جمع بندی

برای برگزاری یک کنفرانس مناسب، انتخاب میکروفون کنفرانس ضروری است. به همین دلیل باید با اجزا و نحوه کارکرد آنها آشنا شوید. همچنین شناخت انواع این میکروفون‌ها و قابلیت‌های آنها، باعث می‌شود انتخابی مناسب داشته باشید.

برای این که میکروفون مطلوب جلسه کنفرانس خود را بخرید، باید حتما نکاتی را در مورد تعداد شرکت‌کنندگان و سالن محل برگزاری رعایت کنید. همچنین سعی کنید سیستمی را انتخاب کنید که کارکردن با آن برای مخاطبین راحت باشد.

برای دریافت اطلاعات بیشتر و مشاوره رایگان در خصوص خرید میکروفن کنفرانس به وب سایت www.rtnco-av.com مراجعه نمایید و یا با شماره های 02166127120 الی 3  تماس حاصل فرمایید. مشاوران رشد تدبیر نوآور با تجربه ای نزدیک به دو دهه در این زمینه راهنمای شما خواهند بود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز