آموزش نصب دوربین هایک ویژن به صورت اصولی و گام به گام

۱۴۰۱/۰۱/۳۱ - ۱۱:۰۸:۰۶
کد خبر: ۱۳۲۰۹۱۹
آموزش نصب دوربین هایک ویژن به صورت اصولی و گام به گام
دوربین مداربسته از جمله سیستم‌های امنیتی و نظارتی می‌­باشد که در مدل‌های گوناگون توسط برند‌های مختلف مانند هایک ویژن تولید و به بازار عرضه می‌­گردد و در مکان­‌های مختلف از قبیل ساختمان­‌های مسکونی، شرکت­‌ها، بزرگراه‌ها و ... مورد استفاده قرار می‌­گیرد.

دوربین مداربسته از جمله سیستم‌های امنیتی و نظارتی می‌­باشد که در مدل‌های گوناگون توسط برند‌های مختلف مانند هایک ویژن تولید و به بازار عرضه می‌­گردد و در مکان­‌های مختلف از قبیل ساختمان­‌های مسکونی، شرکت­‌ها، بزرگراه‌ها و ... مورد استفاده قرار می‌­گیرد. نصب و راه­‌اندازی دوربین­‌های مداربسته، موجب امنیت بیشتر و اطمینان خاطر کاربرانی می‌­شود که این سیستم امنیتی را در محل زندگی یا کار خود نصب می‌­کنند. حال از جمله سؤالات رایجی که بسیاری از کاربران در ذهن خود دارند چگونگی نصب دوربین هایک ویژن است و بسته به اینکه افراد چه انگیزه‌­ای از یادگیری دارند آموزش نصب را به صورت مبتدی یا حرفه‌­ای از طریق سایت­‌های آموزشی و کلاس­‌های حضوری دنبال می‌­کنند. اعتقاد برخی کاربران بر این است که می‌­توانند با یادگیری اصولی چگونگی نصب و راه‌­اندازی، در هزینه­‌های خود صرفه­‌جویی کنند ضمن اینکه بر مهارت­‌های خود می‌­افزایند.

خرید و نصب دوربین مداربسته هایک ویژن

بهترین مکان برای نصب دوربین مداربسته هایک ویژن

از جمله موارد مهمی که افراد باید در زمان نصب دوربین مداربسته هایک ویژن به آن توجه کنند، مکان نصب دوربین است. کاربر باید دوربین را در محلی قرار دهد تا مناطقی که دارای محدوده دید، پرتردد و آسیب­‌پذیر هستند تحت پوشش قرار گیرد. از قبیل بالای صندوق فروشگاه، انبار یا محل ذخیره کالا‌ها، بخش­‌های مختلف ادارات و شرکت­‌ها، بالا یا نزدیک درب جلویی و پشتی خانه یا ساختمان مورد نظر، پنجره­‌های کنار خیابان و پنجره­‌هایی که مستقیماً رو به خیابان نیستند اما امکان ورود سارقین از طریق شکستن شیشه­‌ها وجود دارد، درب پارکینگ و راهروها.

اتاق نشیمن و اتاق خواب یا جایی که اشیاء قیمتی قرار دارد، بالکن یا پشت بام­‌هایی که امکان نفوذ افراد ناشناس وجود دارد نیز از جمله مکان­‌های اصلی و مهم برای نصب دوربین هایک ویژن است و چنانچه به‌درستی انتخاب نشوند، هزینه‌­ای که بابت خرید و نصب دوربین مداربسته پرداخت شده است بی­‌فایده خواهد بود. از طرفی تعداد دوربین­‌های خریداری شده باید به‌گونه‌­ای باشد که تمام نقاط ذکر شده را پوشش دهد. همچنین باید به ارتفاع و زاویه دید دوربین توجه شود. زیرا هر چقدر ارتفاع بالاتر باشد زاویه دید دوربین نسبت به محیط بهتر است.

مراحل نصب دوربین هایک ویژن

آموزش نصب دوربین مداربسته هایک ویژن

بعد از اینکه نقاط اصلی و ضروری خانه، مغازه یا دیگر مکان­‌های موردنظر خود را تعیین نمودید دقت کنید هیچ مانعی در مسیر تصویربرداری دوربین هایک ویژن قرار نگیرد. لازم به‌ذکر است که برای نصب دوربین­‌های هایک ویژن به وسایلی از قبیل دریل برقی، دریل شارژی، فازمتر، پیچ­‌گوشتی چهارسو، پیچ­‌گوشتی دوسو و چهارسو ریز نیاز دارید.

کابل تصویر نیز از جمله وسایل موردنیاز برای انتقال تصاویر از دوربین به دستگاه dvr یا دستگاه nvr با توجه به نوع دوربین (آنالوگ یا تحت شبکه) هستند که بعد از تعیین مکان نصب دوربین، باید در محل موردنظر کابل­کشی را از محل نصب دوربین تا دستگاه رکوردر انجام داد. این کابل در دوربین­‌های HD که عموم افراد عادی از آن استفاده می‌­کنند از نوع کواکسیال یا RG۵۹ است. در ادامه مراحل نصب دوربین­‌های هایک ویژن به دو کابل ترکیبی و کواکسیال یا کابل کواکسیال ترکیبی نیاز داریم تا کار کابل­کشی را انجام دهیم که ورودی سیستم محسوب می‌­شوند و به یک کابل دیگر برای انتقال تصاویر از دستگاه رکوردر به نمایشگر از نوع USB یا HDMI نیاز داریم.

 

نحوه نصب dvr یا nvr هایک ویژن و اتصال به دوربین مداربسته

در روند نصب اصولی دوربین مدار بسته هایک ویژن لازم است بعد از خارج کردن dvr با یک پیچ‌­گوشی پیچ دستگاه را باز کنید و هارددیسک را درون dvr قرار داده و دوباره پیچ آن را ببندید و در محل موردنظر نصب کنید. این دستگاه وظیفه مدیریت، ضبط و ذخیره تصاویر را بر عهده دارد و باید در جایی قرار گیرد که هم از تهویه خوبی برخوردار باشد و هم دور از دسترس عموم افراد باشد تا در معرض دید همگان قرار نگیرد. بهتر است آن را درون یک محافظ فیزیکی‌ محفظه قفل­دار قرار دهید تا دچار آسیب نشود. نکته اینکه دستگاه نباید در مجاورت وسایل گرمایشی و مواد اشتعال­‌زا نصب گردد.

حالا دوربین هایک ویژن خود را در محل از قبل تعیین شده نصب کنید، به این ترتیب که محل موردنظر را با دریل سوراخ کرده و سینی پایه دوربین را پیچ کنید و سپس خود دوربین را روی سینی قرار دهید. کابل دوربین را یک سر به دوربین و یکسر دیگر به دستگاه رکوردر وصل کنید این کابل توسط پیچ انتهایی فیش BNC به پورت متصل می‌­شود. یک کابل دیگر را به دستگاه رکوردر و‌ مانیتور وصل کنید تا تصاویر قابل مشاهده شوند. همچنین آداپتور را یکسر به پریز برق و سر دیگر را به پشت دوربین متصل کنید.

نصب دوربین مداربسته هایک ویژن

حال اگر بخواهید تصاویر را از طریق گوشی هوشمند یا رایانه مشاهده کنید باید یک اتصال اینترنتی داشته باشید. برای اینکار یک کابل cat۵/cat۶ نیاز دارید که یک سر را به روتر و سر دیگر به پورت اترنت  NVRمتصل کنید و برنامه مخصوص هایک ویژن با نام Hik-Connect یا IVMS را روی سیستم نصب کنید و دستگاه را تنظیم کنید. بعد از روشن شدن کادری روی صفحه مشاهده می‌­کنید. ۲ کادر برای رمز عبور و یک کادر برای رمز دوربینIP ؛ سپس سایر تنظیمات از قبیل انتخاب زبان سیستم، تنظیم زمان و.. را انجام و در اخر تأیید کنید.

بعد از مراحل نصب و راه‌اندازی دوربین هایک ویژن توجه کنید کابل­‌کشی باید به‌گونه‌­ای انجام شود که قابل ردیابی نباشند. زیرا سارقین می‌­توانند مسیر کابل دوربین مداربسته را دنبال کرده و محل دستگاه رکوردر را پیدا کنند یا با قطع کردن کابل مانع ثبت و ارسال تصاویر به مانیتور شوند.

به‌عنوان کلام آخر، پیشنهاد می‌کنیم قبل از مراحل نصب و راه‌اندازی دوربین، در انتخاب دوربین و دستگاه موردنیازتان نیز دقت کافی داشته باشید. خرید محصولات هایک ویژن از نمایندگی رسمی هایک ویژن گزینه مناسب‌تری است نسبت به تهیه از فروشگاه‌های متفرقه و ناشناس. به عبارت دیگر مراحل حرید و نصب دوربین به یک اندازه اهمیت دارند و اگر هر کدام از آنها با دقت انجام نشود نمی‌توانید انتظار خروجی تصاویر باکیفیت و خوبی را از دوربین خود داشته باشید. پیشنهاد می‌کنیم برای اطلاعات بیشتر راهنمای نصب دوربین مداربسته را در اینترنت یا گوگل جستجو و مطالعه کنید. در اینصورت مطمئن می‌شوید که روش نصب دوربین هایک ویژن را به خوبی آموخته‌اید و می‌توانید به درستی اجرا کنید.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز