نکات مهم برای نصب انواع ماشین لباسشویی

۱۴۰۱/۰۲/۱۲ - ۱۶:۵۰:۱۳
کد خبر: ۱۳۲۵۲۴۰
نکات مهم برای نصب انواع ماشین لباسشویی
لباسشویی‌های اتوماتیک با ورود خود به خانه‌ها، انقلابی در شستشوی البسه ایجاد کردند. نسل قدیمی این دستگاه‌ها که لباسشویی سطلی نام داشتند؛ به آن اندازه که امروزه شاهد آن هستیم نتوانستند شستشوی لباس‌ها را برای اعضای خانواده راحت کنند.

برای کار کردن با این دستگاه‌ها، ابتدا باید داخل لگن آن را با مقدار مناسبی آب پر می‌کردید و لباس‌ها را همراه با پودر داخل این محفظه می‌انداختید. بعد از اتمام کار دستگاه و بازگشت اهرم تنظیم درجه به جای اول خود، باید لباس‌ها از لگن شستشو خارج و به لگن آبکشی و خشک‌کن منتقل می‌شد.

همانطور که مشاهده می‌کنید؛ کار کردن با این دستگاه‌ها اصلا قابل مقایسه با لباسشویی‌های جدید و تمام اتوماتیک نبود. اما نقطه قوت لباسشویی‌های سطلی نسبت به لباسشویی‌های اتوماتیک، نصب راحت‌تر آنها بود. لباسشویی‌های جدید اتوماتیک، علی‌رغم افزایش در سرعت کار شستشوی البسه، نیازمند نصب دقیق هستند. علاوه بر این، پیچیدگی مکانیسم این دستگاه‌ها باعث شده که برای تعمیر آنها نیازمند مجموعه‌های تخصصی باشیم. به عنوان مثال دارندگان لباسشویی بوش برای تعمیر لباسشویی بوش خود باید حتما به مراکز تخصصی و تعمیرگاه‌های مجاز مراجعه کنند.

مراحل نصب انواع ماشین لباسشویی

همانطور که اشاره شد؛ نصب دستگاه‌های تمام اتوماتیک کمی پیچیده است. به همبن خاطر بسیاری از تولیدکنندگان خدمات نصب رایگان بر روی محصولات خود به مشتریان عرضه می‌کنند. این خدمات معمولا روی دستگاه‌ها نو ارائه می‌شوند و اگر به هر دلیلی جای ماشین لباسشویی عوض شود؛ امکان استفاده رایگان و مجدد از این سرویس وجود ندارد. اما نگران نباشید. چرا که نصب این دستگاه‌ها کار زیاد سختی نیست. به شرطی که نکات ذکر شده در ادامه را مو به مو انجام دهید.

محل نصب لباسشویی

جای مناسبی از آشپزخانه یا رخت‌شورخانه را برای نصب لباسشویی انتخاب کنید. در برخی از خانه‌ها، فضای کافی در آشپزخانه برای لباسشویی در نظر گرفته نشده است. در این شرایط منظور از مکان مناسب، مکانی است که از تماس بدنه دستگاه با آب و رطوبت جلوگیری کند؛ هموار و تراز باشد و امکان نشتی از دستگاه و خرابی‌های احتمالی آن را کاهش دهد. در این انتخاب دسترسی راحت به شیر آب سرد و گرم، تخلیه فاضلاب و پریز برقی نیز بسیار مهم است. به طور کلی فضایی که دارای شرایط زیر است؛ بهترین مکان برای نصب لباسشویی می‌باشد:

  • کف زمین صاف و سفت باشد

  • دما محیط آن هرگز به کمتر از 0 درجه سانتی‌گراد نرسد

  • از منابع گرما دور باشد. کنار منبع رادیاتور و شوفاژ بدترین مکان برای نصب لباسشویی است

  • دسترسی به منبع آب و پریز برق باشد

  • رطوبت زیادی در این فضای وجود نداشته باشد. حمام مکان بسیار مرطوب و نامناسبی برای نصب لباسشویی است

Screenshot_20220502-174947_Docs

اندازه‌گیری بدنه لباسشویی

برای اطمینان از اینکه ابعاد مکان در نظر گرفته شده مناسب با سایز لباسشویی شماست؛ باید دست به متر شوید و ابعاد آن را از تمام جهات اندازه‌گیری کنید. علاوه بر این، ماشین‌های لباسشویی در حال حاضر با اشکال و اندازه‌های مختلفی تولید می‌شوند. بنابراین ممکن است لازم باشد بدنه ماشین لباسشویی خود را نیز اندازه‌گیری کرده تا مطمئن شوید که ابعاد آن متناسب با فضایی است که قصد نصب دستگاه در آن را دارید. عرض درب‌هایی که لباسشویی باید طی کردن تا به محل نصب خود برسد را نیز اندازه بگیرد.

تنظیم پایه‌های لباسشویی

جلو دستگاه و درست در قسمت کف، دو پایه قابل تنظیم وجود دارد که ارتفاع دستگاه را تغییر داده و مخصوص تراز کردن بدنه ماشین لباسشویی هستند. قبل از هر چیز این پایه‌ها که به عنوان پایه‌های تراز شناخته می‌شوند را تنظیم کنید. پایه‌های زیر دستگاه باید طوری کالیبره شوند که ماشین لباسشویی شما تا حد امکان تراز باشد. چرخاندن این پایه‌ها در جهت عقربه‌های ساعت ارتفاع دستگاه را پایین می‌آورد و چرخاندن آنها در خلاف جهت عقربه‌های ساعت باعث افزایش ارتفاع می‌شود. روی سطح لباسشویی یک تراز نجاری بگذارید و سپس پایه‌ها را در صورت نیاز بچرخانید تا دستگاه کاملا تراز شود. بعد از تنظیم پایه‌ها، باید مهره‌ای که از چرخش مجدد پایه‌ها جلوگیری می‌کند را سفت کنید. این مهره‌ها را با چرخاندن آنها در خلاف جهت عقربه‌های ساعت باز کرده و هنگامی که دستگاه تراز شد؛ آنها را در جهت عقربه‌های ساعت بچرخانید تا محکم شوند و پایه‌ها را قفل کنند.

اتصال منبع آب، برق و تخلیه فاضلاب

همه دستگاه‌های جدید دارای دو شلنگ جداگانه هستند که یکی مخصوص اتصال منبع آب گرم و دیگری مخصوص آب سرد است. دستگاه‌های قدیمی‌تر فقط دارای ورودی آب سرد بودند. اما دستگاه‌های جدید با هدف کاهش مصرف برق، قابل اتصال به منبع آب گرم نیز می‌باشند. با فعال کردن این ورودی، زمانی که دستگاه را روی برنامه شستشو با آب گرم تنظیم می‌کنید؛ دیگر نیازی نیست که المنت دستگاه آب سرد را به درجه مورد نیاز برساند. بنابراین اگر شیر آب گرم در محل مخصوص لباسشویی در نظر گرفته شده است؛ حتما آن را به شلنگ مخصوص پشت دستگاه وصل کنید.

بعد از اتصال ورودی آب نوبت به اتصال خروجی آب دستگاه می‌رسد. در قسمت انتهایی پشت بدنه، یک لوله خرطومی چند متری وجود دارد که مخصوص تخلیه آب و کف از دستگاه می‌باشد. این خرطومی را باید داخل فاضلاب انداخته و آن را با واشر مخصوص محکم کنید. مرحله بعدی نصب مربوط به تامین انرژی الکتریسیته دستگاه می‌شود. از آنجایی که لباسشویی برد حساسی دارد و قطعی‌های ناگهانی و نوسانات برق ممکن است به آن آسیب برساند؛ هرگز دوشاخه لباسشویی را به صورت مستقیم به پریز نزنید و حتما از محافظ استفاده کنید.

تست دستگاه

پس از انجام تمام مراحل بالا، نوبت به تست دستگاه می‌رسد. برای انجام این کار مقداری لباس در ماشین لباسشویی انداخته و محفظه شوینده آن را نیز با مقدار مناسبی مایع لباسشویی یا پودر پر کنید. سپس دستگاه را روی برنامه ساده‌ای تنظیم کرده و اجازه دهید کار کند. اگر هنگام چرخش لگن، متوجه صدای غیرعادی، لرزش یا حرکت کردن دستگاه شدید؛ باید مرحله تنظیم پایه‌ها را مجددا انجام دهید. اما اگر مشکلاتی مانند نشت آب از زیر دستگاه را شاهد بودید؛ باید خرطومی تخلیه و شیرهای ورودی را بررسی کنید. در بیشتر موارد مشکل ناشی از یک تنظیم ساده است که فراموش کرده‌اید. اما اگر با تنظیم مجدد نتوانستید نتیجه دلخواه را به دست آورید؛ حتما از یک تعمیرگاه مجاز بخواهید که برای‌تان نیروی تخصصی و فنی اعزام کند.

Screenshot_20220502-175001_Docs

چند نکته مهم برای جلوگیری از آسیب‌دیدگی دستگاه و قطعات آن

  • بعد از قرار دادن لباسشویی سر جای خودش، مطمئن شوید که شلنگ‌های ورودی آب و تخلیه آن در معرض فشار نیستند. این شلنگ‌ها معمولا از جنس پلاستیک سفت ساخته می‌شوند و قرار گرفتن بیشتر از حد آنها تحت فشار موجب ایجاد ترک و نشتی می‌شود.

  • اگر ترکی روی شلنگ تخلیه دستگاه وجود دارد؛ حتما آن را تعویض کنید. جدیدا شلنگ‌های ضد ترک و مقاومی به بازار عرضه شده‌اند که دارای یک غلاف استیل ضد زنگ هستند و از پارگی شلنگ جلوگیری می‌کنند.

  • از باز بودن کامل شیرهای آب گرم و سرد زیر سینک مطمئن شوید. به خصوص اگر فشار آب ساختمان شما پایین است. فشار پایین گاهی موجب می‌شود که آب کافی برای پر کردن لگن و آبکشی لباس‌ها وارد دستگاه نشده و ماشین ارور کمبود آب بدهد.

  • برای اینکه پایه‌های زیر دستگاه ایمن بماند؛ می‌توانید از قاب‌های مخصوص پایه لباسشویی برای آنها استفاده کنید. این قاب‌ها پلاستیکی مقاوم، جلوی وارد آمدن فشار به پایه‌ها را می‌گیرند.

محتوای این مطلب تبلیغاتی است و توسط سفارش‌دهنده، تهیه و تنظیم شده است

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز