راهنمای خرید یک کارواش خانگی خوب و ارزان قیمت

۱۴۰۱/۰۹/۰۵ - ۰۹:۳۷:۳۷
کد خبر: ۱۴۰۳۴۶۵
راهنمای خرید یک کارواش خانگی خوب و ارزان قیمت
قطعاً همه ما با شنیدن کلمه و اصطلاح کارواش به یاد یک مجموعه بزرگ و مجهز به دستگاه ها و لوازم شستشو و اوپراتورهای مخصوص این کار خواهیم افتاد.

کارواش خانگی چیست؟

قطعاً همه ما با شنیدن کلمه و اصطلاح کارواش به یاد یک مجموعه بزرگ و مجهز به دستگاه ها و لوازم شستشو و اوپراتورهای مخصوص این کار خواهیم افتاد. رفتن به کارواش برای شستشوی اتومبیل، معمولاً با تلف کردن زمان و البته هزینه همراه خواهد بود؛ ضمن اینکه آنها همیشه و در هر لحظه در دسترس ما نیستند و ساعات کاری محدودی دارند.

شاید حالا با خود فکر کنید که در این شرایط چاره چیست؟ برای پاسخ به این سوال کافی است تا پایان این مقاله با ما همراه شوید و پاسخ بسیاری از سوالات خود را پیدا نمائید.

در پاسخ به این سوال باید گفت که کارواش خانگی که گاهی اوقات به آن واترجت نیز می گویند، در واقع محصولی است که نه تنها می توان با آن خودرو و اتومبیل را در خانه شست بلکه می توان به کمک آن، محوطه حیات یا باغ ها، نمای ساختمان ها، بخش های مختلف یک کارگاه و کارخانه، مکان ها و نقاط دور از دسترس بنا و ... را به راحتی و البته با فشار آب قوی شستشو داد و تمیز نمود.

در ادامه مقاله ما به بررسی انواع کارواش خانگی پرداخته و به سوالاتی از قبیل اینکه کارواش خانگی چی بخریم یا کارواش خانگی چه مارکی خوبه و کدام کارواش خانگی حرفه ای محسوب می شود، پاسخ خواهیم داد.

انواع کارواش خانگی

اگر بخواهیم کارواش های خانگی را دسته بندی نمائیم، می توان گفت که این دستگاه ها بطور کلی به دو شکل دسته بندی می شوند اما حالات مختلفی نیز وجود دارد که در انتهای این بخش به بررسی آنها نیز خواهیم پرداخت:

انواع کارواش از نظر ابعاد

 اگر بخواهیم کارواش های خانگی را از لحاظ ابعاد و اندازه دسته بندی نمائیم می توان گفت که در حقیقت 3 نوع کارواش وجود دارد؛ کارواش خانگی کوچک، کارواش خانگی متوسط و کارواش بزرگ یا حرفه ای. در واقع با کارواش های خانگی کوچک که البته به سادگی قابل جابجایی و سیار هستند و در هر قسمت از خانه می توان از آنها استفاده نمود؛ می توان برای شستشو و نظافت های سطحی استفاده نمود.

در مقابل از کارواش های متوسط می توان برای شستشوی حیات، درب و پنجره های بیرونی و موارد وسیع تر استفاده نمود.

کارواش های بزرگ و حرفه ای نیز با توجه به نام خود می توانند برای شستشوی نماها، سقف ها، شیشه های روی نما که دارای جرم و آلودگی گسترده هستند استفاده شوند.

انواع کارواش از نظر نوع موتور

کارواش های خانگی از لحاظ موتور به دو نوع کارواش دینامی و کارواش ذغالی دسته بندی می شوند.

کارواش خانگی دینامی

در این نوع کارواش ها نیروی مغناطیسی موتور از عبور جریان الکتریسیته از سیم پیچ تولید می شود و آن را به کار می اندازد. قیمت کارواش دینامی اصولاً بر اساس برند سازنده، ابعاد و قابلیت های جانبی آن تعیین می گردد.

کارواش خانگی موتور ذغالی

در کارواش های خانگی با موتور ذغالی اما، نیروی مورد نیاز موتور از ذغال و سابیده شدن آن بوجود می آید.

انواع دیگر کارواش های خانگی

همانطور که گفته شد کارواش های خانگی به جز دو دسته کلی ذکر شده دارای انواع و مدل های مختلف زیر نیز می باشند:

کارواش صنعتی

همانطور که ار نام این نوع کارواش پیدا است، کارواش های صنعتی اغلب برای مصارف صنعتی و گسترده استفاده می شوند. موتور این نوع کارواش قوی و قدرتمند بوده و قادرند در مدت زمان طولانی کار کنند و آب را با فشار بسیار بالا و قوی به بیرون بپاشند.

کارواش خانگی با آب گرم

قطعاً نتیجه ای که از شستشو با کارواش خانگی با آب گرم بدست می آید مطلوب تر و دلپذیرتر خواهد بود. این نوع کارواش ها به مخزن مخصوص و منبع تغذیه مخصوص به خود مجهز هستند که می تواند از نوع بنزینی یا دیزلی باشند و همچنین دارای یک گرمکن برای گرم کردن آب در ساختار خود نیز می باشند.

کارواش خانگی تک فاز

از این نوع کارواش که البته یک کارواش خانگی فشار قوی و با صدای بسیار کمی می باشد اغلب برای شستشوی خودرو، بخش های مختلف منزل، ماشین آلات کشاورزی و ... استفاده می شود. کارواش ایمر مدلهای خوبی برای این منظور دارد.

کارواش خانگی

عملکرد کارواش خانگی (طرز کار کارواش خانگی)

استفاده از کارواش های خانگی کار پیچیده ای نیست. کافی است مخزن مربوط به آب را پر کرده و توسط نازل دستگاه، قسمت های مد نظر را شستشو دهیم. برخی از دستگاه های کارواش خانگی دارای مخزنی جداگانه برای مواد شوینده مختلف هستند که اصطلاحاً به کارواش خانگی با مخزن کف معروف هستند و همزمان این اجازه را به کاربر می دهد که بخش مورد نظر را با مواد شوینده تمیز نماید.

خرید دستگاه کارواش خانگی

در زمان خرید کارواش خانگی باید ابتدا موارد متعددی را بررسی نمائیم. قطعاً خرید یک کارواش خانگی قوی و یک کارواش خانگی مناسب مستلزم تحقیق و بررسی می باشد.

اولین قدم برای انتخاب یک کارواش مناسب، تعیین کاربرد و هدف خرید آن می باشد. اینکه قرار است با آن چه محدوده و چه بخشی نظافت شود. پس از آن بررسی قیمت کارواش خانگی و قیمت دستگاه کارواش خانگی  می باشد.

بطور کلی باید گفت که در بازار حاضر، قیمت انواع کارواش خانگی بر اساس موارد متعددی همچون برند تولید کننده، قدرت دستگاه، ابعاد و موارد دیگر تعیین می شود. 

موارد بعدی که باید در زمان خرید یک کارواش خانگی به آن توجه شود این است که قرار است یک کارواش خانگی نو بخریم یا دست دوم، قصد داریم یک کارواش خانگی بی صدا یا کارواش خانگی کم صدا تهیه کنیم یا این مساله اهمیتی برای ما ندارد.

در ادامه مواردی همچون انتخاب یک کارواش خانگی چند کاره، کارواش خانگی سیار، کارواش خانگی ساده، کارواش خانگی شارژی یا کارواش خانگی سه کاره نیز باید از قبل تعیین شوند. لازم به ذکر است که اغلب کارواش های خانگی سیار هستند و قابلیت جابجایی دارند.

کارواش های چند کاره نیز اغلب دارای قابلیت جارو کشیدن بصورت خشک و تر، کارواش و قابلیت دمندگی هوا برای زدودن گردو غبار را دارا هستند.

مزایای کارواش خانگی

همانطور که در بخش های قبلی به آن اشاره شد، استفاده از کارواش های خانگی دارای مزایای بسیار زیادی می باشد. صرفه جویی در زمان، هزینه و حتی آب از جمله مزایای مهم کارواش های خانگی می باشند.

شستشوی سریع، استفاده آسان، شستشوی هر نقطه و محل دلخواه از خانه نیز از جمله مزایای این دستگاه ها می باشد.

تفاوت کارواش های صنعتی با کارواش خانگی

همانطور که در بخش های قبلی به آن اشاره شد، کارواش های صنعتی اغلب برای مصارف صنعتی و گسترده استفاده می شوند اما کارواش های خانگی در سطح شستشو و نظافت خانگی و در ابعاد کوچک استفاده می شوند.

موتور کارواش های صنعتی بسیار قوی و قدرتمند بوده و قادرند بصورت دائم و در مدت زمان طولانی کار کنند اما کارواش های خانگی در صورت استفاده طولانی مدت دچار اختلال می شوند و از بین می روند.

 اغلب ممکن است کارواش های صنعتی از صدای بالایی برخوردار باشند اما کارواش های خانگی معمولاً دارای صدای زیادی نیستند.

فروش کارواش خانگی

بهترین مدل های کارواش خانگی را می توانید از بازرگانی تاج (موتور برق شاپ) که نمایندگی رسمی انواع برندهای برتر کارواش را دارا می باشد بصورت حضوری و اینترنتی، با مشاوره رایگان و با گارانتی رسمی خریداری نمایید. امکان ارسال سریع به سراسر کشور مهیا می باشد.

 

 

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز