اگر جوش صورت دارید این ۵ کار اشتباه را انجام ندهید

۱۴۰۱/۱۰/۰۵ - ۱۳:۱۹:۵۰
کد خبر: ۱۴۱۵۷۵۷
اگر جوش صورت دارید این ۵ کار اشتباه را انجام ندهید
جوش صورت یکی از رایج ترین مشکلات پوستی است که شمار زیادی از افراد جامعه را درگیر کرده است.

جوش صورت یکی از رایج ترین مشکلات پوستی است که شمار زیادی از افراد جامعه را درگیر کرده است. خوشبختانه در حال حاظر درمان های خانگی، سنتی و پزشکی زیادی برای برطرف کردن انواع جوش صورت وجود دارد ولی متاسفانه بعضی از افراد به دلیل انجام برخی کارهای اشتباه حتی بعد از درمان نیز دوباره جوش هایشان ظاهر می شود. ما در این صفحه به بررسی 5 کار اشتباهی که باعث بروز، بدتر شدن یا عود مجدد جوش می شوند پرداخته ایم.

5 اشتباهی که درمان جوش صورت را با شکست مواجه می کنند

1. استفاده کردن از محصولات آرایشی چرب!

امروزه انواع زیادی از لوازم آرایشی وجود دارند. تولید کنندگان برای اینکه محصولاتشان بهتر به فروش برسد آن ها را متناسب با سلایق مختلف و بر اساس مشخصات پوستی افراد تولید می کنند. مثلا ممکن است بر اساس نوع و کیفیت پوست، محصولات مخصوص پوست های چرب، خشک، حساس و ... تولید شود.

در طرح درمان جوش صورت یا سایر جوش ها، معمولا توصیه می شود که از استفاده از محصولات آرایشی چرب بر روی پوست (مخصوصاً ناحیه جوش) اجتناب شود. این باعث می شود که درمان جوش سریع تر اتفاق بی افتد و احتمال عود آن را بسیار بسیار کاهش می دهد.

اگر شخصی همزمان با درمان جوش خود از محصولاتی مانند مرطوب کننده ها، ضد آفتاب های چرب و ... استفاده کند درمان جوش او موثر نخواهد بود. متخصصین پوست توصیه می کنند که در عوض از محصولات آرایشی بر پایه آب که منافذ پوست را مسدود نمی کنند استفاده شود.

2. عدم شستشوی روزانه صورت

علاوه بر شستشوی صورت که دست کم در اوایل صبح و انتهای روز انجام می شود، نیاز است نواحی که جوش در آن ها وجود دارد چندبار در طول روز شسته شود. اینکار باید با آب تمیز ولرم به همراه صابون مخصوص پوست های حساس انجام شود. افرادی که در طول درمان جوش صورت خود هستند حتما باید بعد از تعریق اینکار را انجام دهند. در صورتی که تعریق نباشد نیز، روزانه دو بار باید پوست را با این روش شستشو داد.

اما اگر شما در طول روز، صورت و نواحی که جوش وجود دارد را تمیز نکنید حتی ممکن است بعد از درمان جوش، مجددا متوجه شوید در میان مدت جوش ها دوباره ظاهر می شوند.

2

3. استفاده از محصولات ساینده پوست

افرادی که صورت خود را به صورت مکرر (بیش از حد) با محصولات نامناسب و با فشار زیادی شستشو می دهند در معرض تشدید جوش و حتی خونریزی پوستی قرار دارند. بعضی از افراد نه تنها با فشار صورت خود را می شویند بلکه برای اینکار از محصولات شوینده با قدرت سایندگی بالا استفاده می کنند. اما باید به این نکته توجه کنید که شستشوی بیش از حد سخت یا استفاده از محصولات ساینده و برخی ماسک ها می تواند انواع جوش صورت را بدتر کند.

4. دست زدن مداوم به صورت

یکی از توصیه های بسیار مهم برای افرادی که جوش صورت مزمن دارند این است که به هیچ عنوان آن را لمس نکنند و کاری به آن نداشته باشند. در واقع نه تنها دست، بلکه لمس هر چیز دیگری به صورت بیش از حد به هیچ عنوان توصیه نمی شود.

مثلا به افرادی که در زیر گوش و اطراف آن جوش دارند توصیه می شود کمتر گوشی همراه استفاده کنند و به جای آن از هنذفری استفاده کنند. سیم هندزفری نیز در صورت برخورد با صورت میبایست از قبل تمیز باشد.

یا افرادی که جوش مزمن دارند حتما باید به صورت مداوم روبالشتی خود را شسته و تمیز نگاه دارند تا آلودگی حین خوابیدن روی بالش به جوش و آکنه منتقل نشود.

3

5. ترکاندن جوش صورت

ترکاندن و دستکاری کردن جوش های صورت می تواند هرگونه درمان جوش را با دشواری همراه کند. افرادی که عادت به ترکاندن جوش صورت دارند معمولا دوره های طولانی درمان را پشت سر می گذارند و مجبورند بیشتر هزینه کنند. هرگونه آسیب به جوش می تواند در نهایت منجر به عفونت شده و جای زخم یا اسکار به جای بگذارد.

برای درمان جوش صورت چه اقداماتی باید انجام دهیم؟

چنانچه برای اولین جوش روی صورت یا پوست شما شکل گرفته نباید زیاد نگران باشید زیرا بدون دستکاری کردن، خیلی زود به صورت خود به خود درمان می شود. همچنین افرادی که به صورت گاه و بیگاه در طول سال جوش می زنند می توانند با کمک گرفتن از روش های خانگی سالم، برای کاهش و یا از بین بردن آن ها اقدام کنند.

اما افرادی که مدت هاست به صورت مزمن از جوش صورت رنج می برند و جوش های زیاد با شکل غیر طبیعی و زخم شده دارند، نمی توانند با روش های خانگی آنطور که باید اقدام به درمان کنند. این افراد باید به دنبال کمک گرفتن از متخصص پوست یا مراجعه به کلینیک های زیبایی پوست باشند.

چطور یک کلینیک زیبایی پوست مطمئن پیدا کنیم؟

ساده تری راه این است که در اینترنت یا شبکه های اجتماعی به دنبال پیدا کردن یک کلینیک زیبایی خوب باشید. برای اینکار کافیست نام شهر یا منطقه شهری خود را در گول در کنار کلینیک زیبایی سرچ کنید. مثلا اگر در شمال تهران هستید می توانید اینگونه سرچ کنید "بهترین کلینیک زیبایی در شمال تهران". با انجام این کار در می توانید لیستی از کلینیک ها را به همراه آدرس و شماره تماس پیدا کنید و از میان آن ها بهترین مورد را انتخاب کنید.

 

محتوای این مطلب تبلیغاتی است و توسط سفارش‌دهنده، تهیه و تنظیم شده است

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز