خرید گیج فشار از ابزار سنجش

۱۴۰۱/۱۲/۱۵ - ۱۲:۱۵:۰۳
کد خبر: ۱۴۴۵۲۲۶
خرید گیج فشار از ابزار سنجش
گیج فشار ابزار یا وسیله ای برای اندازه گیری حجم، کمیت یا محتوای یک ماده است که معمولاً از نمایشگر آنالوگ یا دیجیتال استفاده می‌کند. گیج فشار می‌تواند هر چیزی مانند فشار، جریان، دما، سوخت یا طول را اندازه‌گیری کند.

گیج فشار ابزار یا وسیله ای برای اندازه گیری حجم، کمیت یا محتوای یک ماده است که معمولاً از نمایشگر آنالوگ یا دیجیتال استفاده می‌کند. گیج فشار می‌تواند هر چیزی مانند فشار، جریان، دما، سوخت یا طول را اندازه‌گیری کند.

همانطور که از نام آن پیداست، گیج فشار دستگاهی است که برای اندازه گیری و نشان دادن فشار مایع یا گاز در جو یا سیستم مرجع دیگر استفاده می شود. انواع مختلفی از گیج فشار وجود دارد که هر کدام از فناوری یا روش نشان دادن متفاوتی استفاده می کنند.

گیج فشار آنالوگ

گیج فشار آنالوگ معمولاً به دستگاه هایی اطلاق می شود که فقط از فناوری اندازه گیری فشار مکانیکی استفاده می کنند و اندازه گیری را با حرکت دادن یک سوزن روی صفحه با علامت گذاری برای هر مقدار فشار نشان می دهند. حرکت و موقعیت سوزن یک نشانه بصری از فشار اندازه گیری شده است.

گیج فشار با لوله بوردون

لوله های بوردون لوله های مارپیچی افقی یا C شکل هستند که در یک انتها به یک پایه گیج فشار و در طرف دیگر به نشانگر متصل می شوند. هنگامی که لوله بوردون تحت فشار است. سطح مقطع آن دایره ای تر می شود و شکل را صاف می کند.

این حرکت لوله گیج فشار توسط نشانگر برای نشان دادن فشار گرفته می شود. نشانگر لوله بوردون رایج ترین نوع نشانگر آنالوگ در صنعت است و در انواع فشار، گیج و بوردون موجود است.

گیج دما

گیج دما این ابزار برای اهداف عمومی طراحی شده است، سنسورهای دمای دو فلزی نسبت به سنسورهای نوع مطلق ترجیح داده می شوند. این اندازه گیری ها باید ویژگی های زیر را داشته باشند.

• گیج دما باید در کلاس SAMA باشد

• درجه حرارت باید حداقل SS 316 باشد

صفحه گیج دما باید دارای مشخصات ذکر شده باشد

  • اندازه استاندارد 150 میلی متر

  • عدد مشکی در زمینه سفید

  • دمای منفی باید با رنگ قرمز با زمینه سفید مشخص شود

  • سر قابل تنظیم ارائه شده است

  • تنظیم نشانگر بدون برداشتن آن از ساقه باید امکان پذیر باشد

  • این ابزار ضد آب و هوا و آب و هوا IP66 است

در شرایط ارتعاش باید از گیج دما از نوع لوله مویین استفاده کرد. لوله مویین باید از حداقل SS 316 ساخته شود. همچنین باید زره نرم و پوشش PVC ​​داشته باشد. همچنین توجه داشته باشید که دقت گیج دما باید 1% FSD (انحراف در مقیاس کامل) باشد.

گیج دما دو فلزی فقط باید در شرایطی استفاده شوند که خطای بیشتر از یک درصد دیافراگم قابل قبول است. گیج دما صفحه دو فلزی باید قابل تنظیم و سوزن بیرونی در همه زوایا باشد. جنس پوشش این نوع ابزار گیج فشار باید SS304 باشد. قطر ساقه باید مطابق با استاندارد سازنده باشد. در جاهایی که لرزش بیش از حد احساس می شود، مانند کمپرسورها، باید از صفحات گیج دو فلزی اجتناب شود.

ترانسمیتر فشار

فرستنده فشار که اغلب مبدل فشار نامیده می شود، مبدلی است که فشار را به سیگنال الکتریکی آنالوگ تبدیل می کند. اگرچه انواع مختلفی از مبدل های فشار وجود دارد، یکی از رایج ترین ترانسمیتر فشار مبدل پایه فشار سنج است.

خرید ترانسمیتر فشار از ابزار سنجش آریا

تبدیل فشار به سیگنال الکتریکی با اصلاح فیزیکی مبدل فشار انجام می شود که به دیافراگم مبدل فشار متصل شده و در پیکربندی پل وتستون وصل شده است. فشار وارد شده به ترانسمیتر فشارباعث انحراف دیافراگم می شود که باعث وارد شدن فشار به گیج می شود. کرنش باعث تغییر در مقاومت الکتریکی متناسب با تنش می شود.

اصل کار ترانسمیتر فشار

به طور کلی، یک ترانسمیتر فشار دارای سه بخش اصلی است: یک سنسور فشار، یک مدار اندازه گیری و یک اتصال فرآیند. وظیفه اصلی یک ترانسمیتر فشار تبدیل پارامترهای فیزیکی گاز مایع و سایر پارامترهای فیزیکی سنسور فشار به سیگنال های الکتریکی استاندارد است. تشخیص سیگنال های الکتریکی استاندارد با آلارم ها، کنترل ها، ضبط کننده ها و لوازم جانبی آسان تر است.

ترانسمیترهای فشار خازنی هر بخش مهمی از هر سازه را اندازه گیری می کنند. یک منبع ولتاژ فعال از یک اندازه گیری و الکترود در دو طرف کاغذ صافی تشکیل شده است. دستگاه اندازه گیری یک فرستنده فشار خازنی توسط دیافراگم در دو طرف عنصر حساس به محفظه های فشار قوی و محفظه های فشار پایین تقسیم می شود. اجزای عایق و پر از مایع برای اندازه گیری به دو طرف غشا منتقل می شوند.

اگر فشارهای دو طرف نابرابر باشد، اندازه گیری جابجایی غشا، جابجایی و اختلاف فشار متناسب با هر دو طرف محدوده ظرفیت خواهد بود. فشار با نوسان و دمودولاسیون به سیگنال تبدیل می شود. اصل کار ترانسمیتر فشار خازنی بر خلاف فشار در محفظه فشار محفظه فشار مانند ترانسمیتر فشار دیفرانسیل است.

ترانسمیتر فشار چگونه کار می کند؟

نصب و استفاده از سیستم اندازه گیری ترانسمیتر فشار دیفرانسیل از سه قسمت تشکیل شده است. این به معنای گذاشتن لوله های فشار، گذاشتن کابل های سیگنال الکتریکی و نصب ترانسمیترهای فشار دیفرانسیل است.

در حین کار ترانسمیتر فشار، فشار محیط به دهانه اندازه گیری مرکزی منتقل می شود. از طریق دیافراگم ایزوله و روغن سیلیکون. و اختلاف فشار از یک لوله هدایت فشار دو طرفه در یک دیافراگم عایق دو طرفه که در آن دیافراگم اندازه گیری می شود به دست می آید.

بین جابجایی غشای اندازه گیری و فشار دیفرانسیل رابطه تناسبی مثبت وجود دارد و تحت تأثیر جابجایی غشا، ظرفیت خازن دیفرانسیل ترانسمیتر فشار و مدار اندازه گیری تغییر کرده و آن را به جریان مستقیم تبدیل می کند. . هنگامی که بدنه شیشه ای و فلزی فرستنده فشار پس از کار با مجموعه تمام شد، یک سطح توخالی گرد تشکیل می شود. در نهایت، یک فیلم فلزی روی سطح شیشه اعمال می شود و یک صفحه ثابت را تشکیل می دهد.

سخن آخر

شرکت ابزار شنجش آریا انواع ابزار دقیق را برای صنایع مختلف ارائه می دهد. این شرکت با آدرس اینترنتی سایت co-asa.com وارد کننده بین المللی محصولات ابزار دقیق از شرکت های بزرگ و معتبری مانند ویکا، روزمونت و ... است. این شرکت با بیش از ربع قرن تجربه تجارت خود را توسعه داده و با شرکت های نفت، پالایشگاه ها و ... همکاری می‌کند.

 

محتوای این مطلب تبلیغاتی است و توسط سفارش‌دهنده، تهیه و تنظیم شده است

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز