راهنمای جامع چاپ بنر

۱۴۰۱/۱۲/۲۷ - ۰۹:۵۹:۳۵
کد خبر: ۱۴۵۰۱۹۸
راهنمای جامع چاپ بنر

هر کسی که تا حدودی با چاپ بنر، نحوه چاپ یا آماده سازی این ابزار تبلیغاتی آشنایی داشته ‌باشد، به‌ خوبی می‌داند که برای انجام این کار باید نکات مهم زیادی را در نظر گرفت. از آنجایی که کار با دستگاه چاپ بنر در چاپخانه چندان دشوار نیست، اما هر کسی می‌تواند کار با آن را یاد بگیرد. برای یادگیری هم باید زیر نظر یک فرد مجرب در زمینه چاپ بنر آموزش ببینید و این اطمینان را حاصل کنید که در حین انجام کار، تمامی اصول چاپ بنر را به‌ خوبی رعایت کرده‌اید. در این مطلب قصد داریم راهنمای جامع و کاملی درباره چاپ بنر در اختیار شما قرار دهیم، پس تا پایان مطلب با ما همراه باشید.

 

چاپ بنر چیست؟

در سال‌های اخیر اغلب مؤسسات و کسب و کارها از تبلیغات محیطی برای انتقال پیام تبلیغاتی خود به مشتریان استفاده می‌کردند. مؤثرترین نوع تبلیغات که علاوه بر جذابیت، بیشترین تأثیر را بر روی جذب مخاطبین دارد، چاپ بنر است. چاپ بنر یکی از مهم‌ترین و پرکاربردترین ابزارهای تبلیغات محیطی است که با اهداف تبلیغاتی، به‌ ویژه معرفی مؤسسات کوچک و بزرگ، شرکت‌ها، کارخانه‌ها، برندهای مطرح و هم چنین معرفی محصولات یا خدمات کسب و کارها به مشتریان مورد استفاده قرار می‌گیرد. بنر را می‌توان یک نوع روش تبلیغات در فضای باز یا خارجی (Out Door) دانست که متریالی از جنس PVC دارد.

این تصاویر گرافیکی زیبا اغلب در بیلبوردهای تبلیغات شهری در مکان‌های شلوغ و پر از جمعیت نصب می‌شوند تا در معرض دید مخاطبین بیشتری قرار گیرند. چاپ بنر از مقاومت و انعطاف پذیری بالایی نسبت به رطوبت، شستشو، آسیب سطحی، پارگی، تا خوردگی، فشار، کشش بالا و عوامل محیطی برخوردار است. علاوه بر این، هزینه مناسب و اقتصادی چاپ بنر نسبت به سایر ابزارهای تبلیغات محیطی باعث محبوبیت این نوع روش تبلیغاتی شده ‌است.

 

انواع بنرهای تبلیغاتی قابل‌چاپ

بنرهای تبلیغاتی در انواع طرح‌ها، رنگ‌ها و اندازه‌های مختلف، با نهایت سلیقه و چیدمان درست محتوا طراحی‌شده‌اند که هر کدام به بهترین نحو وظیفه یک تبلیغات حرفه‌ای را انجام می‌دهند. در ادامه به معرفی انواع بنرهای تبلیغاتی قابل چاپ می‌پردازیم:

  1. چاپ بنر عرض 3 متر

یکی از مهم‌ترین ابزارهای چاپ و تبلیغات فضای باز و نمایشگاهی، چاپ بنر عرض 3 متر است. بنر عرض 3 متر بهترین انتخاب جهت تبلیغات محیطی نمایشگاهی و هرگونه اطلاع‌رسانی سر در مغازه‌ها، فروشگاه‌ها، مکان‌های مذهبی، کنفرانس‌ها و همایش‌ها محسوب ‌می‌شود.در، چاپ بنر عرض 5 متر است که به بنر عرض بالا یا لارج فرمت نیز شهرت دارد. بنر لارج فرمت یا بنر عرض 5 متر، بهترین گزینه برای هرگونه اطلاع‌رسانی و تبلیغات فضای باز از جمله بیلبوردهای عظیم شهری، اعلان‌های چاپی درون‌شهری، تابلو سر درب فروشگاه‌ها عرشه و پل‌های عابر پیاده، خیابان‌ها، اتوبان‌ها و بزرگراه‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. چاپ سبحان متخصص چاپ بنر عرض 5 متر است.

  1. چاپ بنر استند

یکی از بهترین ابزارهای تبلیغات فضای داخلی و خارجی، چاپ بنر استند است. ابعاد بنر استند به ‌شکل استاندارد بوده و امکان تعویض بدنه و قرار دادن بنر جدید بر روی پایه قدیمی وجود دارد. بنر استند جهت اطلاع‌رسانی و تبلیغات در فضای بیرونی نمایشگاه‌ها، همایش‌ها، کنفرانس‌ها، خیابان‌ها، مراکز خرید و فروشگاه‌ها کاربرد دارد.

  1. چاپ بنر دو طرفه

بنر دوطرفه یا استرابورد یکی از پرکاربردترین ابزارهای تبلیغات محیطی است. این نوع ابزار تبلیغاتی معمولاً به‌صورت معلق و آویزان در مکان‌های شلوغ و پر از تردد مانند فروشگاه‌های بزرگ و مراکز تجاری، فضاهای نمایشگاهی، وسط پارک‌ها، جاده‌های دو طرفه یا بلوارها، اتوبان‌ها و بزرگراه‌ها، معابر دانشگاه‌ها و ادارات، مراکز فرهنگی و ورزشی نصب می‌شوند.

کاربردهای انواع بنر

کاربردهای چاپ بنر بیشتر از آن چیزی است که تصور می‌کنید از استفاده در تابلوهای تبلیغات محیطی و فروشگاهی برای یک کسب و کار محلی و خرد گرفته تا تابلوهای بزرگ تبلیغاتی در مراکز تجاری و اداری، فضاهای نمایشگاهی، بیلبوردهای تبلیغات شهری و حتی پیام‌های تبریک و ترحیم. اینها تنها بخشی از کاربردهای انواع چاپ بنر محسوب می‌شوند که در ادامه به مهم‌ترین آنها اشاره می‌کنیم:

  • استفاده از بنر عرض 3 متر جهت اطلاع‌رسانی گسترده در همایش‌ها، سمینارها، کنفرانس‌ها، نمایشگاه‌های ملی و بین المللی و اجلاس‌های مختلف داخلی و خارجی

  • نصب بنرهای عرض 5 متر غول‌پیکر بر روی ساختمان‌ها، بیلبوردهای بزرگ و تابلوهای سردر فروشگاه‌ها

  • استفاده از انواع بنر بیلبوردهای تبلیغات محیطی کسب و کارهای مختلف مانند برندها، شرکت‌ها، مؤسسات و انواع فروشگاه‌ها

  • چاپ بنرهای مناسبتی مانند بنر تقدیر، تشکر، تبریک و همچنین چاپ بنر زائرین معزز حج و عتبات‌عالیات

 

5 نکته مهم درباره چاپ بنر

طرح‌های گرافیکی به کار رفته در چاپ بنر باید علاوه بر جذابیت، به‌طور حرفه‌ای طراحی شوند تا توجه مخاطبان زیادی را به ‌سمت خود جلب کند. موارد زیر اصول و نکات بسیار مهمی است که در زمان چاپ بنر باید در نظر گرفته شود:

  • هنگام طراحی بنرهای تبلیغاتی، لازم است تمامی اصول و نکات مهم چاپ بنر رعایت شود این اصول و نکات مهم می‌تواند شامل ابعاد بنز، سایز، جنس بنز و همین طور روش‌های مناسب چاپ باشد.

  • کم یا زیاد بودن میزان تیراژ و نوع چاپ بنر می‌تواند در انتخاب روش چاپ تأثیر بگذارد و باعث تغییرات کلی در بنرهای چاپ شده شود.

  • فرمت و سیستم رنگی مناسبی برای چاپ بنر انتخاب نمایید، بهترین فرمت برای چاپ دیجیتال جوهرافشان، فرمت CMYK است.

  • انتخاب سایز بنر متناسب با محل نصب بنر، از دیگر نکات مهمی است که در زمان طراحی و چاپ بنر باید به آن توجه کنید.

  • انتخاب جنس بنر از دیگر نکات مهمی است که در زمان چاپ باید به آن توجه شود. وینیل یا PVC، مش، کاغذ عادی و گلاسه از جمله جنس‌های بنر تبلیغاتی هستند.

کلام آخر

در این مطلب به طور کامل به راهنمای جامع چاپ بنر پرداختیم. بنابراین اگر به‌دنبال بهترین مرکز چاپ بنر در تهران هستید، ما به شما مرکز تخصصی چاپ سبحان را پیشنهاد می‌کنیم. از امتیازات سفارش به این مجموعه، می‌توان به ضمانت کیفیت، قیمت مقرون به صرفه و نتیجه چاپی مطلوب اشاره کرد. چاپ سبحان با در اختیار داشتن به‌روزترین و پیشرفته‌ترین دستگاه‌های چاپ فلکس و چاپ بنر آماده همکاری با شرکت‌ها، مؤسسات و انواع برندهای معتبر است. بنابراین اگر قصد سفارش بنر تبلیغاتی با بهترین قیمت و کیفیت را دارید حتماً به سایت sobhanprint.com سری بزنید.

 

محتوای این مطلب تبلیغاتی است و توسط سفارش‌دهنده، تهیه و تنظیم شده است

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز