۵ مدل از انواع بهترین میکروفن های یقه ای برای گوشی

۱۴۰۲/۰۱/۲۱ - ۲۲:۱۸:۰۰
کد خبر: ۱۴۵۸۸۹۰
۵ مدل از انواع بهترین میکروفن های یقه ای برای گوشی

برای افرادی که با گوشی خود محتوا،ویدئو،پادکست تولید میکنند یا کسانی که آنلاین تدریس میکنند داشتن یک میکروفن بی سیم  خوب برای ضبط صدای با کیفیت بسیار مهم است. حتی اگر یک سازنده محتوا مبتدی هستید حتما میدانید همان اندازه ای که جنبه های بصری یک محتوا مهم است انتقال صدای خوب هم مهم می باشد پس اهمیت صدای خوب را هرگز نمیتوان دست کم گرفت.

میکروفن ها انواع زیادی دارند.میکروفن های دارای کابل ،بی سیم ،خازنی ومیکروفن های یقه ای برای آشنایی با انواع مدل های میکروفن یقه ای مقاله را مطالعه نمایید.

میکروفن یقه ای چیست؟

  حتما هنگام تماشای برنامه های تلویزیونی دیده اید که مجریان از میکروفن های یقه ای  که برروی یقه لباس متصل است استفاده میکنند. در تولیدمحتوا با گوشی هم ممکن است افراد به دلایلی مختلف هنگام تولیدمحتوا  مایل به استفاده از میکروفن یقه ای  باشند.درواقع یک میکروفن کوچک ،برای متصل شدن روی لباس افراد طراحی شده است. میکروفن های یقه ای برای تولیدمحتوا هم برای پادکست وهم برای فیلم سازی بسیار عالی هستند.این میکروفن های کوچک صدارا تقویت میکنند.

 میکروفن های یقه ای اغلب روی لبه پیراهن دکمه دار یا یقه دار ویا بالای بلوزنزدیک دهان فرد قرار میگیرد. به این میکروفن ها میکروفن گردن،میکروفن یقه یا میکروفن شخصی هم گفته میشود. مزیت اصلی این میکروفن ها اندازه کوچک نسبت به سایر مدل های میکروفن است ومیتوان روی لباس وبدن شخص قرارگیرد. همچنین قابل حمل نیز هستند.

  میکروفن های یقه ای از سه جز اصلی یعنی دستگاه ورودی ،فرستنده وگیرنده تشکیل میشوند. میکروفن های یقه ای دارای الگوی پیکاپ کاردئویدیا همه جهته هستندوانواع مختلفی هم دارند وبسیاری از میکروفن ها را میتوان به گوشی ،لپ تاپ وتبلت متصل کرد. امابهترین میکروفن برای آیفون یا اندروید مطابق با نیاز شما قطعا متفاوت خواهد بود. در ادامه به معرفی چند مدل از بهترین میکروفن ها خواهیم پرداخت:

RODE SMART

بهترین میکروفن یقه ای که می توانید برای گوشی خود استفاده کنید مدل RODE SMART تاحد زیادی انتخاب شماره یک برای بهترین میکروفن است.Rode برندی معتبر درزمینه تولید میکروفن و ضبط صدا درجهان است.

این میکروفن به همراه یک کابل ارائه میشود که آن را بدون هیچ نگرانی ای به لباس خود متصل کنید. گیره محکمی که در این محصول تعبیه شده است به لباس شما میچسبد.دارای یک جک 3.5 میلیمتری است که به راحتی درجک اکثر گوشی های اندروید قرارمیگیرد. یک مزیت خوبی که این مدل دارد این است که  دربرابر باد بسیار مقاوم عمل میکند. پس نیازی نیست که هنگام تولید محتوا در فضای باز نگران نویز های مختلف باشید.طبق توضیحات گفته شده  این مدل از میکروفن یقه ای میتواند به دلیل  کیفیت صدای عالی که ارائه میدهد بسیار مناسب است.

 

2

Audio-Technica ATR3350

مدل دیگر میکروفن یقه ای Audio-Technica ATR3350 است .اینجا میکروفنی داریم که دارای اتصال   TRSویک جک است.این مدل یکی از بهترین میکروفن هایی است که میتوانید به لیست بهترین میکروفن یقه ای برای گوشی اضافه کنید.دریک کلام Audio-Technica ATR3350 میکروفنی همه کاره است.که برای ضبط گروهی هم عالی عمل میکند. زیرا صدا را از چندین جهت مختلف ضبط میکند.

 

از دیگر میکروفن هایی که می توانید برای استفاده بر گوشی های خود بهره بگیرید میتوان به Lavalier مدل Movo PM10  اشاره کرد. این میکروفن صدای شفافی را ارائه میدهدو با ابعاد نسبتا کوچک برای حفظ کیفیت صدا عالی عمل میکنند.

 اگر سازنده ویدئو هستید حتما این مدل از میکروفن یقه ای برای شما مناسب خواهد بود. اگر مایلید که حرفه ای عمل کنید این میکروفن برای شما بهترین صدارا ضبط میکند.فقط کافیست  میکروفن رابه گوشی خود متصل کنید تا به سرعت ضبط صداکند. میتوانید به راحتی به صورت مستقیم این میکروفن را باگوشی هوشمند خود شارژنمایید.

میکروفن Instamic Pro

میکروفن یقه ای دیگری که برای گوشی مناسب میباشد  Instamic Proمیباشد.این نوع میکروفن کیفیت نسبتا خوب و با دوامی دارد. میکروفن Instamic Pro از طریق بلوتوث وصل میشود.همچنین گیره مغناطیسی محکمی هم دارد که می توانید به لباس خود متصل کنید.این میکروفن را حتی میتوان مستقل از متصل کردن به گوشی هم استفاده کرد.با نگه داشتن دکمه روی دستگاه،میکروفن فعال میشود.تنها عیب این میکروفن کم بودن عمر باتری است.

Polsen MO IPL2میکروفن

مدل دیگری که می توانید از آن استفاده کنید مدل Polsen MO IPL2 است. یک میکروفن خازنی باکیفیت است که برای ارئه ضبط دقیق گفتار،پادکست و ویدئو بسیار مناسب میباشد.نظارت آسان برسیگنال پخش توسط هدفون را فراهم میکند.البته این مدل از میکروفن فقط برروی دستگاه آیفون سازگار می باشد.این میکروفن صدای باکیفیت باکمترین نویز را ارئه میدهد. 

3

BOYA BY M3

دیگر مدل میکروفن های برند بویا BOYA BY M3 است یک میکروفن دیجیتال مخصوص دستگاهای اندروید ودستگاه های Type-cمثل ipad Pro طراحی شده است یک انتقال صدا کاملا کم نویز را ارسال میکند که منجر به پخش صدایی غنی وباکیفیت میشود.

این میکروفن  کابلی 6 متری دارد که مناسب برای هر موقعیتی است وبرای فیلمبرداری سلفی و یا قرار دادن میکروفن داخل جیب درحین ضبط کافی است و به آسانی متصل میشود.این مدل از برند بویا همه جهته است بدون توجه به جهتی که به یقه لباس شما متصل میشود صدایی بسیار صاف ویکنواخت را ارئه میدهدو نیازی به باطری وتنظیمات ندارید.

میکروفن یقه ای دیگر مدل Gant Squid Audio Labi است باید گفت این مدل یک میکروفن یقه ای معروف می باشد.کیفیت صدای این میکروفن نسبت به قیمتی که دارد میتواند شما را غافلگیر کند جک میکروفن3.5میلیمیتری استاندارد دارد بااکثر دستگاه ها سازگاری دارد.

تقریبا هرمیکروفن یقه ای باجک 3.5میلی متری متصل به گوشی های هوشمند هم میشوداما اگر میکروفن یقه ای جک نداشته باشد یا گوشی سوکت هدفون را نداشته باشد نیاز به آداپتور دارید. 

 تمامی میکروفن های معرفی شده در بالا  همانطور که گفته شد برای استفاده درمواقع مختلفی مانند ضبط پادکست ،فیلمسازی باگوشی ،ضبط کلاس های آنلاین وبه طورکل درجایی که صدا باید بدون میکروفن روی پایه یا دردست تقویت شد کاربرد دارد.

سخن پایانی

در این مقاله به معرفی بهترین میکروفن یقه ای برای گوشی پرداخته ایم و هرآنچه که لازم بود  درباره میکروفن های یقه ای بدانید گفته شده است .میکروفن یقه ای طیف قیمت مختلفی دارند و بدیهی است که باتوجه به میزان کیفیت قیمت هم افزایش می یابد. اما انتخاب بهترین مدل میکروفن یقه ای بستگی به نوع نیازوهمچنین مقدار بودجه دردسترس شما دارد.

 

 

 

 

 

 

 

محتوای این مطلب تبلیغاتی است و توسط سفارش‌دهنده، تهیه و تنظیم شده است

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز