چگونه از وقوع رویدادهای مرتبط با بازار فارکس با خبر شویم؟

۱۴۰۲/۰۲/۳۰ - ۱۳:۴۱:۱۸
کد خبر: ۱۴۷۵۴۴۹
چگونه از وقوع رویدادهای مرتبط با بازار فارکس با خبر شویم؟

اصلی‌ترین دارایی‌های مالی قابل معامله در بازار فارکس، ارزهای خارجی مانند دلار، یورو، یوآن، پوند و موارد دیگر هستند. پارامترهای زیادی روی قیمت لحظه‌ای و روند قیمتی این ارزهای تاثیر می‌گذارند اما اخبار و رویدادهای روز می‌توانند بیشترین اثرگذاری را داشته باشند.

اطلاع از اخبار و رویدادهای روز، کلید موفقیت در بازار فارکس است

 اخباری مانند نرخ‌های بهره، میزان تولید ناخالص داخلی کشورها، تورم جهانی، سیاست‌های پولی بانک‌های مرکزی، میزان ذخایر طلا و ... از مهم‌ترین این اخبار و رویدادها هستند. به همین خاطر، یک معامله‌گر حرفه‌ای برای کسب موفقیت در بازار فارکس، باید از این اخبار اطلاع کافی داشته باشد. در این مطلب با بهترین روش برای با خبر شدن از وقوع رویدادهای مرتبط با بازار فارکس آشنا می‌شویم.

چرا باید از اخبار مرتبط با بازار فارکس مطلع شویم؟

همان‌طور که عنوان شد، بسیاری از اخبار و رویدادهای روز می‌توانند روی قیمت ارزهای خارجی و دیگر دارایی‌های مالی قابل معامله در بازار فارکس مانند انرژی‌ها، فلزات گران‌بها و کالاهای اساسی تاثیر بگذارند. برای مثال، افزایش نرخ بهره می‌تواند باعث رکود قیمت در بازار فارکس شود. از طرف دیگر، بالا رفتن نرخ تورم جهانی می‌تواند به قیمت ارزهای خارجی یا فلزات گران‌بها شوک شدیدی وارد کرده و قیمت آن‌ها را به‌شدت افزایش دهد. معامله‌گران برای پیش‌بینی روند قیمت دارایی‌های مورد نظر خود، حتما باید با وقوع این رویدادها و اخبار آشنایی کافی داشته باشند.

از طرف دیگر، در بسیاری از روش‌های تحلیلی مانند تحلیل بنیادی، این رویدادها و اخبار جهانی هستند که می‌توانند ارزش ذاتی یک دارایی مالی را تعیین کنند. به همین خاطر، آگاهی از اخبار روز مرتبط با بازار فارکس، برای تحلیلگران نیز اهمیت بالایی دارد. برای مثال تصور کنید که در کشور چین، یک سیاست جدید پولی با هدف کاهش نرخ بهره کلید بخورد. در این صورت، قیمت یوآن چین به‌شدت افت خواهد کرد. حال اگر شما به‌عنوان یک معامله‌گر فارکس، روی این ارز خارجی سرمایه‌گذاری کرده باشید، دچار ضرر شدیدی می‌شوید. درصورتی‌که اگر پیگیر رویدادها و اخبار مرتبط با کشور چین بوده باشید، می‌توانید اتخاذ این سیاست پولی را پیش‌بینی کرده و از ضرر خود جلوگیری کنید.

حال سوال مهم این است که چگونه می‌توان از وقوع رویدادها و اخبار مرتبط با بازار فارکس با خبر شد؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم که روش‌های مختلفی برای اطلاع از این رویدادها وجود دارد که یکی از بهترین و محبوب‌ترین آن‌ها، مراجعه به تقویم اقتصادی فارکس است.

تقویم اقتصادی فارکس؛ ابزاری برای تحلیل دقیق وضعیت این بازار

تقویم اقتصادی فارکس به‌عنوان یکی از بهترین ابزارها برای اطلاع از وقوع رویدادهای مهم مرتبط به بازار فارکس شناخته می‌شود. شما برای دسترسی به این تقویم، راه‌های مختلفی را پیش روی خود دارید که یکی از بهترین آن‌ها، مراجعه به وب‌سایت‌های مشهور در این زمینه است.

با مراجعه به وب‌سایت‌های ارائه‌دهنده تقویم اقتصادی فارکس، شما می‌توانید از اطلاعیه‌ها و رویدادهای زیر با خبر شوید:

  • نرخ تورم جهانی

  • گزارش سود شرکت‌ها

  • ذخایر طلای بانک‌های مرکزی

  • سیاست‌های پولی جدید کشورهای دارای وزنه اقتصادی

  • گزارش تولید ناخالص داخلی

  • بودجه دولت‌ها

  • شاخص احساسات مصرف‌کننده

حال سوال اینجاست که چگونه می‌توان با دسترسی به اطلاعات عنوان‌شده در بالا، در بازار فارکس به موفقیت رسید. شما می‌توانید با بررسی تمام اطلاعات موجود در تقویم اقتصادی فارکس، پارامترهای مختلف تاثیرگذار بر قیمت دارایی‌های مالی بازار فارکس را بررسی کنید. برای مثال، شما با بررسی داده‌های موجود در این تقویم، می‌توانید برنامه‌ریزی مناسبی برای معاملات خود داشته باشید و یک استراتژی معاملاتی موفق و قابل اطمینان را اتخاذ کنید.

از طرف دیگر، بررسی رویدادهای موجود در تقویم اقتصادی فارکس، به شما کمک می‌کند تا نوسانات قیمتی دارایی‌ها و یا شاخص‌های این بازار مالی را نیز پیش‌بینی کرده و از این نوسانات، سود مناسبی به دست آورید. در نهایت می‌توان گفت که برای یک معامله‌گر موفق، تقویم اقتصادی فارکس می‌تواند یک ابزار فوق کاربردی و بدون رقیب به‌شمار آید.

روش استفاده از تقویم اقتصادی بازار فارکس

اگر بخواهیم به‌صورت جزئی‌تر، روش استفاده از تقویم اقتصادی بازار فارکس را شرح دهیم، باید بگوییم که روش‌های زیادی برای این کار وجود دارد. درواقع شما می‌توانید از انواع داده‌های به دست آمده با بررسی این تقویم، یک نتیجه‌گیری مناسب برای پیش‌بینی روند معاملات یا اتخاذ استراتژی‌های معاملاتی قابل اطمینان داشته باشید.

 

برخی از روش‌های استفاده از تقویم اقتصادی بازار فارکس عبارت‌اند از:

  • از نرخ تورم جهانی برای پیش‌بینی قیمت استفاده کنید: نرخ تورم جهانی رابطه‌ای مستقیم با رشد قیمت دارایی‌های مالی از جمله انواع ارزهای بین‌المللی دارد. هرچه نرخ تورم بالاتر باشد، دارایی‌های مالی رشد بیشتری خواهند داشت. دقیقا به همین خاطر بود که در اواسط دوران همه‌گیری کرونا، بسیاری از بازارهای مالی رشد شدیدی را تجربه کردند

  • استفاده از داده‌های نرخ تولید ناخالص داخلی: در بازار فارکس، برای پیش‌بینی قیمت ارزهای فیات یک کشور، باید به سراغ بررسی شرایط و قدرت اقتصادی کشور مورد نظر رفت. یکی از پارامترهای مهم در بررسی قدرت اقتصادی کشورها، نرخ تولید ناخالص داخلی آن‌ها است. هرچه این نرخ بیشتر باشد، ارز فیات کشور مورد نظر در بازار فارکس شرایط بهتری خواهد داشت

  • نرخ بهره در بازار فارکس بسیار مهم است: نرخ بهره نیز مانند نرخ تورم، تاثیر شدیدی روی دارایی‌های مالی بازار فارکس دارد. اما برخلاف نرخ تورم، تاثیر نرخ بهره به‌صورت معکوس اعمال می‌شود. هرچه نرخ بهره بالاتر رود، رکود قیمتی در بازارهایی مانند فارکس بیشتر می‌شود

  • سیاست‌های پولی بانک‌های مرکزی: کشورهای صاحب قدرت در اقتصاد جهانی، در برخی موارد به سراغ سیاست‌های پولی انقباضی می‌روند. طی این سیاست‌ها، نرخ بهره افزایش پیدا می‌کند تا تورم کنترل شود. این امر نیز می‌تواند باعث تغییرات شدیدی در بازار فارکس شود

 

 

با بروکر آرون گروپس، کسب سود در فارکس آسان می‌شود

با استفاده از تقویم اقتصادی فارکس، شما می‌توانید به‌آسانی از وقوع انواع رویدادهای مرتبط به بازار فارکس مطلع شوید. اطلاع از وقوع این رویدادها در کنار یادگیری مفاهیم پایه فارکس، مدیریت ریسک و تعیین استراتژی معاملاتی، از مهم‌ترین پیش‌نیازهای کسب موفقیت در بازار فارکس هستند. اما یکی دیگر از پیش‌نیازهای مهم موفقیت در این بازار مالی، انتخاب یک بروکر معتبر است. بروکر آرون گروپس به‌عنوان یک بروکر بین‌المللی با بیش از 200 هزار کاربر فعال، خدمات بی‌نظیری را به کاربران ایرانی ارائه می‌دهد. شما با استفاده از خدمات این بروکر برتر فارسی، می‌توانید با خیال راحت در بازار فارکس فعالیت کرده و معاملات موفقی را پشت سر بگذارید.

 

برچسب ها : بازار فارکس,فارکس

محتوای این مطلب تبلیغاتی است و توسط سفارش‌دهنده، تهیه و تنظیم شده است

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز