بورس امروز ۱۵ مهر ۹۹/ شاخص بورس سبز شد

۱۳۹۹/۰۷/۱۵ - ۰۹:۲۲:۵۵
کد خبر: ۱۰۶۹۳۱۱
بورس امروز ۱۵ مهر ۹۹/ شاخص بورس سبز شد
بازار بورس در معاملات امروز در پی افزایش قیمت دلار و همچنین خبر تزریق یک درصد از صندوق توسعه ملی به بازار با رشد همراه شد.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری برنا، شاخص کل بورس در معاملات صبح امروز با بیش از 16 هزار واحد رشد به عدد یک میلیون و 506 هزار واحدی رسید.

افزایش نسبی بازار به این خاطر اتفاق افتاده است که نرخ دلار در بازار افزایشی است و سهامی که با ارز همبستگی دارند، صعودی شده‌اند.

علاوه بر این خبر تزریق یک درصد از صندوق توسعه ملی به صندوق حمایت از بازار نیز که ممکن است در این هفته رخ دهد، بر بازار تاثیر گذاشته است.

با این وجود، در حالی که شاخص کل هم وزن نیز افزایشی بیش از 3 هزار واحد را نشان می‌دهد، همچنان برخی بر این باورند بازار کف مناسبی برای صعود ندارد و این اعداد مثبت نمی توانند نیاز بازار را برطرف کنند.

بسیاری بر این باورند که دولت باید به جای سهم‌های شاخص‌ساز بازار را از پایه جمع‌آوری کند و در ابتدا سهم‌های کوچک را سامان دهد.

اما در این میان باید به این نکته نیز اشاره کرد که دولت نمی‌تواند به سادگی به بازار سهم‌های کوچک ورود کند و این کار عملا دستکاری در بازار خواهد بود.

با این اوصاف بازار امروز با تکیه بر علائم یاد شده، جریانی صعودی را در پیش گرفته و ممکن است در ادامه نیز همین جریان صعودی با استقبال خریداران همراه شود و بازار را تا حدودی بالا بکشد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز