اخبار مهم امروز گروه اقتصادی برنا

۱۳۹۹/۱۰/۰۹ - ۱۹:۰۰:۵۹
کد خبر: ۱۱۱۱۹۱۲
اخبار مهم امروز گروه اقتصادی برنا
مطالب و اخبار مهم گروه اقتصادی امروز، نهم آذرماه که در برنا منتشر شده به شرح زیر است:

 

ماجرای بدهی گازی عراق به ایران چه بود؟

 

مساله بدهی عراق به ایران برای صادرات گاز دیروز بالا گرفته بود. کار به خطر خاموشی در عراق کشید و باعث شد تا طرف عراقی یک رقم و یک روایت از ماجرا بگوید و طرف ایرانی هم روایت خود را مطرح کند. در نهایت شرکت گاز بیانیه‌ای منتشر کرد که رقم و ماجرای واقعی را بیان می‌کرد.

 

ورود سرخابی‌ها به بورس

طی چند سال گذشته با وجود اینکه  در خصوص واگذاری دو باشگاه پرسپولیس و استقلال تصمیم گیری شده بود، اما شرایط برای واگذاری این دو باشگاه در گذشته مهیا نشد و در این مدت، این دو باشگاه نتوانستند کاملا به باشگاه حرفه‌ای از نظر درآمدزایی تبدیل شوند. با این حال می توان با ایجاد زیر ساخت های مناسب و الگو برداری از کشورهای اروپایی با توجه به شرایط ورزش کشور خصوصی سازی سرخابی ها از طریق بازار بورس انجام شود.

 

 

 

ماجرای تخلف تازه خرده‌فروشان روغن نباتی چه بود؟

 نزدیک به دو هفته قبل بود که رییس سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان گفته بود فروش اجباری هر کالایی با کالای دیگر خلاف قانون است و تخلف محسوب می‌شود. اما گشتی در بازار روغن نشان می دهد که بعد از برطرف شدن کمبود روغن طی ماه‌های گذشته، هنوز هم برخی خرده فروشی‌ها، فروش روغن نباتی به مشتریان را منوط به فروش کالاهای دیگر می‌کنند.

 

هدف ایجاد ارز 4200 هدف درستی بود

در خصوص احتمال حذف ارز 4200 گفت: مهم‌ترین لازمه حذف ارز 4200، توجه به گروه‌هایی است که از حذف این ارز آسیب جدی می‌بینند. ارز 4200 این هدف را دنبال می‌کرد که عمده مردم به خصوص اقشار آسیب‌پذیر بتوانند کالاهای اساسی به خصوص دارو و مواد غذایی اصلی خود را با قیمت مناسب تهیه کنند. اینکه تا چه اندازه موفق بوده این هدف را تامین کند، می‌توان بررسی کرد. بسیاری می‌گویند نتوانسته به هدف خود برسد و بسیاری دیگر هم معتقدند که طرح موفقی بوده است.

 

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز