مدیر امور آبفای صباشهر؛

اجرای ۷۴۰ متر اصلاح و توسعه شبکه آبرسانی

۱۴۰۰/۰۷/۲۱ - ۱۰:۵۷:۲۴
کد خبر: ۱۲۴۶۰۹۹
اجرای ۷۴۰ متر اصلاح و توسعه شبکه آبرسانی
میدرضا واثقی مدیر امور آبفای صباشهر شهرستان شهریار از اصلاح و توسعه شبکه آبرسانی به طول 740 متر از ابتدای سال جاری در این شهر خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از تهران ؛طی گفتگو با حمیدرضا واثقی مدیر امور آبفای صباشهر شهرستان شهریار از اصلاح و توسعه شبکه آبرسانی به طول 740 متر از ابتدای سال جاری در این شهر خبر داد.

لطفاً بفرمایید گستردگی صباشهر چه میزان است وچه تعداد اشتراک تحت پوشش آبفا قرار دارد؟

شهر صباشهر بیش از 60 هزار نفر جمعیت دارد و  آبفا بیش از 13 هزار اشتراک آب در مناطق شهری و 1000 اشتراک در مناطق روستایی را تحت پوشش دارد.

آب شرب مردم صباشهر از چه منابعی تامین می شود؟

آب شرب مورد تقاضای مردم از طریق چاه های زیر زمینی تامین می شود در صباشهر 21 حلقه چاه آب شرب در مدار بهره برداری قرار دارد که در مجموع این چاه ها حدود 211 لیتر بر ثانیه تولید آب دارند و همچنین مخازن ذخیره آب شرب در این شهر 3 باب است با ظرفیت 10350 متر مکعب .

چه میزان خطوط انتقال و توزیع آبرسانی در صبا شهر اجرا شده است؟

در حال حاضر هم در مناطق شهری و هم روستایی 115 کیومتر خطوط توزیع آب و همچنین 20 کیلومتر خطوط انتقال آب اجرا شده و در مدار بهره برداری قرار دارد.

چه پروژه هایی اخیراً در سطح شهر و روستای تحت پوشش شما اجرا شده است؟پ

از ابتدای سال جاری 640 متر شبکه آبرسانی توسعه یافته است که در این پروژه ها از لوله هایی به اقطار 110، 160 و 250 میلیمتری استفاده شده است و همچنین 100 متر شبکه فرسوده آبرسانی با لوله هایی به قطر 90 میلیمتری اصلاح شده است لازم به توضیح است لوله های بکار گرفته شده از جنس پلی اتیلن است. و یک حلقه چاه آب شرب در روستای اسکمان حفر و در حال تجهیز است که با تجهیز آن و آبدهی 12 لیتر بر ثانیه آب شرب مورد تقاضای مردم این روستا را تامین می کند.

هدف از اجرای طرح های اصلاح و توسعه شبکه آبرسانی چه می باشد؟

شهر صباشهر مهاجرت پذیری بالایی داشته و سالانه تقاضای مردم برای آب شرب بهداشتی افزوده می شود، با این حال رسالت اصلی آبفا تامین آب شرب با کیفیت برای مردم است به همین منظور با هدف افزایش سطح کیفی و کمی آب شرب مورد نیاز هر سال در برنامه ریزی های انجام شده اصلاح شبکه و انشعابات فرسوده و توسعه شبکه در دستور کار قرار دارد.

در پایان بفرمایید به منظور بهبود هر چه بیشتر خدمات رسانی به مردم چه برنامه هایی دارید؟

در کوتاه مدت اصلاح شبکه های فرسوده و تعدیل فشار آب در سطح شهر، مرئی سازی شیرآلات مدفون اصلاح انشعابات و تعویض کنتور های معیوب، مهندسی مجدد ایستگاه های پمپاژ و حفر یک حلقه چاه آب شرب و برنامه های بلند مدت انتقال آب سطحی از طرح الغدیر به صباشهر به میزان 100 لیتر بر ثانیه و ساخت مخزن ذخیره آب شرب 5000 متر مکعبی در صباشهر است.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز