برگزاری رویداد خلاقانه هنر فرش دستباف ایرانی "فرش تا عرش"در نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۰دبی

۱۴۰۰/۱۲/۲۰ - ۱۸:۴۷:۵۷
کد خبر: ۱۳۰۸۲۳۱
برگزاری رویداد خلاقانه هنر فرش دستباف ایرانی فرش تا عرشدر نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۰دبی
کمانی رئیس اداره فرش سازمان از برگزاری رویداد فرهنگی ،هنرهای نمایشی خلاقانه ی هنر فرش دستباف ایرانی با عنوان فرش تا عرش در محل نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۰دبی با حضور هنرمندان و فعالان حوزه فرش دستباف استان تهران خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از تهران ؛ این رویداد با مشارکت شهرکهای صنعتی ،بنیاد رودکی ،ستاد اکسپو ،انجمن طراحان فرش استان و خوشه فرش  و فعالان حوزه فرش استان  صورت پذیرفت .

این رخداد  خلاقانه همسو با شعار جهانی اکسپو ۲۰۲۰  "پیوند افکار، خلق آینده" توانست در معرفی ایران بعنوان مهد  فرش در  جهان با پیشینه تاریخ و تمدن غنی در هنر اصیل ایرانی رقم زند.

 در این  رخدادهنر نمایشی  که بصورت تعاملی با تماشاگران پاویون کشورهای جهان و با مشارکت آنها در اجرای نمادین منتهی به بافت فرش دستباف ایرانی انجام شد  امکان  لذت، مکاشفه و درک هنر اصیل ایرانی را از طریق لمس نخ‎ و دفتین  و مشارکت در "بافت فرش یک  گره تا همدلی" " برای بازدیدکنندگان تجربه ای زیبا و خاطره انگیز را فراهم آورد.

اجرای نقالی و شاهنامه خوانی دو زبانه  بر روی فرش  استاد رسام عرب زاده و فرش دماوند بعنوان جاذبه تاریخی و فرهنگی استان " دستبافته پروانه کفایتی با اجرای استاد امیر صادقی انجام گردید.

کارگاه طراحی فرش با حضور استاد مصطفی آقا میری و سایر اساتید برجسته استان نقش به سزایی در معرفی طرح و نقش فرش ایران به جهانیان داشت .

کارکرد دیگری از فرش میناخانی ورامین در قالب  مبلمان در این اجرا بعنوان نماد اصالت فرش استان تهران که به ثبت جهانی رسیده است بع نمایش،گذاشته شد.

انتهای پیام

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز