محمدرضا مقدسی: تنها راه افزایش تاب آوری "اقدام" است

۱۴۰۱/۰۹/۲۵ - ۲۳:۰۱:۳۶
کد خبر: ۱۴۱۱۶۸۴
محمدرضا مقدسی: تنها راه افزایش تاب آوری اقدام است
محمدرضا مقدسی مدیر و موسس خانه تاب آوری و مترجم 30 عنوان کتاب در یادداشتی نوشت : تاب آوری از تبار اقدام است.

به گزارش خبرگزاری برنا از تهران ؛ در هرکجای گیتی در تمامی ادوار زندگی  در واقع همیشه همه چیز آنطور که ما میخواهیم پیش نمیرود.

تاب آوری در نحوه برخورد و شیوه مواجهه ما ناشی معرفی میشودبخاطر همین با اطمینان میتوان نوشت که تاب آوری یعنی اقدام .

ارزیابی مجدد شناختی با تاب آوری مرتبط است .

 این فعال کشوری حوزه تاب آوری در ادامه افزوده است ارزیابی مجدد شناختی درسلامت روان وتوسعه تاب آوری  بسیار مفید و شایان توجه است

 یکی از جنبه های کلیدی تاب آوری این است که به این نکته واقف باشیم  خیلی چیزها در طول زندگی خارج از کنترل ما هستند و همه چیز طبق میل ما پیش نمیرود نا گفته پیداست تاب آوری ما با تماشای ویدئو یا خواندن کتاب و مقاله افزایش نمی یابد .

تنها راه افزایش تاب آوری "اقدام" است .

البته ویدئو ها و خواندن کتاب و غیره در خدمت عمل، الهام بخش است  نگرش مثبت به اقدام مثبت منجر میشود شایسته آن است منابع و شیوه های مختلفی را برای استفاده در دسترس داشته باشیم که یکی از آنها به یقین ارزیابی مجدد شناختی است .

ارزیابی مجدد شناختی به موقعیتی اشاره دارد که در آن شما سعی میکنید نکته مثبتی را دریافت کنید و این مطلب صرف نظر از بحرانی است که ایجاد شده است .

تمرین ارزیابی مجدد شناختی جنبه های منفی را کاهش نمیدهد یا نادیده نمیگیرد درعوض برای آن وقت می گذارد و از دل آن نکات خوب را استخراج میکند این مطلب به یک اصطلاح مهم  دیگر تاب آوری به نام "پذیرش" اشاره دارد .

 شعار همه چیز خوب است انکار واقعیت است و مسمویت مثبت است

همه چیزی خوب بمعنای پذیرش نیست بلکه فراراز واقعیت و انکار آن است از این دست خود فریبی ها کمکی به سلامتی و شکوفایی ما نخواهد کرد و

زمان و زندگی درد ورنج هم بهمراه دارد و چالشی رویشی بهمراه خواهد داشت منوط به اینکه تاب اوری و ایجاد واقدام مثبت را شناخته و آموخته باشیم  تاب آوری به ما انسان خواهد آموخت که هنگام شکست مستاصل و منفعل نباشد که میدانیم پذیرش به معنای یادگیری ، بررسی امکانات و انجام مقدروات است  تاب آوری یافتن راهی سالمتر و بهتربرای حرکت و اقدام است .

این دقیقا همان جایی است که تکنیک ارزیابی مجدد شناختی  به معنای تشخیص چالشها و ایجاد فرصت برای اقدام و تغییر وتبدیل بحرانها به فرصتها است این همان داشتن تعادل در زندگی است .

به طور کلی تحقیق در مورد ارزیابی مجدد شناختی مزایای کاهش استرس و اضطراب ،افزایش ارتباط اجتماعی ،معنا وهدفمندی در زندگی ،بهزیستی کلی و رضایت از زندگی را نشان داده است.

کلام پایانی اینکه ترسهای خود را مرور کنیم یکبار مشکلات و تجربیات تلخی را که داشته ایم مرور کنیم بهرحال ما موفق بوده ایم از آن روزها و تجربیات درد ناک عبور کنیم مزایای تجربه و تامل در ترس بسیار زیاد است که  حداقل میتواند شامل حمایت از ارتباطات اجتماعی، خلاقیت و تفکر انتقادی ،کنجکاوی ،فروتنی ،خوش بینی ،تنطیم احساسات است .

تجربه تامل در ترس قطعا موجب تغییراتی در دیدگاه و نگرش امروز ما خواهد شد بنابراین از سلامت کلی  و تاب اوری شما حمایت میکند تاب اوری تمرین می خواهد سپس به عادت تبدیل میشود و در نهایت بخشی از سبک زندگی شما میشود .

بخش از این مسایل ماهیت زندگی است با خودتان منصف باشید و به خودتان اجازه دهید در لحظات سخت زندگی بهبود پیدا کنید.

photo_۲۰۲۲-۱۲-۱۶_۱۱-۳۴-۱۰

محمدرضا مقدسی

مدیر و موسس خانه تاب آوری

 

انتهای پیام/

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز