یک آسیب شناس:

رسانه ملی برنامه ای برای نوجوان ندارد/ استیصال در نظام تربیتی

۱۳۹۹/۰۲/۱۸ - ۱۲:۳۰:۱۴
کد خبر: ۹۹۴۱۲۳
رسانه ملی برنامه ای برای نوجوان ندارد/ استیصال در نظام تربیتی
کوروش محمدی گفت: رسانه ملی، خانواده و مدرسه برنامه ای برای جذب نوجوان امروز ندارد، همین قضیه او را به سمت فضای مجازی سوق می‌دهد.

 به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ امروزه زمان مراودات خانوادگی کاهش یافته و یکی از اساسی ترین ابزار برای این امر را می توان فضای مجازی دانست. برای مثال وقتی هر یک از افراد خانواده بجای اینکه ساعاتی را در کنار هم بگذرانند در فضای مجازی به سر می برند، همین قضیه می‌تواند تبعات متعدد برای آنان به همراه داشته باشد. در این میان کودکان، نوجوانان و جوانان نیز رها شده در این فضا لحظه به لحظه مسائل جدید را بدون توجه به شرایط سنی خود می‌آموزند که همین قضیه مشکلات تربیتی را برای آنها به همراه دارد.

 کوروش محمدی، آسیب‌شناس، با بررسی فعالیت کودکان و نوجوانان در فضای مجازی گفت: ما در نظام تربیتی با استیصال مواجه هستیم، چون خانواده، مدرسه و رسانه مستاصل شده و  این سه هرم هیچ اقدامی نمی‌توانند برای فرد انجام دهند. با بررسی روند کنونی بعید است اتفاق مناسبی در زمینه تربیتی کودکان رخ دهد.

این استاد دانشگاه ضمن بررسی برنامه‌های رسانه ملی گفت: این رسانه برنامه‌ای برای نوجوانان ندارد. از سوی دیگر وزارت آموزش و پرورش هم برای نوجوان برنامه‌ای نداشته است. با این تفاسیر حلقه‌های زنجیره ارزشی تدارک دیده نشده است. از سوی دیگر هم فضای مجازی مسائل مناسبی برای جامعه ندارد.

او افزود: در اصل باید تمرکز از بین رفته و دیدگاه‌ها در ارتباط با نوجوانان و فرزندان جامعه منسجم و هماهنگ باشد.

به گفته محمدی روش‌های ارتباطی رسانه باید متناسب با نسل نوجوان برنامه تولید کند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز