۱۰ قاتل در رجایی شهر اعدام شدند

۱۳۹۴/۰۵/۰۲ - ۱۲:۳۸:۲۹
کد خبر: ۳۰۱۹۷۳
۱۰ قاتل در رجایی شهر اعدام شدند
درحالی‌که قرار بود حکم قصاص ۱۴ قاتل صبح چهارشنبه در زندان رجایی‌شهر کرج اجرا شود، یکی از آنها ۲ روز پیش از اجرای حکم بخشیده شد و ۳نفر دیگر هم مهلت گرفتند ، بدین ترتیب ۱۰ قاتل سحرگاه بامداد چهارشنبه پای طناب دار رفته و اعدام شدند.

به گزارش گروه جوان و جامعه خبرگزاری برنا ، درحالی‌که قرار بود حکم قصاص ۱۴ قاتل صبح چهارشنبه در زندان رجایی‌شهر کرج اجرا شود، یکی از آنها ۲ روز پیش از اجرای حکم بخشیده شد و ۳نفر دیگر هم مهلت گرفتند تا ۱۰ قاتل سحرگاه پای طناب دار قرار بگیرند.

 

این افراد که همگی مرد بودند به جرم قتل عمد در دادگاه به قصاص محکوم شده و حکم آنها در دیوان‌عالی کشور تأیید شده است.

در میان محکومان مرد ۴۱ساله‌ای حضور دارد که در شب چهارشنبه‌سوری سال ۸۹ جنایت آفرید. آن شب جوان ۲۱ساله‌ای با ضربات چاقو در منطقه هفت‌چنار به قتل رسید. در تحقیقات پلیس معلوم شد که مقتول هنگام آتش بازی با مردی درگیر شده و با ضربات چاقوی وی از پا در آمده است. در حالی که تحقیقات برای دستگیری قاتل ادامه داشت، چند روز بعد وی به کلانتری ۱۰۸نواب رفت و تسلیم شد.

 

متهم در بازجویی‌ها گفت: شب چهارشنبه آخر سال بود و همراه یکی ازبستگانم به خیابان رفته بودیم. آن شب مشروبات الکلی مصرف کرده بودم و حالت عادی نداشتم. درحالی‌که مشغول تماشای آتش‌بازی بودیم یک دفعه چشمم به مقتول افتاد که همراه دوستانش آتش بزرگی برپا کرده و داخل آن مواد محترقه انداخته بودند. صدای انفجار ترقه‌ها اذیتم کرد و به آنها تذکر دادم و همین آغاز درگیری شد و با چاقو ضرباتی به کتف و گردن مقتول زدم و پس از آن پا به فرار گذاشتم.

 

پس از اعترافات این مرد او در دادگاه به قصاص محکوم و این حکم در شعبه ۱۶دیوان عالی کشور تأیید و پرونده برای اجرای حکم به شعبه سوم اجرای احکام دادسرای جنایی تهران فرستاده شد.

عامل قتل در شب چهارشنبه سوری با قطعی شدن حکم قصاص فاصله چندانی تا طناب دار نداشت. این در حالی بود که تلاش‌ او و خانواده‌اش برای گرفتن رضایت ولی دم فایده‌ای نداشت. با این حال مادر مقتول روز دوشنبه ۲۹تیرماه به شعبه سوم اجرای احکام دادسرای جنایی تهران رفت و به‌عنوان ولی دم، ۲ روز پیش از اجرای حکم قاتل پسرش را بخشید تا قاتل فرصت تازه‌ای برای زندگی پیدا کند.

براساس این گزارش بقیه محکومان نیز هر کدام در پرونده‌های جداگانه در تهران مرتکب جنایت شده‌اند که قضات دادگاه کیفری استان تهران پس از رسیدگی به پرونده آنها رأی به قصاصشان داده‌اند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز