بهداشت دست، نخستین و مهم‌ترین خط دفاع در برابر کرونا است

۱۳۹۸/۱۱/۲۷ - ۱۳:۴۲:۱۷
کد خبر: ۹۶۵۱۶۳
بهداشت دست، نخستین و مهم‌ترین خط دفاع در برابر کرونا است
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی با بیان اینکه بهداشت دست، نخستین و مهم‌ترین خط دفاع در برابر کرونا است، بر رعایت اصول اعلام شده به منظور مقابله برابر این بیماری تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا، دکتر افشین دلشاد ضمن توصیه شست و شوی مکرر دست ها به مدت 20 الی 30 ثانیه با آب و صابون، اظهار کرد: اگر آب و صابون مایع در دسترس نباشد، باید از محلول‌های ضد عفونی کننده های حاوی الکل استفاده شود.

وی با بیان اینکه باید دهان و بینی، هنگام عطسه یا سرفه دیگران پوشانده شود، توصیه کرد: از تماس با افرادی که علائمی شبیه آنفلوانزا دارند، خوداری شود.

این مسئول با بیان اینکه باید از تماس محافظت نشده با حیوانات وحشی و اهلی نیز خودداری شود، خاطرنشان کرد: در تجمعات انبوه حتما از ماسک استفاده شده و از روبوسی و دست دادن با دیگران بپرهیزیم.

به گفته دکتر دلشاد حفظ فاصله یک متری با کسانی که علایم بیماری را دارند، ضروری است.

وی با بیان اینکه هنگام سرفه یا عطسه، دستمال جلوی دهان گرفته شود و بعد آن را داخل پلاستیک فریزر و درون سطل زباله بیندازیم، رعایت این نکته بهداشتی را موثر در پیشگیری از ابتلا به کرونا دانست.

وی همچنین توصیه کرد: اشیاء و سطوحی که اغلب لمس می شود را ضدعفونی کنیم.

دکتر دلشاد پرهیز از لمس وسایل و سطوح عمومی در مکان های شلوغ و حمل و نقل عمومی، اجتناب از دست زدن چشم و صورت به ویژه با دست های آلوده، استفاده از دستکش یکبار مصرف در هنگام تمیزکردن گوشت و مرغ، ضد عفونی وسایل شخصی، کامل پختن گوشت و مرغ ها و استراحت کافی در صورت داشتن علائم سرماخوردگی مانند تب، سرفه و گلودرد را از دیگر راهکارهای پیشگیری دانست.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز