از سوی سرپرست دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز؛

آخرین وضعیت شیوع بیماری کرونا در استان خوزستان تشریح شد

۱۳۹۹/۰۳/۲۱ - ۱۹:۰۱:۵۲
کد خبر: ۱۰۱۳۸۶۷
آخرین وضعیت شیوع بیماری کرونا در استان خوزستان تشریح شد
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز وضعیت خوزستان را به لحاظ شهرهای قرمز، زرد و سفید اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار برنا از اهواز، دکتر فرهاد ابول نژادیان امروز در نشست ستاد استانی مبارزه با کرونا خوزستان اظهار کرد: ۹ شهرستان استان خوزستان بر اساس میزان بیماران بستری شده در وضعیت قرمز، ۹ شهرستان در وضعیت زرد و ده شهرستان دیگر در وضعیت سفید قرار دارند.

 او گفت: در حال حاضر شهرستان های اهواز، شوشتر، آبادان، باوی، دشت آزادگان، خرمشهر، کارون، حمیدیه و دزفول در وضعیت قرمز قرار دارند و خوشبختانه تعداد شهرهای قرمز از ۱۶ شهر به ۹ شهر کاهش یافته است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز افزود: شهرستان های ماهشهر، مسجدسلیمان، شوش، رامشیر، شادگان، هفتکل، امیدیه، رامهرمز و اندیمشک در وضعیت زرد و شهرستان های گتوند، باغملک، هویزه، بهبهان، لالی، هندیجان، ایذه، اندیکا و دهدز نیز در وضعیت سفید قرار دارد.

ابول نژادیان همچنین با اشاره به تعداد نمونه های گرفته شده در استان خوزستان در مقایسه با میانگین کشور، بیان کرد: میانگین کشوری نمونه های گرفته شده به ازای هر یک میلیون نفر، ۱۳ هزار نمونه است که حوزه دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز به ازای هر یک میلیون نفر ۱۶ هزار و ۶۴۷ نمونه است که و بالاتر از میانگین کشور قرار داریم.

او اضافه کرد: از مجموع نمونه گیری‌های انجام شده در حوزه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی اهواز نتیجه آزمایش ۲۷.۵ درصد از نمونه ها مثبت بوده است و در حوزه دانشگاه علوم پزشکی دزفول ۴۳.۹ درصد، دانشکده علوم پزشکی بهبهان ۱۰ درصد، دانشکده علوم پزشکی آبادان ۳۷.۴ درصد و دانشکده علوم پزشکی شوشتر ۲۹.۴ درصد از نتیجه آزمایش نمونه گیری های انجام شده مثبت بوده است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در پایان افزود: با در نظر گرفتن پژوهش‌های صورت گرفته و تاثیر دو درصدی اماکن ورزشی و سالن‌های آرایشی در سرایت کرونا ویروس، بنا شد این اماکن با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و نوبت‌دهی و بدون شکل‌گیری تجمع بازگشایی شود.

لازم به ذکر است که سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اهواز امروز چهارشنبه ۲۱ خرداد ماه ۹۹ از ثبت ۷۹۶ مورد ابتلا به کرونا طی شبانه روز گذشته خوزستان خبر داد و گفت: شمار مبتلایان خوزستان به ۲۲۰۷۷ مورد افزایش یافته است.(جزییات)

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز