این افراد نباید عرق نعناع و نعناع بخورند!

۱۴۰۰/۱۲/۰۲ - ۱۵:۰۵:۴۶
کد خبر: ۱۳۰۰۷۶۱
این افراد نباید عرق نعناع و نعناع بخورند!
یک متخصص طب سنتی با بیان اینکه ترخون سبزی بسیار مفید برای رفع سکسه است, گفت: نعناع و ترخون اشتها آورهای بسیار خوبی هستند همچنین سبزی نعناع و عرق آن برای مبتلایان به ریفلاکس مضر است.

به گزارش برنا؛ مهراد میرکریمی متخصص طب سنتی درباره خواص برخی سبزی‌ها از دیدگاه طب سنتی اظهار داشت: سبزی‌ها گیاهان دارویی هستند که بر سلامت بدن بسیار تاثیر گذارند.

به گفته وی سبزی ترخون از دیدگاه طب سنتی دارای درجه  3 گرمی است یعنی میزان گرمی ترخون نسبت به ریحان و نعناع بیشتر است.

گرم مزاجان مرزه و ترخون را با احتیاط مصرف کنند

این متخصص طب سنتی عنوان کرد: کسانی که گرم مزاج هستند نباید بیش از اندازه مرزه و ترخون مصرف کنند چرا که درجه گرمی سبزی‌های یاد شده بسیار زیاد است و موجب افزایش گرمی بدن گرم مزاجان می‌شود.

میرکریمی ادامه داد: توصیه می‌کنم که گرم مزاجان در کنار مرزه و ترخون از سبزی خرفه نیز استفاده کنند چرا که خرفه سرد و تر است و مصرف آن موجب تعادل گرمی مرزه و ترخون می‌شود.

ترخون سبزی بسیار مفید برای رفع سکسه است

وی افزود: ترخون سبزی بسیار مفید برای رفع سکسه است چرا که سکسکه به دلیل خوب نجویدن غذا, تند غذا خوردن و آب خوردن یا هر نوع نوشیدنی همراه با غذاست.

این متخصص طب سنتی اضافه کرد: نعناع در رفع بیماری‌های گوارشی سبزی بسیار عالی است و خیلی سفارش شده است و شاید معروف‌ترین گیاهی باشد که در عرصه طب سنتی ایران خاصیت زیادی دارد.

سبزی نعناع و عرق آن برای مبتلایان به ریفلاکس مضر است

میرکریمی گفت: در مصرف نعناع باید کمی دقت شود چرا که می‌تواند برای برخی از افراد ضرر داشته باشد. مواد موثره نعناع عضلات را از اسپاسم خارج می‌کند و می‌تواند عضلات محل اتصال مری و معده را شل کند و برای کسانی که بیماری ریفلاکس دارند توصیه می‌کنیم از نعناع استفاده نکنند.

وی خاطرنشان کرد: نعناع  و ترخون اشتهاآورهای بسیار خوبی هستند این درحالی است که تُرُب و تره ضدّ اشتها هستند و پیازچه نیز به اشتها آسیب وارد می‌کند.

 

 

نظر شما