توری فایبرکلاس سیمانکاری چیست؟

۱۴۰۱/۰۷/۲۴ - ۱۰:۰۳:۱۰
کد خبر: ۱۳۸۷۰۵۹
توری فایبرکلاس سیمانکاری چیست؟
استفاده از توری فایبرگلاس در فعالیت هایی مانند سیمانکاری و گچکاری بناها بسیار ضروری می باشد. کاربرد مش فایبرگلاس در زمان گچ کاری سازه می تواند به بهبود کیفیت کار کمک شایانی نماید. کاربرد توری فایبرگلاس در زمان گچ کاری بنا می تواند سبب ایجاد یک پوشش یکپارچه و نازک در دیوارها شود.

استفاده از توری فایبرگلاس در فعالیت هایی مانند سیمانکاری و گچکاری بناها بسیار ضروری می باشد. کاربرد مش فایبرگلاس در زمان گچ کاری سازه می تواند به بهبود کیفیت کار کمک شایانی نماید. کاربرد توری فایبرگلاس در زمان گچ کاری بنا می تواند سبب ایجاد یک پوشش یکپارچه و نازک در دیوارها شود. همچنین این امر از ایجاد ترک در گچ اعمال شده در دیوار در سال های آینده نیز جلوگیری می نماید.

مش فایبرگلاس از بهم تنیدن نخ های فایبرگلاس تولید می شود. از این نوع توری ها به طور معمول در گچ کاری و سیمانکاری برای تقویت دیوارها استفاده می شود. همچین از آن برای عایق کاری دیوارهای خارجی و همچنین برای ایجاد عایق رطوبت در قسمت سقف بنا نیز استفاده می شود. یکی از وجوه تمایز میان مدل های مختلف توری فایبرگلاس تفاوت آنها بر اساس وزن می باشد. در صورتی که مش فایبرگلاس مورد استفاده دارای وزن بالایی باشد کاربرد آن سبب افزایش مقاومت سازه در برابر آسیب های فیزیکی می شود.

در این مقاله همراه با تجارب فنی و مهارت‌های تخصصی شرکت مقاوم سازی افزیر به بررسی کامل و جامع توری فایبرگلاس در پروژه های ساختمانی ‌می‌پردازیم.

چرا مش فایبرگلاس بهترین انتخاب برای استفاده در پروژه های سیمانکاری می باشد؟

استفاده از توری فایبرگلاس در پروژه های نازک کاری بنا بسیار ضروری و با اهمیت می باشد. زیرا استفاده از این نوع محصول در زمان سیمانکاری می تواند سبب تقویت سیستم های سیمانکاری شود. همچنین کاربرد آن سبب افزایش انعطاف پذیری در سازه و ایجاد یک لایه  نازک از سیمان بر روی دیوار می شود. این امر خود تضمین می کند که سیمان به کار رفته در بنا سال ها بدون ترک خوردگی یا ریزش زودرس و یا سایش عمر نماید.

در اینجا ما قصد داریم تا شما را با توری فایبرگلاس تنیده شده از نخ های فایبرگلاس آشنا نماییم. مش فایبرگلاس معمولا در گچ کاری و سیمانکاری دیوارها به منظور تقویت آنها، عایق رطوبتی سقف و همچنین دیوارهای خارجی استفاده می شود.

وزن مش فایبرگلاس یک عامل کلیدی در تعیین نحوه کاربرد آن می باشد. به شکلی که هر چقدر وزن این محصول بیشتر باشد سازه در برابر آسیب های فیزیکی مانند ضربه مقاومت بیشتری از خود نشان خواهد داد. برای مثال اگر یک مش فایبرگلاس دارای 160 گرم بر مترمربع وزن باشد این امر به معنی ایجاد مقدار متوسطی از مقاومت در سازه می باشد که آن را به یک محصول مهندسی عالی تبدیل می نماید. در نتیجه از این محصول می توان در بسیاری از پروژه های ساختمانی استفاده نمود. تقویت دیوارها، سنگ مرمر طبیعی، مصالح سنگ مصنوعی و در نهایت نمای بیرونی بناها بخشی از کاربرد این محصول می باشد. همچنین استفاده از این محصول در تکمیل سیستم های عایق کاری و بازسازی سطوح ساختمان نیز بسیار ایده آل می باشد.

2

مش فایبرگلاس مقاوم در برابر قلیا یکی از انواع مش فایبرگلاس می باشد. این نوع مش فایبرگلاس نسبت به وجود مواد قلیایی دارای ساختاری مقاوم می باشد. برخی از مصالحی که در ساختار سازه ها به کار می روند مانند گچ و سیمان دارای خاصیت قلیایی می باشند. مقاومت بالای مش فایبرگلاس در برابر مواد قلیایی به آن کمک می نماید تا زمانی که در تماس مستقیم با این مصالح است دچار آسیب و تخریب نشود. توری فایبر گلاس که نسبت به مواد قلیایی مقاوم می باشد به منظور افزایش مقاومت سازه در پروسه سیمان کاری طراحی و تولید شده است. همچنین کاربرد این محصول در زمان کاشی کاری قسمت های داخلی و خارجی بنا، گچ کاری و سیمانکاری بسیار متداول می باشد.

توری فایبر گلاس سبب افزایش مقاومت و انعطاف پذیری می شود

استفاده از توری فایبر گلاس مزایای فراوانی برای کاربران دارد. مانند زمانی که کاربر قصد اجرا لایه های عایق حرارت به کمک این محصول را دارد. ساختار این نوع محصول به گونه ای است که در صورت آسیب به لایه سطحی دیوار توری فایبر گلاس همچنان قادر به حفظ ساختار کلی دیوار باشد.

در صورتی که شما قصد امتحان مقاومت مش در برابر  فشار را داشته باشید می توانید آن را در دست خود فشرده نمایید. در این زمان شما متوجه میزان انعطاف پذیری بالای آن نیز خواهید شد. حال اگر بنا دچار حرکات خفیف مانند وقوع پس لرزه شود توری به گونه ای عمل می کند تا لرزش های وارده به سازه را کاملا جذب نماید. توری فایبر گلاس با ایجاد حرکات کششی این امکان را می دهد تا ظاهر سازه را حفظ نماید.

بیشتر عرضه کنندگان این محصول در زمان خرید توری فایبرگلاس روش درست نصب آن را تعیین می نمایند علت اصلی این موضوع چیست؟

به طور قطع ضعیف ترین بخش ساختمان در اطراف درها و پنجره ها می باشد. علت اصلی این امر نیز به خاطر حضور قالب های سنگین در و پنجره ها در این بخش از سازه می باشد. این قالب ها به طور کلی فشار زیادی را به ساختار کلی در و پنجره ها وارد می نماید. در نتیجه طراحان سازه های ساختمانی باید به نحوه ی اجرایی نمودن این بخش از سازه ها توجه فراوانی داشته باشند.

3

توری فایبرگلاس و افزایش مقاومت در برابر ضربات فیزیکی

شاید برای شما نیز این سوال پیش آمده باشد که توری فایبر گلاس با ساختار حساسی که دارد آیا می تواند به افزایش مقاومت سازه کمک نماید. برای مثال یک مش فایبرگلاس که دارای وزنی معادل 125 گرم می باشد می تواند مقدار مشخصی از فشارهای وارده به سازه را تحمل نماید. این در حالی است که این محصول زمانی که هنوز در سازه نصب نشده نمی تواند مقدار فشار زیادی را تحمل کنند. البته شما در زمان استفاده از این مصالح می توانید دو لایه را بر روی یکدیگر قرار دهید. این امر سبب افزایش میزان مقاومت مش فایبرگلاس در برابر فشار و ضربات وارده به سازه می شود.

در صورتی که قصد احداث یک بنا یا بازسازی آن را دارید به خاطر داشته باشید که عوامل خارجی اجرایی در سازه به اندازه عوامل داخلی که در سازه اجرا می شود حائز اهمیت می باشد. برای مثال زمانی را تصور نمایید که قصد دارید فضای خارجی بنا را سیمان کاری نمایید. هنوز هم در بسیاری از سازه ها برای امر سیمان کاری از روش‌های قدیمی استفاده می شود. این در حالی است که بیشتر این روش ها در کوتاه مدت نتیجه خوبی برای کاربر به همراه دارد و در گذر زمان سازه دچار صدمات زیادی می شود.

توری فایبرگلاس را از کجا تهیه کنیم؟

در پاسخ به سوال بالا و سوالاتی از این قبیل همچون " قیمت و هزینه اجرای توری مش فایبرگلاس" می‌توانید به وب‌سایت شرکت مقاوم‌سازی افزیر به آدرس www.afzir.com مراجعه کنید. . شما با خرید توری فایبرگلاس و کاربرد آن در بنا می‌توانید از صدماتی که معمولا سازه ها در زمان‌های طولانی مدت با آن روبرو می شوند پیشگیری نمایید.

کارشناسان فنی این شرکت آماده هستند تا در سریع‌ترین زمان به بررسی و ارزیابی چالش‌های پیش روی شما در هر فضای ساختمانی پرداخته و  با تامین مصالح FRP  و محصولات مقاوم سازی همچون توری فایبرگلاس پروژه شما را تکمیل نمایند.

محتوای این مطلب تبلیغاتی است و توسط سفارش‌دهنده، تهیه و تنظیم شده است

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز