فرمانده یگان حفاظت اداره کل محیط زیست استان زنجان:

گرگ‌های گرسنه به زنجان نزدیک می شوند

۱۳۹۸/۱۱/۰۷ - ۱۷:۳۰:۲۳
کد خبر: ۹۵۶۱۴۱
گرگ‌های گرسنه به زنجان نزدیک می شوند
فرمانده یگان حفاظت اداره کل محیط زیست استان زنجان در پایان افزود: باید از ریختن زباله‌ها و رها کردن لاشه حیوانات تلف شده در حاشیه روستاها و شهرها پرهیز کنند چراکه وجود زباله‌ و لاشه حیوانات، عامل و محرکی قوی برای نزدیک شدن گرگ‌ها به سکونت‌گاه‌های انسانی است.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان زنجان؛ اسماعیل قلی زاده گفت: منطقه گاوازنگ زنجان، کوی فرهنگ، اراضی پائین کوه، شهرک نصر،مکان هایی هستندکه گرگ ها به آنها نزدیک شده اند.

قلی زاده  اظهار کرد: ماموران یگان حفاظت محیط زیست به محل اعزام شده و نسبت به دفع این حیوانات وحشی اقدام کردند.

وی از حاشیه‌نشینان شهر زنجان خواست در صورت مشاهده گرک در حریم شهر، بلافاصله موضوع را با اداره کل حفاظت محیط زیست در میان بگذارند تا نسبت به متواری کردن آن اقدام شود. اواخر دی ماه  به علت سهل انگاری چوپان، ۲ قلاده گرگ به دام های درحال چرا در روستای چرزه واقع در شهرستان طارم، هجوم آورده و ۱۲ راس گوسفند را تلف کردند.  گرگ‌ها بطور معمول شب‌های زمستان و به منظور تغذیه (یافتن غذا) وارد سکونت‌گاه‌های انسانی می‌شوند که لازم است اقدامات حفاظتی و مراقبتی از سوی افراد جدی گرفته شود. کمبود طعمه در طبیعت باعث نزدیکی این جانور به جوامع روستایی و شهری می شود که این نیز برای انسان‌ها و دام‌های اهلی خالی از خطر نیست.  این حیوانات وحشی بی دلیل به انسان‌ها و دام‌های اهلی حمله ور نمی‌شوند.

 فرمانده یگان حفاظت اداره کل محیط زیست استان زنجان در پایان افزود: باید از ریختن زباله‌ها و رها کردن لاشه حیوانات تلف شده در حاشیه روستاها و شهرها پرهیز کنند چراکه وجود زباله‌ و لاشه حیوانات، عامل و محرکی قوی برای نزدیک شدن گرگ‌ها به سکونت‌گاه‌های انسانی است.  

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز