روند شیوع ویروس کرونا در چهارمحال و بختیاری صعودی است

۱۳۹۹/۰۳/۲۹ - ۱۲:۱۳:۱۶
کد خبر: ۱۰۱۶۹۸۴
روند شیوع ویروس کرونا در چهارمحال و بختیاری صعودی است
رییس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی چهارمحال و بختیاری گفت: اگر چه روند صعودی بیماران بستری در استان طی روزهای اخیر متوقف شده اما همچنان تعداد بیماران سرپایی در استان روبه افزایش است و این بخش روند صعود دارد.

به گزارش گروه استان‌های خبرگزاری برنا؛ مجید شیرانی افزود: شیوع ویروس کرونا در استان همواره در نوسان است و تاکنون هفت افت و خیر کرونایی را در استان پشت سر گذاشته‌ایم.

او، در خصوص ورود موج دوم شیوع ویروس کرونا در استان گفت: همچنان در موج اول قرار داریم، اما با توجه به گسترش نمونه‌گیری هوشمند تعداد مبتلایان به کرونا در استان در هفته‌ اخیر رکوردشکنی کرده و همچنان در حال افزایش است.

شیرانی تصریح کرد: ۹۰ درصد بیماران شناسایی شده در استان سرپایی هستند و تنها ۱۰ درصد بیماران در مراکز درمانی استان بستری می‌شوند که این موضوع اگر چه شرایط استان ما را نسبت به دیگر استان‌ها در وضعیت بهتری قرار داده است، اما اگر مردم نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی توجه لازم را نداشته باشند، خیز کرونا در استان شدت بیشتری می‌گیرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: افزایش شیوع ویروس کرونا در استان‌های کشور در حال گردش است به طوری که استان‌هایی که دیرتر درگیر کرونا شدند ، امروز چالش بیشتری با این ویروس دارند از همین رو همه چیز به نحوه رعایت توصیه‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی مربوط می‌شود.

شیرانی با بیان اینکه بیش از ۹۰ درصد عامل شیوع ویروس کرونا در استان برگزاری مراسم‌های ختم و عروسی است، افزود: مردم برای سلامتی خود و اطرافیانش تا مدتی از برگزاری این مراسم‌ها خودداری کرده و با خودمراقبتی زنجیره شیوع ویروس کرونا را متوقف کنند.

نظر شما