بیگدلی در گفت‌وگو با برنا:

برجام حاصل حمایت مردم از دولت بود/ رهبری به شخصه مقدمات باز شدن فضا را فراهم کردند

۱۳۹۴/۱۰/۲۲ - ۱۰:۳۵:۵۸
کد خبر: ۳۶۰۱۸۹
برجام حاصل حمایت مردم از دولت بود/ رهبری به شخصه مقدمات باز شدن فضا را فراهم کردند
بیگدلی گفت: این موضوع نشان می دهد که مردم در انتخابات آینده هم در کنار دولت باقی می مانند و در انتخابات با رای هایشان نشان می دهند تا چه اندازه از برجام راضی هستند.

علی بیگدلی، تحلیل گر مسایل سیاسی و استاد دانشگاه در گفت و گو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا درباره دستاوردهای برجام برای کشور گفت: در دولت قبلی و ریاست جمهوری محمود احمدی نژاد اقتصاد بین الملل و سیاست بین الملل ما دچار یک انجمادی شد و امیدواریم که برجام بتواند هر دو حوزه اقتصاد و سیاست را به حالت انبساط ببرد و پای سرمایه گذاران خارجی را به کشور باز کند.

اگرچه ما باید یک تغییراتی را در ساختار سیاسی و اقتصادی داخل کشور ایجاد کنیم اما به هر حال همین اندازه که فضا باز می شود و اروپایی ها اعلام آمادگی می کنند تا به ایران بیایند برای سرمایه گذاری فضای اقتصادی را باز می کند و سرمایه های سرگردان داخل کشور می تواند به جریان بیفتد، البته دولت در این میان باید بهره های بانکی را کاهش دهد. بنابراین نقطه های امیدواری برای 6 ماه سال آینده در کشور وجود دارد.

وی درباره نقش دیپلماسی فعال دولت یازدهم در اجرایی شدن برجام گفت: بی شک نقش مهم را دیپلماسی دولت یازدهم و شخصیت سیاسی آقای ظریف بسیار موثر بود. محمدجواد ظریف این ظرفیت را داشت که این مساله را به این مرحله برساند.

این استاد دانشگاه همچنین درباره نقش مقام معظم رهبری گفت: رهبری به شخصه مقدمات باز شدن این فضا را فراهم کردند. با همان شعار نرمش قهرمانانه یک پیامی را به دولت و حتی تندروهای داخلی و خارجی دادند که این فضا باز شود و این سخن ایشان باعث شکسته شدن آن تابو شد که ما سال‌هاست از آمریکا ساخته‌ایم.

بیگدلی درباره نقش مردم هم اظهار کرد: مردم با حمایت هایشان دولت را کمک کردند تا به این مرحله برسد. این موضوع نشان می دهد که مردم در انتخابات آینده هم در کنار دولت باقی می مانند و در انتخابات با رای هایشان نشان می دهند تا چه اندازه از برجام راضی هستند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز