وزیر پیشنهادی نیرو در تشریح برنامه های خود مطرح کرد:

حتی یک مورد سد شکسته هم در ایران نداریم

۱۳۹۶/۰۵/۲۹ - ۰۹:۰۸:۴۶
کد خبر: ۶۰۲۲۳۷
حتی یک مورد سد شکسته هم در ایران نداریم
وزیر پیشنهادی نیرو گفت: براساس آمار جهانی تاکنون 87 سد شکسته است و آثار خسارت آن تبعات جانی و مالی داشته است اما در کشورمان تاکنون حتی یک مورد چنین اتفاقی رخ نداده است.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری برنا،  حبیب الله بیطرفه وزیر پیشنهادی نیرو در تشریح برنامه های خود، گفت: براساس برنامه های تقدیمی، در مقدمه مواردی را به عنوان مبانی مدیریت و اصول حاکم بر برنامه ذکر کرده ام که اینک نیز بر آن ها تاکید می کنم. تعهد نسبت به مطالبات مردم و به کارگیری همه استعدادها و توانمندی ها در ایفای مسئولیت را دنبال خواهم کرد.

وزیر پیشنهادی نیرو گفت: پایبندی به آموزه های اخلاقی و رعایت اخلاق حرفه ای در عرصه مدیریت و فعالیت های اجرایی از اولویت هایم است. تعهد نسبت به تقدم منافع ملی و مصالح کشور بر منافع بخشی، گروهی و فردی را رعایت کرده و تعهد به حقوق شهروندی و تلاش برای بهره گیری از نهادهای مدنی مرتبط با فعالیت های وزارت نیرو و جلب مشارکت آن ها در صنعت آب و برق در دستورکار قرار خواهد داد. صداقت و صراحت در برخورد با مردم و نمایندگان مجلس شورای اسلامی را به کار خواهم بست. داشتن روحیه انقلابی توأم با انتقادپذیری و بهره گیری از نظرات کارشناسان و متخصصان از اولویت های اینجانب است.

وی در ادامه گفت: پاسخگو کردن واحدهای زیر مجموعه در برابر مردم با اصل قرار دادن رضایت مشترکین از برنامه های من برای وزارت نیرو است. حمایت شایسته سالاری در انتخاب و ارتقاء مدیریت ها اعمال خواهد شد. از گذشته برای انتخاب هر مدیر سه فعل را در نظر داشته ام؛ بداند، بتواند و بخواهد. اگر به موفقیتی با توجه به شایسته سالاری دست پیدا کرده ام به دلیل اعتقاد به معیارها و ارزش هایی است که بیان داشتم.  

بیطرف گفت: تلاش موثر برای ارتقاء شفافیت، مقابله با فساد اداری موضوعی است که در دستورکار قرار خواهد گرفت. ایجاد فرصت برابر برای فعالیت بخش های خصوصی در چشم انداز صنعت آب و برق را در نظر گرفته ام. لازم می دانم از تمام مدیران و کارکنان پرتلاش وزارت نیرو به ویژه از وزیر و مدیران خدوم این وزارتخانه در دولت یازدهم صمیمانه تشکر نمایم و یاد شهدای پرافتخار صنعت آب و برق را گرامی بدارم.   

وزیر پیشنهادی نیرو افزود: اکنون به برخی موارد که مخالفین محترم بیان داشته اند به اختصار پاسخ می گویم. در طول 20 سال خدمت اینجانب در وزارت نیرو، نه و نیم سال در حوزه آموزش و پژوهش فعالیت داشته ام. دو و نیم سال به عنوان مجری طرح های کارون 3 و کارون 4 حضور داشته و 8 سال نیز به عنوان وزیر نیرو فعالیت داشته ام. طی 12 سال اخیر هیچ سمتی در مدیریت وزارت نیرو نداشته و انتصاب تمام عملکرد گذشته از ابتدا به اینجانب دور از حقیقت است و من پاسخگوی دوران مسئولیت خود به تناسب اختیارات می باشم.

 وی در ادامه افزود: داشتن مسئولیت و خدمت در وزارت نیرو در نظام مقدس جمهوری اسلامی را از افتخارات مدیریتی خود دانسته و مشارکت در تامین آب و برق و نیازهای کشور را علاوه بر خدمت بی منت به مردم عزیز جزء ذخیره اخروی خود می دانم. برای شفافیت سازی در دو زمینه در پاسخ به سوالات مطروحه را بیان می دارم.

بیطرف گفت: مشکلات فنی سدسازی نکته اولی است که به تشریح آن می پردازم. حقیقت این است که کشور ایران با توجه به شرایط اقلیمی و کمبود بارش، پراکندگی بارش که هر سال به صورت نامتوازن موجب توزیع نامتوازن بارش در پهنه سرزمین می شود موجب ایجاد شرایط خاصی شده که ما را در زمره کشورهای کم آب و نیمه خشک قرار می دهد. مهار آب های سطحی جزء برنامه های ملی و مهم نظام جمهوری اسلامی حتی قبل از پیروزی انقلاب در ایران بوده است. براساس سیاست های کلی نظام جمهوری اسلامی ابلاغی مقام معظم رهبری در سال 1377 مهار آب هایی که از کشور خارج می شوند، افزایش استحصال آب و به حداقل رساندن ضایعات طبیعی آب و بهره برداری از منابع آبی در دستورکار قرار گرفته است.  

وزیر پیشنهادی نیرو خاطرنشان کرد: به همت مهندسین، متخصصین و مدیران پرتلاش فعالیت مهار آب های سطحی در سراسر کشور آغاز شد و مطالعات گسترده ای صورت گرفت که امروز ما شاهد وجود 169 سد مخزنی بزرگ، نزدیک به 200 سد مخزنی متوسط و حدود 220 سد مخزنی کوچک در حال بهره برداری در کشورمان هستیم. حجم ذخیره سازی این سدها بالغ بر 52 میلیارد مترمکعب است که قدرت تنظیم سالانه این ذخیره آبی 38 میلیارد مترمکعب است. این 600 سدی که به اعتقاد اینجانب نعمتی برای تامین آب شرب، کشاورزی و صنعت ملت ایران است جزء افتخارات بزرگ جمهوری اسلامی است.

وی تصریح کرد: صنعتگران بزرگی در طول سال های گذشته در ایران خدمت کرده اند و مدیران خدوم و زحمتکش تلاش کرده اند تا این سرمایه عظیم در کشورمان ایجاد شده است. هر کار خوبی ممکن است نقاط ضعفی داشته باشد؛ مخالف محترم نام 7 سد را نام بردند که من حدود 10 سد را سراغ دارم که دارای مشکلات است. آیا به دلیل برخی مشکلات که برای 10 پروژه سدسازی وجود دارد ما باید از عملکرد 600 سد در پهنه سرزمینی ایران چشم پوشی کنیم و به باد حمله قرار بدهیم. باید بدانیم که در دنیا صنعت سدسازی دچار چالش هایی بوده است؛ براساس آمار جهانی تاکنون 87 سد شکسته است و آثار خسارت آن تبعات جانی و مالی داشته است اما در کشورمان تاکنون حتی یک مورد چنین اتفاقی رخ نداده است

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز