در حاشیه هیات دولت مطرح شد؛

خبر خوش سرپرست وزارت صمت به مردم/ شرایط پیش فروش خودرو در سال جدید

۱۳۹۹/۰۲/۲۴ - ۱۲:۱۶:۰۶
کد خبر: ۱۰۰۱۶۵۵
خبر خوش سرپرست وزارت صمت به مردم/ شرایط پیش فروش خودرو در سال جدید
سرپرست وزارت صمت گفت: آنچه که کمیته خودرو تصمیم گرفته، این است که سود مشارکت به فروش فوق العاده تعلق نمی گیرد.

به گزارش گروه سیاسی برنا، "حسین مدرس خیابانی" سرپرست وزارت صمت در حاشیه هیات دولت  گفت: ایام شهادت امیرالمؤمنین را تسلیت می گوییم. در وزارت صمت سه موضوع محوری داریم که همه برنامه های ما بر همین اساس است. اولین هدف، جهش تولید در تمام حوزه ها و دوم توسعه صادرات و مدیریت واردات است که این جهش تولید و توسعه صادرات مکمل هم هستند، جهش تولید از مسیر صادرات اتفاق می افتد برای کمک به تامین مواد اولیه باید از منابع ارزی محافظت شود. 

او در ادامه گفت: ممنوعیت واردات در دستور کار است. موضوع سوم در برنامه هایمان مدیریت بازار است که موضوع خاص و مورد توجه مسئولین بوده و این سه، برنامه اصلی ما است.

او در مورد آشفتگی ها در صنعت خودرو گفت: به مجرد اینکه مشغول شدم دو سه جلسه برگزار کردم خصوصا با خودرو سازها و مجموعا دستگاه های نظارتی و شورای رقابت. چند رکن اساسی باید اصلاح شود، اول بخش تامین است. 

مدرس خیابانی‌گفت: در  سیستم ثبت نام و فروش اصلاحاتی را داریم. برای اصلاح این شیوه واقعی کردن تقاضا را داریم. عدالت در توزیع شعار ما است. عده ای بدلیل وجود نقدینگی از این آشفتگی بازار کاسبی می کنند.

 او گفت: باید تقاضاهای کاذب حذف شود. باید اولویت‌ توزیع عادلانه باشد. یک فروش عادلانه تحت عنوان فروش فوق العاده پیش از ایام عید فطر خواهیم داشت.

سرپرست وزارت صمت مطرح کرد: بخش های کنترلی باید انجام شود. باید مطمین شویم کسی که ثبت نام می کند، خودرو را برای استفاده بخواهد. در زمینه خودرو سه روش داریم؛ اولین روش فوق  العاده که در عید فطر  انجام می شود. پیش فروش روش دیگر است که سخت تر بوده و دوره تحویل طولانی دارد. سوم شیوه مشارکت در تولید است که از یک سال تا دو سال، زمان می برد که  تحویل آن ۱۴۰۰ و سال بعد آن انجام می شود.

او گفت:  آنچه که کمیته خودرو تصمیم گرفته، این است که سود مشارکت به فروش فوق العاده تعلق نمی گیرد. خودروهای صفر کیلومتر بعد سه ماه شامل گارانتی نمی شوند. اولویت تحویل ما به متقاضیانی است که پلاک فعال ندارند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز