یک کارشناس مسائل غرب آسیا:

ترامپ روی داعش در عراق حساب می‌کند/ اگر نیروهای آمریکایی از عراق اخراج شوند، برگ برنده از دست ترامپ خارج می‌شود/ آمریکایی‌ها با داعش برای الکاظمی خط و نشان می‌کشند

۱۳۹۹/۰۲/۲۹ - ۰۹:۲۸:۵۱
کد خبر: ۱۰۰۳۲۹۰
ترامپ روی  داعش در عراق حساب می‌کند/ اگر نیروهای آمریکایی از عراق اخراج شوند، برگ برنده از دست ترامپ خارج می‌شود/ آمریکایی‌ها با داعش برای الکاظمی خط و نشان می‌کشند
یک کارشناس مسائل غرب آسیا می‌گوید: تنها برگ برنده آمریکا و شخص ترامپ باقی ماندن در عراق است و اگر این نیروها از عراق اخراج شوند، قطعا این برگ برنده از دست ترامپ خارج خواهد شد لذا تیم ترامپ به دنبال این هستند که مانع عملیاتی شدن طرح اخراج نیروهای آمریکایی از عراق باشند و الان بر روی برگ برنده داعش، حساب می‌کنند.

«حسن هانی‌زاده»، کارشناس مسائل غرب آسیا، درباره تقویت دوباره داعش در عراق به خبرنگار خبرگزاری برنا گفت: پارلمان عراق در سال گذشته طرحی را تصویب کرد مبنی بر اینکه دولت عراق در یک فرایند زمانی مشخص، باید نیروهای اشغالگر آمریکایی از خاک عراق خارج کند. از همان زمان آمریکایی‌ها آموزش فشرده باقیمانده عناصر داعش را در پایگاه التنف سوریه بر عهده گرفتند و در طول ماه‌های اخیر با توجه به اینکه آمریکایی‌ها احساس می‌کنند، الکاظمی امکان دارد طرح پارلمان را برای اخراج نیروهای آمریکایی عملیاتی کند، لذا به تدریج تاکنون هزار نفر از عناصر خطرناک داعش را از شرق فرات سوریه به سمت استان‌های صلاح‌الدین و الانبار منتقل کرده‌ و انواع سلاح‌های پیشرفته را در اختیار داعش قرار داده‌اند که اگر الکاظمی بخواهد اخراج نیروهای آمریکایی از خاک عراق را عملیاتی کند، داعش را وادار خواهند کرد که در شهرهای عراق ناامنی ایجاد کند.

هانی‌زاده با بیان اینکه مسئله خروج نیروهای امریکایی از عراق خط قرمز دونالد ترامپ است، اظهار کرد: با توجه به شرایط موجود و ناکامی ترامپ در مقابله با ویروس کرونا و وضعیت اقتصادی شکننده آمریکا، ۳۵ میلیون بیکار طی ماه‌های اخیر و... موجب شده که ترامپ از شانس بالایی برای پیروزی در انتخابات برخوردار نباشد و احتمال شکست او وجود دارد. تنها برگ برنده آمریکا و شخص ترامپ باقی ماندن در عراق است و اگر این نیروها از عراق اخراج شوند، قطعا این برگ برنده از دست ترامپ خارج خواهد شد لذا تیم ترامپ به دنبال این هستند که مانع عملیاتی شدن طرح اخراج نیروهای آمریکایی از عراق باشند و الان بر روی برگ برنده داعش، حساب می‌کنند.

این کارشناس مسائل بین‌الملل خاطرنشان کرد: اگر الکاظمی اصرار کند نیروهای آمریکایی از خاک عراق اخراج شوند قطعا داعش ناامنی‌ها را گسترده خواهد کرد و با شدت بیشتری عملیات تروریستی را در شهرهای عراق ادامه خواهد داد. به همین دلیل الکاظمی بشدت از سوی حشدالشعبی تحت فشار است که نیروهای آمریکایی را اخراج کند و از سوی دیگر آمریکایی‌ها برای الکاظمی خط و نشان می‌کشند که در صورت اخراج نیروهای آمریکایی، داعش را در شهرهای عراق و به خصوص در شهرهای فرات میانه منتقل خواهد کرد و ناامنی‌ها را گسترش خواهد داد. آمریکایی‌ها به شدت در پی ناامن کردن عراق هستند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز