یک کارشناس مسائل بین‌الملل:

آمریکا حق توقیف نفتکش ایرانی را ندارد/ هرگونه اقدام توسط آمریکا نوعی دزدی دریایی است

۱۳۹۹/۰۲/۲۹ - ۲۳:۲۲:۴۷
کد خبر: ۱۰۰۳۹۶۶
آمریکا حق توقیف نفتکش ایرانی را ندارد/ هرگونه اقدام توسط آمریکا نوعی دزدی دریایی است
یک کارشناس مسائل بین الملل گفت: آمریکا حق توقیف نفتکش ایرانی را ندارد و هرگونه اقدام توسط این کشور، نوعی دزدی دریایی است.

«فواد ایزدی»، تحلیلگر مسائل بین الملل، در پاسخ به این سوال که آیا آمریکا حق توقیف نفتکش ایرانی که به سمت ونزوئلا در حرکت است را دارد یا خیر؟ به خبرنگار سیاسی برنا گفت: یقینا آمریکا از چنین حقی برخوردار نیست. ایران و ونزوئلا دو کشور مستقل هستند و موجودیت ایران نیز برخلاف آمریکا به هزاران سال قبل باز می گردد. ونزوئلا کشور مستقل و قدیمی است بنابراین این دو کشور می توانند با یکدیگر تجارت کنند و در واقع هیچ منع قانونی و بین المللی، وجود ندارد.

ایزدی افزود: آمریکایی‌ها یک‌سری تحریم‌های خودخوانده را در کنگره خود تصویب کردند. نه ایران و نه ونزوئلا الزامی به اجرای مصوبات کنگره آمریکا ندارند همچنین کشورهای دیگر نیز، چنین الزامی ندارند. اگر آمریکایی‌ها بخواهند به نفتکش ایرانی تعرضی داشته باشند این اقدام به نوعی دزدی دریایی است و خلاف همه قوانین بین الملل موجود است و قاعدتا با واکنش مناسب ایران، روبرو می شود.

این کارشناس مسائل بین الملل در باره افزایش تنش بین ایران و آمریکا نیز اظهار کرد: اولا این اقدام خلاف قوانین بین‌المللی است. اگر آمریکا این اقدام خلاف را انجام دهد برای مخاطب، عقبه بخشی از مقامات آمریکایی به دزدان دریایی تعبیر می شود. بنابراین اگر آمریکا اقدام به توقیف نفتکش ایرانی کند، هیچ فرقی با کار دزدان دریایی ندارد. در واقع این اقدام آبروریزی بزرگی برای آمریکایی ها خواهد بود و یقینا دولت ایران پاسخ سختی به این گونه تعرض‌ها می‌دهد. 2/5

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز