نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی:

اگر مجلس طرح شفافیت را تصویب نکند، داوطلبانه آرا خود را اعلام می‌کنم/ از مجلس حقوق نمی‌گیرم

۱۳۹۹/۰۳/۱۸ - ۰۵:۰۹:۲۷
کد خبر: ۱۰۱۱۵۴۱
اگر مجلس طرح شفافیت را تصویب نکند، داوطلبانه آرا خود را اعلام می‌کنم/ از مجلس حقوق نمی‌گیرم
نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی گفت: من از مجلس حقوق نخواهم گرفت، اعلام خواهم کرد حقوقم را از محل کارم، که دانشگاه است، می‌گیرم. بنابراین فیش حقوقی مجلس را نخواهم داشت.

«روح‌الله متفکرآزاد»، نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی، در رابطه با پیگیری مجلس یازدهم برای تصویب طرح شفافیت آراء نمایندگان به خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا گفت: در حال حاضر بیش از 170 نماینده مجلس یازدهم با طرح شفافیت آراء موافقت و این این طرح را امضاء کردند و اعلام وصول شده، لذا نگرانی در خصوص تصویب این طرح نداریم اما اینکه اگر مثل اتفاقی که در مجلس  دهم افتاد، مجلس یازدهم این طرح را تصویب نکرد، به شخصه اعلام آراء خواهم کرد به این صورت که آراء خودم را به صورت داوطلبانه اعلام می‌کنم.

این نماینده مجلس شورای اسلامی در واکنش به اینکه منظور شما از شفافیت تنها حوزه آراء را در بر می‌گیرد و یا سایر زمینه‌ها اعم از فیش حقوقی را هم در بر می‌گیرد؟ افزود: در آینده یکی یکی حوزه‌های شفافیت را متناسب با شرایط پیش خواهیم بُرد. قدم اول شفافیت آراء بود که شروع کردیم، البته بنده به صورت شخصی همه حوزه‌ مالی مربوط به خودم را قبل و بعد از انتخابات برای مردم شفاف کردم.

متفکرآزاد در پاسخ به اینکه بنابراین شما به عنوان اولین نماینده در مجلس یازدهم، فیش حقوقی خود را منتشر می‌کنید؟ تصریح کرد: من از مجلس حقوق نخواهم گرفت، اعلام می‌کنم حقوقم را از محل کارم که دانشگاه است، خواهم گرفت. بنابراین فیش حقوقی مجلس را نخواهم داشت البته بحثی در مورد هزینه دفاتر است که در مورد نحوه مدیریت آن هنوز بحث است اما حقوق شخص نماینده که منظور حقوق من است، حقوق دانشگاهم را خواهم گرفت نه حقوق مجلس را.

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی در خصوص هزینه مسکن نمایندگان که توسط مجلس پرداخت می‌شود، اظهار کرد: در این مورد اعلام کردیم یکسری از نمایندگان برای شروع کار به مجلس آمدند و اینها امکان اقامت در تهران ندارند، این افراد به صورت طبیعی یک جای معقول نه اشرافی، که همه مردم بتوانند در همان جا زندگی کنند و نزدیک مجلس باشد یا جایی که بشود امور خود را انجام دهند، لازم دارند. لذا مانند همه افرادی که مامور دولت می‌شوند، به جایی می‌روند و خانه سازمانی می‌گیرند یا خانه‌ای برای آنها اجاره می‌شود که بتوانند زندگی کنند، قاعدتا برای نمایندگان مجلس هم باید مکانی اختصاص داده شود که بتوانند خانواده خود را در آنجا نگه دارند لذا نگاه من و بسیاری از همکارانم، نگاه منفعت‌گرایانه نیست، چرا که می‌گوییم مجلس جایی را برای زندگی یا به صورت سازمانی اجاره کند و به نمایندگان بدهد، منتظریم و تصمیم مجلس در این مورد هر چه باشد، پیش خواهیم بُرد.

متفکرآزاد با توجه به اینکه اخیرا در بحث سیاست خارجی به جنبش عدم تعهد اشاره کرده بودید، در صورتی که بسیاری از صاحب‌نظران معتقدند از این جنبش تنها یک نام باقی مانده است، خاطرنشان کرد: اصل حرف بنده این است که باید برای بدست آوردن منافع ملی تعاملات بین‎المللی گسترده داشته باشیم،  در حوزه اقتصادی و سایر حوزه‌ها نیاز به دیپلماسی فعال داریم، که تمرکز این دیپلماسی الزاما بر روی چند کشور مثل اروپا و آمریکا نیست.

این نماینده مجلس شورای اسلامی ادامه داد: به غیر از رژیم صهیونیستی باید با همه دنیا تعامل براساس عزت، کرامت و مصلحت شکل بگیرد، در این رابطه تمرکز بر همسایگان، کشورهای جهان اسلام، جنبش عدم تعهد و مواردی از این قبیل به ما کمک خواهد کرد که از ابزارهای تکثرگرایانه بین‌المللی برای شکستن هژمونی دشمنان، استفاده کنیم.

متفکرآزاد در پاسخ به اینکه با توجه به عضویت شما در هیات رئیسه تکلیف اعتبارنامه‌هایی که تاکنون تایید نشده‌اند، چیست؟ یادآور شد: با توجه به اینکه سخنگوی هیات رئیسه نیستم، امیدوارم هر چه زودتر تکلیف اعتبارنامه‌ها مشخص شود. 2/5

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز