رییس سازمان برنامه و بودجه:

سال ۱۳۹۹ سال بهره برداری از بسیاری از طرح های احیای دریاچه ارومیه است

۱۳۹۹/۰۳/۱۹ - ۱۰:۳۲:۴۱
کد خبر: ۱۰۱۲۴۴۳
سال ۱۳۹۹ سال بهره برداری از بسیاری از طرح های احیای دریاچه ارومیه است
رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور سال ۱۳۹۹ را سال به بهره برداری رسیدن بخش بزرگی از طرح های مربوط به احیای دریاچه ارومیه دانست.

به گزارش گروه سیاسی برنا، محمدباقر نوبخت در بدو ورود به فرودگاه بین المللی تبریز در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: در سفر امروز حداقل دو موضوع را دنبال می کنیم؛ موضوع اول دریاچه ارومیه و طرح های مختلفی است که برای این احیای دریاچه از سال ۱۳۹۳ آغاز شده و می توانیم بگوییم سال ۱۳۹۹ سال بهره برداری و خاتمه بخش بزرگی از این طرح ها بویژه طرح انتقال آب از رودخانه زاب و سد کانی سیب خواهد بود.

وی افزود: آنچه را که توسط رئیس جمهور وعده داده شده بود به خوبی پیگیری کردیم و این افزایش تراز ۱۲۶ سانتی متری و وسعت ۱۰۸۹ کیلومتر مربعی دریاچه در این فاصله، نشان از موفقیت این طرح بود و می توانیم بگوییم دریاچه ارومیه احیا شده و حدود ۱۰ هزار میلیارد تومان ارزش ریالی این پروژه است.

نوبخت ادامه داد: در کنار این کار بزرگ ریل و راه آهن دوخطه ۱۳۲ کیلومتری که از میانه آغاز کرده بودیم به بستان آباد رسید و امسال این ریل را به تبریز و ایستگاه خاوران خواهیم رساند؛ در مجموع دولت به آنچه که قول داده عمل خواهد کرد.

وی در بخش دیگری از صحبت های خود گفت: بیش از ۱۰۰ درصد اعتبارت سفر اول رئیس جمهور به استان آذربایجان شرقی از نظر ریالی تامین شده گرچه از نظر تکمیل کار خود را متعهد می دانیم؛ به هر حال جزو اولویت های سازمان برنامه و بودجه هست که ۱۰۰ درصد اعتبارت سفر تخصیص یافته و پرداخت

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز