معاون سیاسی حزب موتلفه اسلامی:

مجلس یازدهم از حاشیه‌سازی دوری کند/ اکثریت مجلس در حال رفتن به سمتی است که اقدامات آنها برای سفره مردم احساس شود

۱۳۹۹/۰۵/۰۴ - ۲۳:۴۳:۲۴
کد خبر: ۱۰۳۴۴۳۳
مجلس یازدهم از حاشیه‌سازی دوری کند/ اکثریت مجلس در حال رفتن به سمتی است که اقدامات آنها برای سفره مردم احساس شود
معاون سیاسی حزب موتلفه اسلامی گفت: مجلس یازدهم از حاشیه‌سازی پرهیز کنند و اولویت‌بندی در مورد مباحثی که می‌خواهند به آن بپردازند را مدنظر قرار دهند.

«کاظم انبارلویی»، معاون سیاسی حزب موتلفه اسلامی، درباره چالش‌های پیش روی جریان اصولگرایی در مجلس یازدهم با تمرکز بر بحث معیشت مردم به خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا گفت: در دیدار ویدئو کنفرانسی که مقام معظم رهبری با نمایندگان داشتند حاوی مطالب فوق‌العاده مهمی بود. مقام معظم رهبری یک سری تکالیف برای مجلس یازدهم که از آن به عنوان قوی‌‌ترین و انقلابی‌ترین مجلس پس از انقلاب یاد کردند برشمردند از جمله اینکه مجلس باید با اولویت‌بندی مسائل در روند حل مشکلات اقتصادی کشور تأثیر محسوسی بگذارد و از دولت تا پایان کارش، حمایت کند تا وظایف خود را انجام دهد و فرمودند من اطمینان دارم که مسائل و مشکلات موجود، قابل حل است.

او افزود: البته رئیس مجلس 5 طرح مهم و کلیدی که در حوزه مسائل اقتصادی بود مطرح کردند که اولین طرح، اصلاح ساختار بودجه‌ریزی و دوم نوسازی نظام مالیاتی، سوم حمایت از اقشار ضعیف، چهارم رفع موانع جهش تولید و پنجم تحول در حوزه تجارت خارجی بود. مجلس یک بسته تحولی در دست دارد که به تدریج با راهبردِ هوشمندسازی، شفاف سازی، مردمی سازی و  کارآمدسازی می‌خواهد به دنبال اولویت‌بندی که مقام معظم رهبری فرمودند پای در حل مشکلات اقتصادی جامعه، بگذارد.

این فعال سیاسی اصولگرا ادامه داد: لذا اکثریت مجلس در حال رفتن به سمتی است که اقدامات آنها برای سفره مردم احساس شود. البته موضوعی که رهبری به نمایندگان توصیه کردند 9 توصیه کلیدی بود. پرهیز از جوزدگی در کار برای مردم، نیت‌ خالص داشتن عمل به سوگند نمایندگی به خصوص در حفاظت از اسلام و نگهبانی از دستاوردهای انقلاب بود. نکته مهمِ کلیدی دیگر اینکه از حاشیه‌سازی پرهیز کنند و اولویت‌بندی در مورد مباحثی که می‌خواهند به آن بپردازند را مدنظر، قرار دهند.

انبارلویی تصریح کرد: 10 مسئله اصلی که مقام معظم رهبری  به عنوان مسائل اصلی ایراد کردند که فعل و اقدامات ِمجلس حول این 10 مسئله اصلی باشد که اولین آن تولید، دوم اشتغال، مهار تورم، مدیریت نظام مالی و پولی، عدم وابستگی اقتصادِ کشور به نفت، مسئله مسکن، ازدواج آسان برای جوانان، فرزندآوری و جلوگیری از پیر شدن جمعیت و مدیریت فضای مجازی است. بنابراین مقام معظم رهبری راهی برای مجلسی‌ها تبیین کردند که اگر از این مسیر حرکت کنند، حتما اتفاقات خوبی در کشور خواهد افتاد. 2/5

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز