یک عضو حزب اتحاد ملت:

زمان شعار و پاره کردن حلقوم به پایان رسیده است/ وقتی شعار کنار برود به جای تقابل فرهنگ تعامل را در پیش خواهیم گرفت/ نسل امروز باید تغییرات ملموس را ببیند

۱۳۹۹/۰۵/۰۶ - ۰۵:۲۳:۲۷
کد خبر: ۱۰۳۵۱۱۸
زمان شعار و پاره کردن حلقوم به پایان رسیده است/ وقتی شعار کنار برود به جای تقابل فرهنگ تعامل را در پیش خواهیم گرفت/ نسل امروز باید تغییرات ملموس را ببیند
یک عضو حزب اتحاد ملت می‌گوید: فصل دادن شعار و وعده‌های رنگارنگ و صدا بلند کردن و حلقوم پاره کردن درباره ایده‌آل‌هایی که گفته شده اما عملا نتیجه‌ای برای مردم نداشته، به پایان رسیده است.

«غلامرضا انصاری»، فعال سیاسی اصلاح‌طلب، در گفتگو با خبرنگار برنا در پاسخ به این سوال که در چه صورتی انتخابات سال 1400 با حضور پرشور مردم توأم خواهد شد، گفت: در صورتی انتخابات احتمال حضور قابل توجه مردم را خواهد داشت که به صورت آزاد برگزار شود و اجازه داده شود که نامزد همه جریانات و شخصیت‌هائی که ازاجماع ملی برخوردارند تاثیرگذار باشند، و حضور داشته باشند. در این صورت با توجه به مشکلات و شرایط امروز کشور شاید بتوان امیدومشارکتها را جلب و جذب کرد. 

او افزود: قطعا هم مردم ما مردم باهوشی هستند و هم انفجار ارتباطات شرایطی را به وجود آورده که امروز حتی در دورترین نقاط دورافتاده، هم مردم دارای تحلیل سیاسی هستند و وقایع فضای کشور و جهان را رصد می‌کنند و قدرت تحلیل دارند.

این عضو سابق شورای شهرتهران با اشاره به ویژگی‌های نسل جدید اظهار کرد: نسل سوم و چهارم با نسل دهه پنجاه که جلب و جذب شعارهای انقلاب شدند، فرق دارند. امروز این نسل‌ها باید تغییرات ملموس را ببینند و اگر احساس کنند که رایشان در سرنوشت خودشان و کشور می‌تواند تاثیرگذار باشد، احتمال حضور مجددشان در صحنه هست.

انصاری خاطرنشان کرد: دلیل شکست مدرنیته در دوران پهلوی اول تغییر ماهیت رژیم از خودکامگی و دیکتاتوری به استبداد و خودسری بود، با اتکا به خودسری فرایند مشورت، استفاده از نخبگان، عقل جمعی از بین رفته و نهادهای مدنی و سیاسی تأثیرگذاریشان را از دست می‌دهند. از سوئی بحث حکومت‌داری در عرصه سیاسی بحثی علمی، فنی، کارشناسی و مواجهه با واقعیت‌های پیچیده‌ای است که با شعار نمی‌تواند تسلیم اراده کسی شود. فصل دادن شعار و وعده‌های رنگارنگ و صدا بلند کردن و حلقوم پاره کردن درباره ایده‌آل‌هایی که گفته شده اما عملا نتیجه‌ای برای مردم نداشته، به پایان رسیده است.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب با تاکید بر مهیا سازی بستر حضور نخبگان بیان کرد: باید بستر حضور نخبگان، متخصصان، دانشمندان، دانشگاهیان و همه کسانی‌که دغدغه ملک و ملت را دارند فراهم شود در چنین شرایطی هم بخش قابل توجهی از مشکلات با تکیه بر توان داخلی حل خواهد شد و هم وقتی علم و دانش مصدر کار شود و شعار کنار برود به جای تقابل، فرهنگ تعامل را در پیش خواهیم گرفت، هم تعامل با جریانات داخلی و هم تعامل با جهان پیرامون.

انصاری در پایان گفت: امروز مکلفیم که از همه ظرفیت‌های بالقوه دنیا با حفظ اصول ملی مان، استفاده کنیم. دوران تقابل متعلق به دوران جنگ سرد است که امروز عملا تمام شده، امروز ابرقدرت‌های اقتصادی هم در کنار چالش‌های سیاسی در بخش اقتصادی با نگاه تعاملی با یکدیگر برخورد می‌کنند.٢/٥ 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز