یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب:

اصلاح‌طلبان چهره شاخص و رأی آور کم ندارند/ برای منافع ملی حتما باید در رفتارهای خود تجدیدنظر کنیم

۱۳۹۹/۰۵/۰۷ - ۰۵:۰۱:۲۳
کد خبر: ۱۰۳۵۶۵۲
اصلاح‌طلبان چهره شاخص و رأی آور کم ندارند/ برای منافع ملی حتما باید در رفتارهای خود تجدیدنظر کنیم
فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: اصلاح‌طلبان چهره شاخص و رأی آور کم ندارند اما نهادهای حاکمیتی باید شرایطِ تشویق و حضورِ مردم را فراهم کنند

«جواد امام»، فعال سیاسی اصلاح‌طلب، در پاسخ به اظهارنظرات زودهنگامِ اصولگرایان مبنی بر رد صلاحیت کاندیداهای اصلاح‌طلب در انتخابات ریاست جمهوری 1400 و اینکه اصلاح‌طلبان چگونه می‌توانند مردم را در انتخابات 1400 برای حضور ترغیب کنند؟ به خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا گفت: اینکه اصولگراها می‌گویند کاندیداهای اصلاح‌طلب تائید صلاحیت نمی‌شوند چیزی که به ذهن خطور می‌کند این است که اصولگرایان سخنگوی شورای نگهبان هستند در صورتی که شورای نگهبان باید در این باره اظهارنظر کند نه جریانات سیاسی.

این چهره سیاسی اصلاح‌طلب افزود: از این رو شورای نگهبان باید برای حفظِ جایگاه این شورا، ابتدا تکلیف خود را با جریان اصولگرا روشن کند.

او ادامه داد: اصلاح‌طلبان چهره شاخص و رأی آور کم ندارند اما نهادهای حاکمیتی باید شرایطِ تشویق و حضورِ مردم را فراهم کنند. اگر انتخابات با همان شرایطِ انتخابات 98 باشد و این بحث هایی که جریان رقیب از جانب شورای نگهبان مطرح می کند اصلا انتخابات، جایگاه خود را از دست داده است.

امام درباره تلاش برای مشارکت مردم در انتخابات عنوان کرد: در این خصوص اصلاح‌طلبان هم کاری از آنها ساخته نیست چون شرایط انتخابات، رقابت و حضور سلائق مختلف را نهادهای حاکمیتی باید فراهم کنند تا مردم در درجه اول تشویق شوند و احساس کنند که قدرت انتخاب دارند و در درجه دوم اگر، رأی می دهند رأی شان در سرنوشت‌شان موثر است. 

او ادامه داد: از این رو اگر قرار است همه چیز یک طرفه و یک سویه به نفع جریان خاص باشد انتخابات 1400 کم سوتر از انتخابات مجلس خواهد بود و ما برای منافع ملی حتما باید در رفتارهای خود تجدیدنظر کنیم تا بحران‌هایی که در واقع کشور با آن مواجه است رخت ببندد و کشور به سمت رفاه و توسعه گام‌های موثری بردارد و مردم در سرنوشت خودشان تاثیرگذار بوده و تصمیم نهایی را بگیرند. 2/5

نظر شما