عضو کمیسیون اقتصادی مجلس هفتم شورای اسلامی:

معجزه هزاره سوم با طرح استقلال بانک مرکزی مخالفت کرد/ چرا مظاهری با وقفه چند ساله علت برکناری خود را گفت؟

۱۳۹۹/۰۵/۱۰ - ۰۵:۵۵:۴۰
کد خبر: ۱۰۳۶۷۶۹
معجزه هزاره سوم با طرح استقلال بانک مرکزی مخالفت کرد/ چرا مظاهری با وقفه چند ساله علت برکناری خود را گفت؟
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس هفتم شورای اسلامی در واکنش به صحبت‌های اخیر مظاهری در مورد علت برکناری‌اش گفت: چرا با وقفه چند ساله این مسئله را مطرح کردند.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری برنا؛ اخیراً طهماسب مظاهری، رئیس سابق بانک مرکزی، از علت برکناری خود توسط معجزه هزاره سوم!! خبر داد. وی اختلاف نظرش با دولت وقت را به عنوان یکی از عوامل برکناری‌اش خوانده و گفته: «حاضر نشدم بعضی کارها را انجام دهم که به مصالح مردم نبود، به همین دلیل اتاق زیبای ریاست بانک مرکزی را هم ترک کردم، کارهایی مثل چاپ پول و تخصیص ارز به بعضی افراد.»

در همین رابطه «محمد خوش‌چهره»، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس هفتم شورای اسلامی، در پاسخ به اینکه این کمیسیون در جریان علت برکناری مظاهری بوده است؟ به خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا گفت: اگر چنین چیزی بوده باید پرسید چرا با وقفه چند ساله این مسئله را مطرح کردند؟! البته نفی نمی‌شود و منظور این نیست که او دروغ گفته است.

این نماینده اسبق مجلس شورای اسلامی افزود: در واقع حرف این است که اگر چنین چیزی وجود داشته چرا بعد از این همه سال و الان آن را می‌گوید؟! البته ریاست بانک مرکزی جایگاهی است که اکثر متصدیان آن تحت فشار هستند. در حقیقت در همان دوران هم حرف ما دانشگاهیان حاضر در مجلس این بود که بانک مرکزی نباید از طرف دولت تحت فشار قرار بگیرد و بهتر است که استقلال، داشته باشد یا اینکه زیر نظرمجلس باشد.

خوش‌چهره ضمن تاکید بر استقلال بانک مرکزی اظهار کرد: بانک مرکزی مقوله‌ای است که باید به صورت آکادمیک و براساس منافع ملی به آن توجه شود و جای تحقیق‌های عالمانه دارد.

عضو اسبق کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در ادامه تصریح کرد: البته استقلال بانک مرکزی از قوه مجریه بارها و از زوایای مختلف در مجالس مختلف مطرح بوده است اما در هر صورت، اینکه در حال حاضر رئیس سابق بانک مرکزی این خبر را می‌دهد برای من شفاف نیست.

خوش‌چهره در پایان مخالفت دولت با استقلال بانک مرکزی را علت مسکوت ماندن این طرح در مجلس هفتم دانست. 2/5

نظر شما