معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزارت کشور:

برای طرح ۴۶ هزار هکتار سیستان و بلوچستان تیم مجربی تشکیل شود

۱۳۹۹/۰۵/۱۱ - ۰۹:۱۳:۳۰
کد خبر: ۱۰۳۷۵۲۱
برای طرح ۴۶ هزار هکتار سیستان و بلوچستان تیم مجربی تشکیل شود
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزارت کشور به طرح ۴۶ هزار هکتار سیستان اشاره کرد و گفت: اجرای دقیق این طرح یکی از دغدغه‌های و تاکیدات به جد بزرگان نظام است لذا تیم مجربی در این حوزه تشکیل و برای رفع ابهامات و آینده پروژه برنامه ارائه شود.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، «بابک دین‌پرست»، معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزارت کشور، از بخش‌های مختلف پارک علم و فناوری زاهدان بازدید کرد و از نزدیک با فعالیتهای شرکت‌های مستقر و طرح‌ها و برنامه‌های آنان آشنا شد.

دین پرست در این بازدید اظهار کرد: موضوعات دانش‌بنیان یکی از موضوعات جدی است که حاصل حمایت‌های مقام معظم رهبری است که اگر حمایت‌ها و پیگیری‌های ایشان نبود به اهمیت موضوعات دانش‌بنیان پی نمی‌بردیم.

 وی افزود: رییس جمهور و معاون علمی و فناوری او به طور جدی پیگیر این موضوع هستند که همه استان‌ها در این بحث ورود پیدا کند و واحدهای لازم پارک علم و فناوری، شرکت‌های دانش بنیان و مراکز رشد، در استان ها ایجاد گردد.

معاون وزیر کشور گفت: سیاست حمایت از شرکت های دانش بنیان، امسال همچون دو سال اخیر، در زمره تکالیف ابلاغی ۳۰ گانه وزارت کشور برای استانداری ها بوده است.

وی افزود:  پارک علم و فناوری در همه استان‌ها باید میزان نیاز به مواد اولیه وارداتی برای تولید محصول را احصاء کنند و بررسی کنند که چه شرکت‌ها و یا افرادی اعم از مخترعین،نخبگان ،دانشکده های فنی و مهندسی و شرکت هایی که در بحث مهندسی معکوس حرفه‌ای عمل می‌کند، توان تولید این مواد اولیه را دارند.

دین‌پرست ادامه داد: از همه استان‌ها میزان مواد و قطعات وارداتی مورد نیاز اخذ شده است و بر اساس این نیاز سنجی در ۳۰ استان ۴ هزار و ۶۱۲ قلم کالا و مواد اولیه از خارج کشور وارد می‌شود که از این تعداد ۴ هزار و ۱۰ قلم مشابه داخلی ندارد و ۶۰۲ قلم مشابه داخلی دارد.

 وی با با بیان اینکه مقام معظم رهبری همواره بر بالابردن قدرت کارشناسی و اتکاء و باور به جوانان تاکید فراوان دارند؛ تصریح کرد: در استان سیستان ‌‌و بلوچستان که از استعدادهای بی نظیر در بخش‌های مختلف برخوردار است؛ باید با کمک کارشناسان و بهره‌گیری از ظرفیت مراکز رشد و پارک علم و فناوری و کمک گرفتن از توان سایر پارک های علم و فناوری، میزان تولید مواد اولیه و قطعات اولیه استراتژیک افزایش یابد.

دین پرست اظهار داشت: معاونت اقتصادی وزارت کشور آمادگی دارد ارتباط بین مراکز تولیدی مواد و قطعات استراتژیک تولید شده استان را با شرکت‌های نیازمند این قطعات را برقرار کند.

معاون وزیر کشور به طرح ۴۶ هزار هکتار سیستان اشاره کرد و افزود: اجرای دقیق این  طرح یکی از دغدغه‌های و تاکیدات به جد بزرگان نظام است لذا تیم مجربی در این حوزه تشکیل و برای رفع ابهامات و آینده پروژه برنامه ارائه شود.

وی در مورد بیمارستان سل زابل گفت: آخرین گزارشات مراحل انجام این بیمارستان توسط دانشگاه علوم پزشکی ارائه و با جدیت به این موضوع پیگیری خواهد شد.

دین پرست به چند تکلیف مهم از جانب وزرات کشور اشاره کرد و افزود: حفظ وضعیت فعلی اشتغال از مهمترین این تکالیف است و فرمانداران هر شهرستان مکلف اند تعداد واحد تولیدی موجود منطقه خود را حفظ و نگذارند واحد تولیدی در شهرستان شان تعطیل شود و باید ظرفیت های سیستان و بلوچستان به اندازه اسمی خود برسد.

همچنین معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه ای وزارت کشور در ادامه با سردار کرمی فرمانده نیروی زمینی قدس سپاه جنوب شرق کشور دیدار و پیرامون مسایل توسعه محور شرق گفتگو کرد.

نظر شما